Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: DenisGaspar
Nový dnes: 0
Nový včera: 1
Celkem: 3160

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 22
Bots: 2
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
12/08/2017
SPARTAKYÁDA 2015
 
31/12/2017
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Felicie › Seřízení karburátorů
SPARTAKYÁDA 2016 - 33 Spartaků v Trhové Kamenici

 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Seřízení karburátorů

Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Felicie
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 29, 2011
Příspěvky: 165
Bydliště: Semily
OdeslatZaslal: Čt Kvě 02, 2013 7:32 am    Předmět: Seřízení karburátorů

Ahoj kolegové,
můžete mi prosím poradit někoho, kdo umí seřídit dvojici karburátorů na motoru Felicie? Nejlépe severní čechy a okolí. Sám si s tím už nevím rady, potřebuji někoho zkušenýho..... Nejde mi seřídit volnoběh a přechod do zvýšených otáček. V loni v září jsem namontoval karb. 32 BS, pečlivě vyčištěný, zabroušený a slícovaný dosedací plochy, řádně otryskovaný. Výsledek nevalný: špatný volnoběh a přechod do otáček.
Přes zimu jsem připravil dva karb. 32 SOPc, opět s nejyvyšší možnou pěčlivostí montáž místo 32 BS a výsledek stejný: volnoběh a přechod špatný.
Už mě to docela štve Smutnej , tak hledám odborníka....

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Jenda
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 06, 2008
Příspěvky: 108
Bydliště: Žižkov
OdeslatZaslal: Čt Kvě 02, 2013 10:03 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Jan75 :
Ahoj kolegové,
můžete mi prosím poradit někoho, kdo umí seřídit dvojici karburátorů na motoru Felicie? Nejlépe severní čechy a okolí. Sám si s tím už nevím rady, potřebuji někoho zkušenýho..... Nejde mi seřídit volnoběh a přechod do zvýšených otáček. V loni v září jsem namontoval karb. 32 BS, pečlivě vyčištěný, zabroušený a slícovaný dosedací plochy, řádně otryskovaný. Výsledek nevalný: špatný volnoběh a přechod do otáček.
Přes zimu jsem připravil dva karb. 32 SOPc, opět s nejyvyšší možnou pěčlivostí montáž místo 32 BS a výsledek stejný: volnoběh a přechod špatný.
Už mě to docela štve Smutnej , tak hledám odborníka....
Ta 32BS byl pár nebo jen jeden?
Osobně bych si nejdřív vyladil motor na jeden karburátor a to proto, abych mě perfektně připravenou půdu pro seřizování páru. Takhle mě to alespoň učili "staří" automechanici. Protože jestli to nejde do otáček a je špatný přechod, tak to může být i špatný předstih (tabulkově dobrý. ale né na dnešní benzín). Pokud to hodně "kuská" tak může pumpa tlačit i málo benzínu..

A zkoušíš to vždy s nasazenýma filtrama? Jnak tam jde moc vzduchu a neběží to..

Přímo k dotazu. Vím o automechanikovi ze staré školy, co má stále autoservis v České Lípě a tyhle auta umí. Kdyžtak SZ.

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 29, 2011
Příspěvky: 165
Bydliště: Semily
OdeslatZaslal: Čt Kvě 02, 2013 11:34 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Jendo, dík za reakci.
Ty 32BS jsem dal v práru. Před jejich spárováním jsem každý zvlášť vyzkoušel v běžném provozu samostatně. To samé platí u těch starších 32 SOPc. Motor je 10 let po GO, najeto 32tis. km, rozdělovač s odstředivou regulací v perfektním stavu, zákl. předstih 5°, regulace přidává na 18°; celou dobu jsem jezdil s jednim karburátorem a motor chodil perfektně.
Postupně jsem posháněl věci na dvojmontáž, že to dám do původního stavu...
Zkoušim to s filtrama, vnitřek je předělanej na papírovou vložku ze Š100.
Když jsem na podzim jezdil se dvěma 32BS tak svíčky byli spíče do černa, tak usuzuji, že tomu benzin nechybí (ve vyšších obrátkách).

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Jenda
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 06, 2008
Příspěvky: 108
Bydliště: Žižkov
OdeslatZaslal: Čt Kvě 02, 2013 12:30 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Předpokládám, že víš, že v páru je každý karburátor jiný.
Osobně bych to poskldal na BSka.. a tam to je:
Přední karburátor 32 BS 23 zadní 32 BS 22 (nemají obohačovače, trysky jsou stejný, poběží to i se stejným typem v páru)
Hlavně se podívej na difozory, musí to být 23 Vykřičník Klasická octavie, 1203 je totiž dif 24
Hlavní trysky 120, vzdušník sytiče 4. Zbytek je shodný s klasickou BS 21 (difuzor 24).
Snad ti to pomůže.

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
kozzel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 07, 2008
Příspěvky: 1926
OdeslatZaslal: Čt Kvě 02, 2013 8:59 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

přesně tak, mrkni se, jestli skutečně nemají obohacovací trysky... jestli jo, vysvětluje to špatné přechody a více černé svíce... (píce, míce, strýce..??)
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 29, 2011
Příspěvky: 165
Bydliště: Semily
OdeslatZaslal: Čt Kvě 02, 2013 11:01 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Rozumim, ale osazení karburátorů už znám nazpaměť i v půlnoci. Obohacovače u karb. 32BS jsem vyřadil z činnosti slepou tryskou (a ještě vyndal ovládací tyčku, kterou stlačuje pístek pumpičky při pohybu dolů).
U těch starších 32 SOPc jsem obohacovač vyřadil tím, že jsem vyndal obohacovací trysku i s ventilkem a nahradil zaslepovacím šroubkem.
Vstřikovací pumpičky chodí nastejno, při plném nástřiku každá dává 0,4 ml.
Když jsem nechal diagnostikovat emise, tak bylo jasně vidět, jak při pomalém přidání plynu - přechod z volnoběhu do zvýšených ot. - všechny emisní hodnoty spadnou k nule, motor začal sebou sápat jak byl bez paliva...

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
orlík
nováček
nováček


Založen: Zář 19, 2007
Příspěvky: 3
OdeslatZaslal: Pá Kvě 03, 2013 6:53 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Ahoj kolegové motoristi!
Se zájmem sleduji vaši debatu ve stylu "Pokus - omyl". Majitel felicie uvádí, že má rozdělovač s podtlakovou regulací. Na felicii patří přece rozdělovač bez podtlakové regulace. Stálo by za to také zjistit jestli motor je vůbec z Felicie a z jaké - 1200 nebo 1221, jestli má písty z Felicie (tzn. s deflektorem) a tomu odpovídající kompresi, jestli je osazena ostrá vačka. Až po té bych se začal zabývat seřizováním.
Pokud jsou karburátory v dobrém stavu, neměl by být problém je seřídit.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Zář 04, 2006
Příspěvky: 1483
Bydliště: Výchdní Čechy
OdeslatZaslal: Pá Kvě 03, 2013 7:56 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Jaký je prosím rozdíl mezi motorem felicia 1200 a 1221?
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Artur
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 06, 2009
Příspěvky: 80
OdeslatZaslal: Pá Kvě 03, 2013 11:10 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

to by mě taky zajímalo Smíšek
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Zář 04, 2006
Příspěvky: 1483
Bydliště: Výchdní Čechy
OdeslatZaslal: Pá Kvě 03, 2013 11:48 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Taky nevím, kde jsi se dočetl, že má rozdělovač s podtlakovou regulací. Píše jen "rozdělovač s odstředivou regulací v perfektním stavu, zákl. předstih 5°, regulace přidává na 18°". Tzn. má rozdělovač s odsředivou regulací cca 13°.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 29, 2011
Příspěvky: 165
Bydliště: Semily
OdeslatZaslal: Pá Kvě 03, 2013 12:06 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

orlík :
Ahoj kolegové motoristi!
Se zájmem sleduji vaši debatu ve stylu "Pokus - omyl". Majitel felicie uvádí, že má rozdělovač s podtlakovou regulací. Na felicii patří přece rozdělovač bez podtlakové regulace. Stálo by za to také zjistit jestli motor je vůbec z Felicie a z jaké - 1200 nebo 1221, jestli má písty z Felicie (tzn. s deflektorem) a tomu odpovídající kompresi, jestli je osazena ostrá vačka. Až po té bych se začal zabývat seřizováním.
Pokud jsou karburátory v dobrém stavu, neměl by být problém je seřídit.

Zdravim kolego!
reaguji na tvůj příspěvek:
Ohledně rozdělovače uvádim, že má odstředivou regulaci (o podtlaku se nezmiňuji) - průběh odstředivé regulace je odskoušený na stolici a křivka odpovídá diagramu pro motor 1221 ccm (diagram z knížky od Andrta).
Ano neuvedl jsem objem motoru, ten je 1221. Co vím tak se dělali motory 1089 a 1221 ccm. Můj motor je original podle čísla 411... objem 1089 Felicie s ostrou vačkou. Před 10 lety GO, písty s rovným dnem a snížená hlava z Octavie Super na kompresní poměr cca 8,5.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
orlík
nováček
nováček


Založen: Zář 19, 2007
Příspěvky: 3
OdeslatZaslal: Pá Kvě 03, 2013 9:39 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Zdravím !
Z tvé reakce nevím o jaký motor tedy skutečně jde. Uvádíš, že objem motoru je 1221 a v následující větě píšeš, že motor je originál objem 1089, písty rovné, ostrá vačka. Felicie 1089 nemá rovné písty ale klínový deflektor. Felicie 1221 má vypouklé písty. Hlava u Felicie 1089 má odlišné průměry ventilů od normální hlavy 1089 pro Octávii.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
burak
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Úno 17, 2004
Příspěvky: 2778
Bydliště: Beroun
OdeslatZaslal: Pá Kvě 03, 2013 9:50 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

A hlavně, neni náhodou regulace závislá právě na tom podtlaku?
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ Galerie
Návrat nahoru
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004
Příspěvky: 8724
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: So Kvě 04, 2013 10:31 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

orlík :
Zdravím !
Z tvé reakce nevím o jaký motor tedy skutečně jde. Uvádíš, že objem motoru je 1221 a v následující větě píšeš, že motor je originál objem 1089, písty rovné, ostrá vačka. Felicie 1089 nemá rovné písty ale klínový deflektor. Felicie 1221 má vypouklé písty. Hlava u Felicie 1089 má odlišné průměry ventilů od normální hlavy 1089 pro Octávii.

To je takový dopisování... Zmaten
Prostě má původní 1089 motor překopanej po GO na 1221 (SUPER) s placatejma pístama a hlavou a narozdíl od normální supry tam má navíc ostrou vačku.

Proč mu tam zbyl rozdělovač bez podtlaku nevím, ale má ho tam. A podtlak li není, nahrazuje ho odstředová mechanika vynalezená již starým Jamesem Wattem. Akorát ty koule budou (asi) o něco menší Posměch

_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smíšek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
Jenda
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 06, 2008
Příspěvky: 108
Bydliště: Žižkov
OdeslatZaslal: So Kvě 04, 2013 11:07 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Hlavně dvěma karburtory "nakrmím" i naprosto seriovou octavii či spartak. Je toj o tryskách a difuzorech.
Píšeš, že jsi zaslepoval obohačovače, takže jsi předělával klasické karburátory. Jaké to jsou však difuzory???

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 29, 2011
Příspěvky: 165
Bydliště: Semily
OdeslatZaslal: So Kvě 04, 2013 9:32 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Rancher můj popis situace pochopil správně, tak jak situace je na místě v motoru. Za to mu patří můj dík....
Už jsem začal pochybovat o kvalitě mého psaného projevu. (Je fakt že jsem měl z češtiny trojku i čtyřku).

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 29, 2011
Příspěvky: 165
Bydliště: Semily
OdeslatZaslal: So Kvě 04, 2013 9:47 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Jenda :
Hlavně dvěma karburtory "nakrmím" i naprosto seriovou octavii či spartak. Je toj o tryskách a difuzorech.
Píšeš, že jsi zaslepoval obohačovače, takže jsi předělával klasické karburátory. Jaké to jsou však difuzory???

Ano, ty 32 BS jsou klasické pro jednomontáž, difuzor 23, hl. tryska 120, hl. vzdušník 200, tryska volnoběhu 50, vzdušník volnob. 130. Tryska obohacovače zaslepena - vysoustružená náhrada trysky bez díry!
Karb. 32 SOPc mám jeden originál Feliciáckej, difuz. 23. Podle něho jsem porovnal a otryskoval klasický 32 SOPc dif. 23 : vyndal obohacovací trysku s ventilkem a zaslepil šroubkem, přesně tak jako je to v tom originálním pro dvojmontáž. (V originálu je mozasná záslepka nalisovná, já využil stávajícího závitu a dal šroubek).

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Jenda
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 06, 2008
Příspěvky: 108
Bydliště: Žižkov
OdeslatZaslal: Ne Kvě 05, 2013 6:34 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Když to máš správně otryskované, na jeden karbec dif 24 to jede normálně, tak už mě napadá jen problém s benzínem. Když se to udusí a nerozeběhne, tak je ho buď málo, nebo hodně..
Vím, že je to opruz, ale zkusil bych znova seštolovat hladiny, zkouknout ventilky, jestli se nepřeplavují. Pak bych se podíval na čerpadlo, kolik tlačí (jsou tam vidět bubliny v přívodní hadičce?)
Každopádně bych si pořídil:
shop-vwbrouk.cz/synchr...dd58351827

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 224
Bydliště: Plzeň- Červený Hrádek
OdeslatZaslal: Ne Čvc 14, 2013 3:28 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Když to tak čtu, tak se vložím s poddotazem Smíšek - mám přední difuzor 24 zadní difuzor 23 - jde to odladit spolu, aby to bezproblémově (volnoběh a kuckání při přidání) fungovalo, nebo mám rovnou začít pucovat 23 ze syslátů? Tryskama je to osazený stejně
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail ICQ Galerie
Návrat nahoru
burak
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Úno 17, 2004
Příspěvky: 2778
Bydliště: Beroun
OdeslatZaslal: Ne Čvc 14, 2013 8:26 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Tak, on je problém sladit je spolu i když tam jsou ty správné. Začni shánět ty, co tam patří.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Felicie Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy