Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Ekos31
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3187

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 77
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí

Buletiny a letáky › Rám vozu
>Přihlášení na Spartakyádu 11.-13.8.2017 v Trhové Kamenici<

tomi-h - Dušan - Pepek - Rosťa - Mathys - hanusak - tomi-h - PeS - ondra440 - VF - Ladas - 440 - Zavrilek - Davidoff - pastor58 - URNA - JanZal - Rancher - baryk - George - burak - DolezalTK - panny - vofikl - zimage - Pavlík - FrancJaroslav - luk -
Dosud přihlášeno 27 SPARTAKŮ   a 1 ostatních schválených  Spartakyáda se už konala
Jak se přihlásit? Najdeš podrobně v PROGRAMU anebo čti HELPÍK Soutěž o knížku Spartakovci aneb 40HP . Tipujte!

Rám vozu




Rekonstrukce a opravy rámu
Rám škodovek tvoří rozvidlení pro motor a páteřní trubka, na kterou jsou přivařeny nosníky nesoucí karoserii.
Rozdíly mezi jednotlivými rámy škodovek v rozměrech a geometrii k vylučují jednoduchou záměnu mezi typy. Např. záměna rámu Spartaka za rám Oktávie vyvolá nutnost změnit i přední nápravu za oktáváckou. Záměna mezi typy Spartaků je možná s některými úpravami přichycení karoserie.
Rámy, je jako konstrukce nejblíže k vozovce a proto je často narušen korozí.
Nejvíce trpí nosník karoserie pod řidičem. Nosník je krabicový uzavřený a bohužel je kvůli uchycení pružiny lanka ruční brzdy v něm shora vyvrtán otvor. I když jde o dírku o průměru cca 5mm stačí k dokonalé destrukci nosníku. Poškozenou příčku, většinou lépe než vyvařením opravíme její výměnou. Jako materiálu použijeme zadní příčku odřezanou z jiného rámu (vraku) i Oktávie. Pokus je na Spartaku typ s miskou pod silentblokem misku převaříme.
Důležité při opravě rámu je zachování geometrie. V amatérských podmínkách se nám zdála nejlepším postupem výměna na karoserii, viz. fotoseriál. Místo dírky jsme přivařili na stejné místo kolíček se zářezem abychom neopakovali chybu konstruktéra. Všechny duté nosníky pak při další rekonstrukci vystříkáme Resistinem..

domů


(4773 čtenářů) stránka k tisku
[ vrátit se k Návody a vychytávky ]


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy