Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: ProxGe
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3288

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 40
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2018
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Cislo motora
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Cislo motora

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 384
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Pá Úno 23, 2018 5:35 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Je někde nějaké klíčování, jak poznat podle čísla jestli je to 1089 nebo 1221 ccm? Případně jaký je to rok? Jediné co vím je do 500 000 a nad 500 000, ale z toho nepoznám objem... díky moc Smíšek
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 160
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Pá Úno 23, 2018 5:47 pm    Předmět: Re: Cislo motora

podle čísla motoru se dá poznat objem až od roku 1961, resp. čísla motoru 500001. Od tohoto čísla motoru je před vlastní číslo předřazen jeden znak navíc, objem se pozná podle první pozice. U starších motorů to poznat nejde.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 384
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Pá Úno 23, 2018 6:49 pm    Předmět: Re: Cislo motora

MiHa: a ta kombinace znaku navíc (co je pro 1089 a 1221)? Když se podívám do papírů auta, tak mám vč motoru 5xxxxx a žádná další informace.. v roce 1989 mám měněný motor a zase jen šestičíslí...
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 160
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Pá Úno 23, 2018 6:58 pm    Předmět: Re: Cislo motora

prefix 1 je Octavia 1089, prefix 2 je Octavia 1221, například prefix 4 je 1202, která je vždy 1221 ccm, další si z hlavy nepamatuju, ale dá se to najít na netu.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 160
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Pá Úno 23, 2018 7:01 pm    Předmět: Re: Cislo motora

vtip je v tom, že někdy je výrobní číslo v dokladech zapsané v sedmimístném tvaru včetně prefixu, někdy bez něj. V každém případě prvních šest míst zprava - od konce je sériové číslo motoru, sedmé místo od konce - tj. zprava je prefix. Motory do roku výroby 1960 včetně mají šestimístné výrobní číslo a proto se z čísla na první pohled nepozná objem.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
HonzaK
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 16, 2016
Příspěvky: 52
Bydliště: Roudnice n. L.
OdeslatZaslal: Pá Úno 23, 2018 7:08 pm    Předmět: Re: Cislo motora

U stareho cislovani (pred rokem 1961) to sice primo z cisla poznat nejde, ale napr. v souhrnnem katalogu ND jsou rozepsany intervaly cisel motoru pro Octavie/Octavie Super/Felicie v jednotlivych seriich. On-line je to k videni napr. tady:

http://www.feliciacentrum.cz/serie.htm

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 160
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Pá Úno 23, 2018 7:12 pm    Předmět: Re: Cislo motora

jasně, z tohot o zjistit jde. V tom katalogu jsou čísla motoru uvedena bez prefixu.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 384
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Pá Úno 23, 2018 7:55 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Díky, takže do 500 000 je to poznat z čísla od 500 000 by měl být prefix, Pokud bude na motoru prefix a v dokladech ne, je riziko při neznalosti technika problému na stk...pač mu bude chybět číslo, pokud není číslo vymazáno
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 160
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: So Úno 24, 2018 8:37 am    Předmět: Re: Cislo motora

to mais: ano, je to tak. Tím, že se mění generace pracovníků na STK a ti starší, kteří pamatují stará auta, odcházejí do důchodu, je pravděpodobné, že budou nastávat situace, kdy technik na STK bude posuzovat chybějící prefix v dokladech za nesoulad výrobního čísla. Na druhou stranu dnes je možné legálně nechat výrobní číslo z dokladů vymazat, tak se problém redukuje na administrativní opruz.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 384
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: So Úno 24, 2018 1:06 pm    Předmět: Re: Cislo motora

MiHa: díky..ten výmaz motoru samozřejmě jde - mám to tak u některých strojů, kam mám víc motorů, ale radši bych něco, co je na úrovni selského rozumu a znalosti...
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
bobi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 25, 2006
Příspěvky: 469
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: So Úno 24, 2018 4:17 pm    Předmět: Re: Cislo motora

A to je další důvod proč jsou Véčka pro naše auta lepší než bílí čísla a dohady z nějakým mladým cucákem na STK co značí prefix a proč tam jednou je a jindy ne.
_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 384
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: So Úno 24, 2018 4:23 pm    Předmět: Re: Cislo motora

bobi-h - véčka jsou super, ale jsou na auta, kde není jiné řešení, když budeme mít véčka všichni, tak se úřední šiml probudí a zodpovědně nám je omezí. Protože to bude výzva pro aktivního pitomce, aby si vysloužil ostruhy a stal se expertem na vozidla z pohledu legislativy
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 160
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: So Úno 24, 2018 5:15 pm    Předmět: Re: Cislo motora

já z toho mám taky obavy. Kdykoli se může stát, že vyjde ministerská vyhláška a uvalí na véčka nejakou formu restrikce. Normální registraci si u obou aut držím i proto, že odhlášení je nevratné. I když ... v zahraničí lze postavit na normální čísla i odhlášené auto a tudíž teoreticky lze starej vergl odvézt na plaťáku do Německa, tam ho protáhnout STK, přihlásit a formálně ho dovézt do ČR. Ouřadové by skřípali zubama, ale museli by vydat bílé značky na v podstatě jakékoli odhlášené auto :-))
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
bobi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 25, 2006
Příspěvky: 469
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: So Úno 24, 2018 8:18 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Ano to se může stát, ale taky se může stát ,že auta která neprojdou emisní normou nepustí na silnici. Dneska už se řeší , že zakážou nafťáky. Veteráni i třeba z nějakým omezením podle mně budou jezdit vždycky. Nevěřím že by jim někdo zakázal provoz. Už dneska na technický , když tam nemáš známého, tak emise naměřit nejdou. Brzdy jakž takž. Nedá se stále spoléhat na to , že se to nějak udělá. To může přestat ze dne na den.
_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 345
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Ne Úno 25, 2018 12:15 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Situace neni dobra, ale neni tragicka - vozidla se posuzuji (meri) podle normy (predpisu - homolagace) podle ktere byli schvaleny k provozu. Nikdo nemuze po aute, ktere ma hodnotu CO 3,5% ve vyfukovych plynech aby melo 0,5% jako modernejsi auto s katalyzatorem. Jak se nyni provadi mereni emisi na Trabantu....?
Navic Cechy jsou narodem rybaru, zahradkaru, chataru, houbaru apod. ale i veteranistu takze tu bude silna lobby za zachovani soucasneho stavu....

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 160
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Ne Úno 25, 2018 12:23 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Pro Trabanta platí stejný předpis pro CO, jako pro jiná auta z té doby. Úlevu má na nespálené uhlovodíky, jejichž větší obsah je dán principem dvoutaktu a způsobují smrad, na rozdíl od CO, který je neviditelný a nesmrdí.
V tehdejší době (50. a 60. léta) předpis nestanovoval obsah CO, ani HC, pro tato stará auta dnes platí rámcově max. 6% CO a 2000 ppm HC. Mám pocit, že limitní obsah CO byl před časem snížen na nějakou nižší hodnotu.
Posuzování aut podle předpisu platného v době uvedení do provozu ovšem není bez vyjímek, čas od času erár do předpisů nacpe něco retroaktivního, jako třeba mlhovky, nebo blinkry (úplně stará auta neměla blikače, ale vyklápěcí ručičky, nebo otočnou šipku).

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 345
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Ne Úno 25, 2018 12:36 pm    Předmět: Re: Cislo motora

S tim Trabosem je to tak, ze v ramci zprisneni predpisu kdy se i na ME auta foti a vsichni si museli nakoupit nove masiny na mereni, ktere dvoutakty nedavaji, tak se ME v praxi omezilo na vybirani poplatku za nutne zlo a kontrolu identifikacnich udaju. Diky te veteranisticke lobby existuje take navrh, ze u starych karburacnich aut se ME zrusi nebot jich v ramci dnesniho bezneho provozu je jen mizive procento ze vsech aut na silnici.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 384
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Ne Úno 25, 2018 12:49 pm    Předmět: Re: Cislo motora

MiHa :
Pro Trabanta platí stejný předpis pro CO, jako pro jiná auta z té doby. Úlevu má na nespálené uhlovodíky, jejichž větší obsah je dán principem dvoutaktu a způsobují smrad, na rozdíl od CO, který je neviditelný a nesmrdí.
V tehdejší době (50. a 60. léta) předpis nestanovoval obsah CO, ani HC, pro tato stará auta dnes platí rámcově max. 6% CO a 2000 ppm HC. Mám pocit, že limitní obsah CO byl před časem snížen na nějakou nižší hodnotu.
Posuzování aut podle předpisu platného v době uvedení do provozu ovšem není bez vyjímek, čas od času erár do předpisů nacpe něco retroaktivního, jako třeba mlhovky, nebo blinkry (úplně stará auta neměla blikače, ale vyklápěcí ručičky, nebo otočnou šipku).

o tomhle psali v nějakém časopisu (Auto tip classik, nebo tak něco) a co si pamatuju, mělo to být navráceno na původní hodnotu, protože "došlo k administrativní chybě na přípravě úředníky ministerstva"

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 384
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Ne Úno 25, 2018 1:23 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Tak jsem ještě koukal, jestli se ledy hnuly, nicméně nenašel jsem víc než:
www.zakonyprolidi.cz/c...02#prilohy

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 160
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Ne Úno 25, 2018 1:49 pm    Předmět: Re: Cislo motora

z několika zdrojů mám zatím nepotvrzenou informaci, že nové emisní analyzátory používané na STK stará auta neumí změřit, tak se nabízí varianta karburátorové motory z měření zcela vyloučit. Emisní předpis, který prakticky vyřazuje karburátory ze hry platí u nás od 10/1993, letos to bude 25 let, nad těmi pár auty staršími 25 let je asi možné mávnout rukou. Prakticky se jedná o veterány a posledních pár Favoritů, které zbyly v provozu převážně na venkově, kde emise nejsou kritické.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy