Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: starosta256
Nový dnes: 1
Nový včera: 1
Celkem: 3247

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 2
Návštěvníků: 79
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
25/05/2018
28. Hradec Králové
 
10/08/2018
SPARTAKYÁDA 2018
 
24/08/2018
Kaplice
 
31/12/2018
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Hlava - "renovace"
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Hlava - "renovace"

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 144
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: Pá Pro 29, 2017 11:10 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Tak znova a dosud všechno špatně. Vyzkoušeny všechny varianty vuli na ventilech. Jakmile se začne blížit teplota na teploměru vody k 80 stupňům, začnou nejdříve procvakavat ventily na jednom válci( řekl bych ze třetí válec) a za chvilku cvakaji všechny ventily......studenty motor= lucni kviti. Muže na to mít vliv dotažení hlavy?......jsem bezradny. Díky za jakýkoli podnět....
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Maverick
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 18, 2010
Příspěvky: 164
Bydliště: Slovensko, okres Brezno
OdeslatZaslal: Pá Pro 29, 2017 11:25 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

V akom stave je vačková hriadeľ? Kalíšky a tyčky? Ak je vačka opotrebovaná, je možné že za tepla sú tam vyššie vôle a všetko sa to prejaví na ventiloch. Čo časovanie ventilov? Je to v poriadku? Skúsil by som na všetkých ventiloch povoliť skrutky a nastaviť vôle nanovo a ak niesu strhané závity a držia polohu tak to musí hrať.
_________________
Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. Ščástnééé
Zobrazit informace o autorovi ICQ Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 144
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 12:02 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Vše by mělo být v pořádku. Do doby výměny oleje a pretazeni hlavy šel motor krásné potichu.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 144
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 12:28 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Jde o to, ze stále laboruji s myšlenkou serizovani v závislosti na teplotě motoru. Manuál- vůle 10/15 do 3000 km-vůle 15/20 nad 3000 km- studeny motor. Zkušenosti ostatních 10/15 na teplem motoru. Popřípadě v závislosti na benzinu nechat na výfuku 20........... Po nastudování dostupne literatury dochází vlivem nerovnoměrné teplotní roztažností materiálu v motoru skoro vždy ke zvětšení ventilove vůle. Takže kolik vlastně dat na studenem motoru? Musí můj problém způsobovat teplota když začnou cvakat až po dosazení teploty vody 80 stupňů. Kdyby bylo něco mechanicky špatně tak podle mého budou cvakat v každé teplote. Nevím.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 145
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 8:28 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Velikost ventilové vůle se vlivem teplotní roztažnosti materiálu mění s teplotou motoru. Protože ventilové tyčky jsou ocelové a hlava litinová, nemají stejnou teplotní roztažnost. V případě OHV rozvodu a litinové hlavy se se zvyšující se teplotou vůlu zmenšuje, proto se u oktávky nastavuje vůle tak, aby ventily bezpečně dovíraly u studeného motoru. Z toho důvodu je N U T N É nastavovat vůli na studeném motoru. Pokud se nastaví vůle na teplém motoru, pak u studeného mohou ventily viset a v lepším případě nenastartuješ, v horším případě , pokud visí výfukový ventil, ho podpálíš a máš práci. Předepsaná vůlu slouží jako rezerva na záporné teploty a na tolerance při seřizování. Je přirozené, že když se ohřátím motoru zvětší vůle, je to víc slyšet. V případě hliníkové OHV hlavy je to obráceně, se zvyšující teplotou se ventilové vůle zmenšují (třeba Favorit), proto u Favorita/Felicie lze seřizovat vůle za tepla. Kdo nevěří, ať si to vyzkouší, nastaví si vůle na teplém motoru, pak ho nechá vystydnout a nastartuje. Netěsnými ventily bude část paliva unikat do do výfuku, při přidání plynu bude hořet až ve výfuku a auto bude mít "sportovní zvuk", který zahřátím zmizí. Tato zkouška je ovšem na vlastní riziko, nepřijímám žádné reklamace.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 145
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 8:30 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Omlouvám se, v příspěvku je chyba, prosím admina o smazání, správně je to v následujícím
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 145
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 8:30 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Velikost ventilové vůle se vlivem teplotní roztažnosti materiálu mění s teplotou motoru. Protože ventilové tyčky jsou ocelové a hlava litinová, nemají stejnou teplotní roztažnost. V případě OHV rozvodu a litinové hlavy se se zvyšující se teplotou vůlu zvětšuje, proto se u oktávky nastavuje vůle tak, aby ventily bezpečně dovíraly u studeného motoru. Z toho důvodu je N U T N É nastavovat vůli na studeném motoru. Pokud se nastaví vůle na teplém motoru, pak u studeného mohou ventily viset a v lepším případě nenastartuješ, v horším případě , pokud visí výfukový ventil, ho podpálíš a máš práci. Předepsaná vůlu slouží jako rezerva na záporné teploty a na tolerance při seřizování. Je přirozené, že když se ohřátím motoru zvětší vůle, je to víc slyšet. V případě hliníkové OHV hlavy je to obráceně, se zvyšující teplotou se ventilové vůle zmenšují (třeba Favorit), proto u Favorita/Felicie lze seřizovat vůle za tepla. Kdo nevěří, ať si to vyzkouší, nastaví si vůle na teplém motoru, pak ho nechá vystydnout a nastartuje. Netěsnými ventily bude část paliva unikat do do výfuku, při přidání plynu bude hořet až ve výfuku a auto bude mít "sportovní zvuk", který zahřátím zmizí. Tato zkouška je ovšem na vlastní riziko, nepřijímám žádné reklamace.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 678
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 9:09 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

No kolega MiHa to napsal skoro správně... V případě vozů (a motorů), o kterých je toto fórum, je to skutečně tak, že u teplého motoru se ventilové vůle zvětšují -> není to ovšem primárně dáno rozdílem roztažnosti rozvodových tyček vůči (litinové) hlavě, nýbrž daleko více roztažností hliníkového bloku motoru... Hliník má totiž mnohem (násobně...) větší tepelnou roztažnost, než ocel / litina. Ventilové vůle se tedy MUSÍ nastavovat za studena. Nechtěl jsem původně do této diskuse vstupovat...když sem jsou schopni někteří kolegové napsat, že "je logické, že vůle se za tepla zmenší"...

Z tohoto důvodu je při použití ocelových rozvodových tyček i u motorů Š Favorit / Felicie efekt stejný viz výše! Pouze za předpokladu použití duralových rozvodových tyček (používaly se tuším ovšem pouze na sací straně) to může být jinak.

No a co se týká toho "problému", který má kolega Duncane, vzhledem k tomu, že se projevil po (pouhé) výměně oleje, první, co bych vyzkoušel, je olej znovu vyměnit za olej jiné specifikace (např. 15W50).

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 144
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 12:08 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Díky za všechny rady. Před výměnou tam byl olej M6 AD W30 a ja dal M6 AD W 40. Ze by to byl tak velký rozdíl a vliv na hlučnost ventilu?
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 144
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 12:11 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Pardon, ne “W” ale SAE
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 145
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 12:21 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

kromě toho si myslím, že hlučnost je subjektivní a chtělo by to nějakou srovnávací zkoušku. Odkud jsi? Kde máš auto?
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 678
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 1:47 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Jistě, je to subjektivní, to je naprostá pravda. Předpokládám ovšem, že pokud stav "před" a "po" posuzuje jeden a tentýž "subjekt", pak na tom porovnání něco bude...

Jinak ten olej vliv mít rozhodně může. Z popisu nejsem moc moudrý, o jaký olej se přesně jedná, ale - vzhledem k minimální ceně - bych zkusil M8AD (tedy onen známý Super Mogul 15W50).

Jo a ještě jedna věc: Hliníkový blok motoru se ohřívá (a tedy roztahuje) rychleji než ocelové rozvodové tyčky, to znamená, že v určité fázi ohřívaní motoru je blok už ohřátý řekněme na 80°C (a tedy příslušně roztažen), zatímco tyčky se ohřívají pomaleji a v tu chvíli mají třeba jen 40°C -> čili v této fázi bude měřitelná ventilová vůle (potažmo hluk) zdaleka největší...

Ze stejného důvodu se v průběhu výroby Š. Favorit začaly montovat na sací stranu duralové rozvodové tyčky -> lidé si stěžovali, že v "poloteplém" stavu je motor hlučný...

Takže ještě jedna rada zdarma: Je potřeba motor pořádně prohřát, třeba půlhodinovou jízdou, a pak teprve posuzovat hluk rozvodu.

Jen je potřeba mít na paměti - jak už tady mnohokrát zaznělo - že teplý motor bude vždy o něho hlučnější, než zastudena...

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 144
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 2:22 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Upřesním znovu:
Před výměnou Mogul M6AD SAE 30
Po výměně Mogul M6AD SAE 40
Dam na rady a vrátím Mogul M6AD SAE 30, dam vuli na ventilech 10/15 a nechám motor běhat dele a uvidí se.

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
DUB57
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Lis 14, 2009
Příspěvky: 706
Bydliště: Karlovy Vary
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 3:23 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Duncane :
Upřesním znovu:
Před výměnou Mogul M6AD SAE 30
Po výměně Mogul M6AD SAE 40
Dam na rady a vrátím Mogul M6AD SAE 30, dam vuli na ventilech 10/15 a nechám motor běhat dele a uvidí se.
Proč M6AD?cena?

_________________
Mám Spartaka i když se tomu říká Oktávka
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 144
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 3:33 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Kdepak. O cenu mi vůbec nejde. Když jsem ji kupoval tak tam byl M6AD SAE 30. Proto
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 678
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 7:42 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Dej tam ten Super Mogul 15W50... ten bude tomu motoru chutnat.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 144
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 8:14 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Ok. Rad si nechám poradit, ale co se stane s kartonem či motorem pokud jezdil doposud na M6AD SAE 30?
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 144
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 8:15 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Karbonem
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
DUB57
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Lis 14, 2009
Příspěvky: 706
Bydliště: Karlovy Vary
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 9:15 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Pokuď to jezdilo na AD olej,tak by tam neměl být karbon.Neplést si M6A s M6AD.U nás v klubu se jezdí jen na Mogul 15w 50 což je ekvivalent M8AD.Jezdí na to spartak,1202 stw,jeep willys,simca aronde,austin healey,porsche 924,škoda 100,chryslerem 1925 atd.
15 w 50 je nejlepší olej pro motory starší konstrukce. M6AD je olej jednostupňový a má při cladu mizernou čerpatelnost
SAE 30 je do těchto motorů hodně řídké, olejové čerpadlo za tepla nemusí dokonale stíhat čerpat a motor je hlučný. Na 15w 50 si přede jak kotě.

_________________
Mám Spartaka i když se tomu říká Oktávka
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 145
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: So Pro 30, 2017 11:27 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

V origo manuálu je stanoven M4A na zimu a M9A na léto. Dneska se už nedělají, ze staré řady se vyrábí už jenom M6A, tak se používá kompromisně celý rok s tím, že v mrazu je hodně tuhý a chce to před startem protočit klikou. Kdo jezdí na moderní oleje, má to jednoduché, výběr je velký.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Strana 8 z 10


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy