Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: djatlas
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3159

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 46
Bots: 2
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
12/08/2017
SPARTAKYÁDA 2015
 
31/12/2017
Silvestr
 

Buletiny a letáky › Jak poznáte Spartaka
SPARTAKYÁDA 2016 - 33 Spartaků v Trhové Kamenici

Jak poznáte Spartaka



Představení

Čtyřválec o výkonu čtyřicet koní - to je krátká charakteristika našeho mezitypu malého osobního automobilu, kterou má trojčíslí vyjadřovat.
Od původního názvu Spartak bylo upuštěno, poněvadž by na zahraničních trzích vedl k záměně s chráněným názvem holandských motocyklů Sparta. Tak po přechodných názvech Orlík a Rival, přešlo se ke způsobu označení, který továrna používala již dříve. S názvem Spartak se těžko loučíme, zvykli jsme si na něj.
... Svět motorů 4. srpna 1955


Š 440 1958 (Škoda Museum 2001)
Některé znaky Spartaku náleží jen a jen tomuto typu. Ostatní mohly pokračovat i na Octáviích. Základní markanty modelu 1958 jsou na obrázcích.

Přední maska s ledvinkami, nárazník vcelku reflektory se "štítkem". Boční lišta s nápisem Š440 . Na pochybách jsem jen s blinkry, které vypadají jako od oktávky Přední "pádlo" mělo na rozdíl od modelu Octavia 1959/60 tzv. "luftlišly". Montovaly se dvěma způsoby. Na příčky v pádle (do r. 1957) a na středový a koncový šroub (1958) Boční silueta se vyznačuje jak linií reflektorů, tak i blatníkovou lištou.
Prahová lišta byla společná i pro další modely oktávek.
"Praporek" prahové lišty se objevil roku 1957. Do té doby bylo ukončení zdobnější.
Záď typu 440 (spodní část) prošla beze změny od roku 1954 (u sériových vozů).
Celočervená světla se třemi žárovkami, svislé lišty, nárazník vcelku
Interier se lišil jak barevnými kombinacemi, tak i úpravou madel na dveřích a tlačítky na palubní desce. Pohled do motoru nedoznal výrazných změn i u oktávek. od roku 1961 se změnil tvar tlumiče sání. Do roku 1957 (srpen) byly stěrače ovládané dvěma motorky. Řazení pod volantem, Brzdová sklenička (dříve i plechová a později z umělé hmoty)

zpět


(9207 čtenářů) stránka k tisku
[ vrátit se k Co Spartaka dělá Spartakem ]


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy