Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Macarony
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3264

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 68
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
10/08/2018
SPARTAKYÁDA 2018
 
24/08/2018
Kaplice
 
31/12/2018
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Motor čísla??
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Motor čísla??

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004
Příspěvky: 8879
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Bře 17, 2014 4:46 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

Naprosto bez problému Posměch
... teda až na ten sitič. Ten tam prostě mít nemůžeš, ani kdybys měl commonrail... Chechty
sytý, syn, sýr, syrový...
Jinak to opravdu vypadá, že podvozek mohla být stejšna. Ten vehikl je IMPOZANTNÍ Vykřičník .

Lehce to zjistíš, pokud koukneš na motor a to, kam směřují packy, co drží přední silentbloky. 1202 je má dopředu.
Ten držák se ale na oktáváckým motoru lehce přehodí.

_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smíšek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
LubosVaran
nováček
nováček


Založen: Bře 15, 2014
Příspěvky: 5
Bydliště: Plavsko okr. Jindřichuv Hradec
OdeslatZaslal: Út Bře 18, 2014 12:48 am    Předmět: Re: Motor čísla??

Dekuju za info a trpělivost ...
No jo ta gramatika Ščástnééé
Vehikl Ščástnééé diky dnes sem s tim byl poprve v lese a 3 metry dreva jsou doma a mokrého ..
Vehikel jel jedna basen .. jsem spokojen a zároven unešen .. Ščástnééé

_________________
Trakturek -číslo motoru 454124 -oktavia 7 serie
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
giancarlo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 11, 2011
Příspěvky: 169
Bydliště: Prievidza, Slovensko
OdeslatZaslal: Pá Lis 17, 2017 6:22 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

Zdar kluci.
Dostal sa mi do ruk motor s cislom 172400. Nepodobá sa to číslo ničomu čo mám doma a ako pozerám ten link na prvej strane tak Spartak to nie je. Nieco starsie?

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 454
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Pá Lis 17, 2017 7:14 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

Tudor a jeho příbuzní.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Michal83
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 03, 2010
Příspěvky: 155
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Dub 02, 2018 9:14 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

Ahoj, mám takový oříšek. S zatřízením svého vozidla. Dle TP mám vůz výrobního čísla 1-501***. Toto číslo mám i na stávajícím motoru. Pak v TP je záznam - původní majitel provedl výměnu rámu a karoserie za 352***, ale nyní je na vozidle karoserie, která má ten velký štítek s vyraženým číslem motoru a rámu 1-566*** a malý štítek, tedy číslo karoserie 211***.

Tedy jak správně zatřídit vozidlo, když katalog ND uvádí zatřízení jen dle čísla motoru?

Dá se někde najít zatřízení rámu a karoserie?

A další věc na STK brblají, že je to nějaký divný ta kombinace čísel - to taky cítím, ale jak to správně vyčistit, aby to bylo správné ve spojení s TP...?

_________________
Škoda Octavia
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Michal83
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 03, 2010
Příspěvky: 155
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Dub 02, 2018 9:16 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

Ještě upřesňuji k předchozímu příspěvku, že číslo na rámu je těch 352*** dle záznamu v TP. O záměně karoserie ani zmínka...
_________________
Škoda Octavia
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
WART
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 23, 2011
Příspěvky: 1668
Bydliště: Ústecký kraj
OdeslatZaslal: Út Dub 03, 2018 3:48 am    Předmět: Re: Motor čísla??

Tak jak čtu co píšeš máš vše v pořádku.
To číslo karoserie na malinkém štítku s váhou není nikde jinde uvedeno . Důležité je číslo rámu a motoru , což máš v pořádku. Jinak nevím co se jim zdá divné.?? Číslo nebo jeho formát je napsaný v TP a pokud je vše vyraženo správně nevidím žádný problém.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 148
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Út Dub 03, 2018 8:37 am    Předmět: Re: Motor čísla??

Ahoj , pro orientaci rám s číslem 352*** je z roku 1958 a byl to nejspíš Spartak. Pokud původní číslo motoru v TP bylo 1-501***, byla to původně Oktávka 1089ccm z prvního čtvrtletí roku 1961. Další číslo, které se vyskytuje v tvém příspěvku je 1-566*** s tím, že je vyraženo na velkém štítku je Oktávka 1089ccm ze 4. čtvrtletí 1961
Vypadá to, že tvůj stroj stojí na papírech z 1. čtvrtletí 1961, ale ve skutečnosti je to Spartak z roku 1958, na kterém je namontovaná karoserie ze 4. kvartálu 1961. Koukni se na přední nápravu, jestli má listové péro (to by odpovídalo), nebo vinuté pružiny (to by znamenalo přeražené výrobní číslo). Poslední výrobní číslo, které uvádíš, 211*** je číslo karoserie a u těchto aut není vůbec nikde evidované, u oktávkovitých aut se za VIN považuje číslo rámu. To je podstatný rozdíl od dněšních aut, která rám nemají a za VIN se považuje číslo karoserie.
Návrh možného řešení: Na burzách se dají koupit čisté štítky, tak si je kup, naraž si na ně to, co je v techničáku a na STK budou mít klidné spaní. Staré štítky si uschovej. Štítky jsou na karoserii přišroubovány, nebo přinýtovány, nic, co by nešlo udělat doma.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Michal83
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 03, 2010
Příspěvky: 155
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Dub 03, 2018 9:24 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

MiHa :
Ahoj , pro orientaci rám s číslem 352*** je z roku 1958 a byl to nejspíš Spartak. Pokud původní číslo motoru v TP bylo 1-501***, byla to původně Oktávka 1089ccm z prvního čtvrtletí roku 1961. Další číslo, které se vyskytuje v tvém příspěvku je 1-566*** s tím, že je vyraženo na velkém štítku je Oktávka 1089ccm ze 4. čtvrtletí 1961
Vypadá to, že tvůj stroj stojí na papírech z 1. čtvrtletí 1961, ale ve skutečnosti je to Spartak z roku 1958, na kterém je namontovaná karoserie ze 4. kvartálu 1961. Koukni se na přední nápravu, jestli má listové péro (to by odpovídalo), nebo vinuté pružiny (to by znamenalo přeražené výrobní číslo). Poslední výrobní číslo, které uvádíš, 211*** je číslo karoserie a u těchto aut není vůbec nikde evidované, u oktávkovitých aut se za VIN považuje číslo rámu. To je podstatný rozdíl od dněšních aut, která rám nemají a za VIN se považuje číslo karoserie.
Návrh možného řešení: Na burzách se dají koupit čisté štítky, tak si je kup, naraž si na ně to, co je v techničáku a na STK budou mít klidné spaní. Staré štítky si uschovej. Štítky jsou na karoserii přišroubovány, nebo přinýtovány, nic, co by nešlo udělat doma.

No TP je origo na to číslo 1-501****. Tedy další údaje jsou,dle TP rok výroby 1961 jak píšeš. A až v roce 1995 byla provedena výměna rámu na číslo 352***. Přední náprava jsou vinuté pružiny. Tedy mě to spíše vede na to, že origo to je octávka a jen je tam je jiný rám (tedy ze spartaka)...? Jen mi není jasné kde se tam vzala ta karoserie s číslem 1-566*** její výměna nikde v TP není evidována.... je to celé zamotané

Ten tip na výměnu štítku mě také již napadl, je to k zamyšlení, aby zase někdo netvrdil, že jsem si to vyměnil schválně (technici STK jsou někdy odborníci na trestnou činnost Smutnej


Jaký je konstrukční rozdíl rámu ze spartaka a octavie? Vím, že u Octavky bylo pár odlišností dle serie,ale předpokládám, že byly taky záměnné.

Když pominu rám ze spartaka dá se o autu říci, že je to Octávka a nějak specifikovat i výrobní serii? Jedná se mi hlavně o shánění ND a různé postupy při renovaci, aby bylo zřejmé co shánět atd. Jsou hlavní znaky konstrukce, dle kterých lze auto jednoznačně zatřídit?

_________________
Škoda Octavia
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 148
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: St Dub 04, 2018 5:22 am    Předmět: Re: Motor čísla??

rám ze spartaka má jiné uložení přední nápravy a oktávkovou přední nápravu s vinutými pružinami do něj nejde dát. Rám s výrobním číslem 352*** pochází z roku 1958, tedy pokud to výrobní číslo není přeražené. Má-li rám výrobní číslo 352*** a současně má vinuté pružiny, pak to výrobní číslo nejspíš někdo v minulosti přerazil a už se v tom nedá vyznat. Karoserie nemůže mít výrobní číslo 1-566***, pokud je na karoserii štítek s výrobním číslem 1-566***, pak karoserii někdo vyměnil a nechal na ní štítek z původního auta. U oktávkových aut není karoserie považována za podstatný díl a její výměna se nezapisuje do dokladů. U takhle poskládaného auta se asi výrobní série určit nedá, znáš tu písničku s Cadillacem, který měl každý díl z jiného roku?
Podle toho, co píšeš, pochází z původního auta jenom motor.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Michal83
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 03, 2010
Příspěvky: 155
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Dub 07, 2018 8:20 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

MiHa :
rám ze spartaka má jiné uložení přední nápravy a oktávkovou přední nápravu s vinutými pružinami do něj nejde dát. Rám s výrobním číslem 352*** pochází z roku 1958, tedy pokud to výrobní číslo není přeražené. Má-li rám výrobní číslo 352*** a současně má vinuté pružiny, pak to výrobní číslo nejspíš někdo v minulosti přerazil a už se v tom nedá vyznat. Karoserie nemůže mít výrobní číslo 1-566***, pokud je na karoserii štítek s výrobním číslem 1-566***, pak karoserii někdo vyměnil a nechal na ní štítek z původního auta. U oktávkových aut není karoserie považována za podstatný díl a její výměna se nezapisuje do dokladů. U takhle poskládaného auta se asi výrobní série určit nedá, znáš tu písničku s Cadillacem, který měl každý díl z jiného roku?
Podle toho, co píšeš, pochází z původního auta jenom motor.

Pěkná analýza. je pravda, že číslo rámu je vyraženo nějak "poházeně" tak je možné, že bylo naraženo později. Nechápu ale důvod, proč by někdo přerážel a nezapsal sido TP číslo skutečné... Berme tedy, že je to asi nějaký rám z oktávky. Poznám dle něčeho jednoznačně, která by to mohla být série?

Jinak jako zatřízení vozidla si ze všech údajů beru z hlediska motoru a podvozku, že to odpovídá číslu motoru 1-501*** tedy serie začátku roku 1961 a karoserie dle malého štítku rok 1962.

Výměna štítku na karoserii by asi byla pro klid vhodná. Měl by někdo typ kde si nechat narazit čísla, nejlépe v Brně?


mbudu asi tvrdit

_________________
Škoda Octavia
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
HonzaK
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 16, 2016
Příspěvky: 50
Bydliště: Roudnice n. L.
OdeslatZaslal: So Dub 07, 2018 9:43 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

Co se tyce ramu, tak serie se da castecne u Octavek odhadnout ze zpusobu ulozeni karoserie na ramu - jednak podle toho, na kterych prickach ramu jsou misky pod silentbloky a na kterych ne a take z provedeni zadni pricky ramu nad diferencialem. Konkretni popis tech rozdilu se da najit napr. v Andrtovi a jinych knihach. Da se pak tedy odhanout (za predpokladu, ze ram nebyl dodatecne upravovan pozdeji), jestli ram pochazi z 1. az 5. serie (tj. 1959 az zacatek 1960), nebo z 5. az 8. serie (zbytek roku 1960), nebo z 9. serie a pozdeji.
Presneji se asi ze samotneho ramu (bez cisla) vyrobni serie tezko urci.

Jeste pro zajimavost - format toho cisla 352***, ktere mas na ramu, je standardnich 6 cislic, nebo je jiny? Pokud je jiny, tak by se mohlo jednat o uredne pridelene cislo pri vymene ramu a pak by samozrejme neodpovidalo zadnemu skutecne vyrobenemu vozu.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Michal83
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 03, 2010
Příspěvky: 155
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Dub 07, 2018 10:33 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

HonzaK :
Co se tyce ramu, tak serie se da castecne u Octavek odhadnout ze zpusobu ulozeni karoserie na ramu - jednak podle toho, na kterych prickach ramu jsou misky pod silentbloky a na kterych ne a take z provedeni zadni pricky ramu nad diferencialem. Konkretni popis tech rozdilu se da najit napr. v Andrtovi a jinych knihach. Da se pak tedy odhanout (za predpokladu, ze ram nebyl dodatecne upravovan pozdeji), jestli ram pochazi z 1. az 5. serie (tj. 1959 az zacatek 1960), nebo z 5. az 8. serie (zbytek roku 1960), nebo z 9. serie a pozdeji.
Presneji se asi ze samotneho ramu (bez cisla) vyrobni serie tezko urci.

Jeste pro zajimavost - format toho cisla 352***, ktere mas na ramu, je standardnich 6 cislic, nebo je jiny? Pokud je jiny, tak by se mohlo jednat o uredne pridelene cislo pri vymene ramu a pak by samozrejme neodpovidalo zadnemu skutecne vyrobenemu vozu.

Číslo rámu je 6 číslic, počítám asi standard.
Na toho andrta mrknu, díky za tip. Kde které misky a typ zadní příčky rámu..

_________________
Škoda Octavia
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 148
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Ne Dub 08, 2018 5:51 am    Předmět: Re: Motor čísla??

to Michal 83 - náhradní díly na rám asi nebudeš potřebovat, motor a kastle jsou z roku 1961, tak, co se týče náhradních dílů, je to celkem jednoduché. Asi stěží ti tady někdo bude veřejně nabízet vyrážení čísel do štítku, kup si raznice, stojí pár korun a narazit to zvládneš sám. Teď jsem líný jít měřit do garáže výšku číslic, ale myslím, že jsou to 3 mm
www.kovonastroje.cz/Zn...9-BGS.html

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
WART
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 23, 2011
Příspěvky: 1668
Bydliště: Ústecký kraj
OdeslatZaslal: Ne Dub 08, 2018 6:47 am    Předmět: Re: Motor čísla??

HonzaK :
Co se tyce ramu, tak serie se da castecne u Octavek odhadnout ze zpusobu ulozeni karoserie na ramu - jednak podle toho, na kterych prickach ramu jsou misky pod silentbloky a na kterych ne a take z provedeni zadni pricky ramu nad diferencialem. Konkretni popis tech rozdilu se da najit napr. v Andrtovi a jinych knihach. Da se pak tedy odhanout (za predpokladu, ze ram nebyl dodatecne upravovan pozdeji), jestli ram pochazi z 1. az 5. serie (tj. 1959 az zacatek 1960), nebo z 5. az 8. serie (zbytek roku 1960), nebo z 9. serie a pozdeji.
Presneji se asi ze samotneho ramu (bez cisla) vyrobni serie tezko urci.

Jeste pro zajimavost - format toho cisla 352***, ktere mas na ramu, je standardnich 6 cislic, nebo je jiny? Pokud je jiny, tak by se mohlo jednat o uredne pridelene cislo pri vymene ramu a pak by samozrejme neodpovidalo zadnemu skutecne vyrobenemu vozu.

Honzo číslo rámu šest číslic bylo u prvních sérií pak už bylo ve formátu 1 - 352 596 , 2 - 542 852 atd. , většinou shodné s číslem motoru .

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 148
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Ne Dub 08, 2018 7:17 am    Předmět: Re: Motor čísla??

Wart doufám promine, že jsem hnidopich, ale dovolím si pro věcnou správnost doplnit, že formát čísla s prefixem začal výrobce používat s nástupem modelu 1961, to jest počínaje výrobním číslem 500001, takže 1-500001. Z toho důvodu výše uvedené číslo 1-352596 v tomto tvaru neexistuje nehledě na to, že výrobní číslo 352596 je Škoda 440. První úplná Octavia (podvozek i karoserie Octavia 1959) má výrobní číslo 372001, resp. Octavia Super 398001 a Felicia 409001. Řada výrobních čísel není souvislá, jsou v ní mezery. Důvodem je to, že řada výrobních čísel je sdílená pro všechny současně vyráběné typy, tak v mezerách mohou být typy 1200, 1201, 1202 a 1203, náhradní motory, motory do hasičských stříkaček, do vysokozdvižných vozíků a podobně. Řada byla založena hluboko v minulosti, příkladně Tudory Škoda 1101 z rokzu 1948 měly výrobní čísla kousek nad 100000.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
WART
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 23, 2011
Příspěvky: 1668
Bydliště: Ústecký kraj
OdeslatZaslal: Ne Dub 08, 2018 7:26 am    Předmět: Re: Motor čísla??

MiHa , jistě máš pravdu , já to uvedl jen pro ukázku formátu , šestimístné , sedmimístné . Případně něco přiděleného úřadem třeba 75 / 652 Smíšek
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Michal83
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 03, 2010
Příspěvky: 155
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Dub 09, 2018 9:19 pm    Předmět: Re: Motor čísla??

MiHa :
to Michal 83 - náhradní díly na rám asi nebudeš potřebovat, motor a kastle jsou z roku 1961, tak, co se týče náhradních dílů, je to celkem jednoduché. Asi stěží ti tady někdo bude veřejně nabízet vyrážení čísel do štítku, kup si raznice, stojí pár korun a narazit to zvládneš sám. Teď jsem líný jít měřit do garáže výšku číslic, ale myslím, že jsou to 3 mm
www.kovonastroje.cz/Zn...9-BGS.html

Díky za odkaz. Neberu že sladit hodnoty na novém štítku je něco co by bylo zakázané, když karoserie není předmětem registrovaných čísel v TP. Proto jsem se ptal na raznice.

Co se týká ND beru, že vše bude modelově zapadat do řady od 1961. Tak snad to bude bez problémů. Ještě zkusím zjistit kam zařadit ten rám, alespoň pro pořádek...

_________________
Škoda Octavia
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 148
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Út Dub 10, 2018 5:08 am    Předmět: Re: Motor čísla??

ty potřebuješ narazit nový typový štítek od vozidla, ne karoserie. V okamžiku, kdy někdo vyměňoval karoserii, měl z původní kastle sundat typový štítek vozidla a přendat ho na novou. U oktávkovitých se sice za VIN považuje číslo rámu (které je u nového auta shodné s číslem motoru), ale typový štítek je z praktických důvodů namontován na karoserii. Je to ten velký štítek, na kterém je uveden výrobce, rok výroby a spousta jiných údajů včetně ukostřeného pólu plus.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 13, 2011
Příspěvky: 262
OdeslatZaslal: Út Dub 10, 2018 6:11 am    Předmět: Re: Motor čísla??

ale na STK není štítek do určitýho roku povinen (myslím 1980), bohužel za socialismu to ani některé značkové servisy nedělali když měnili kastli.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy