Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: dusty_rider
Nový dnes: 0
Nový včera: 1
Celkem: 3278

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 44
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2018
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Regler 12/200W
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Regler 12/200W

Jdi na stránku 1, 2  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tripworld
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 03, 2014
Příspěvky: 122
Bydliště: Trencin
OdeslatZaslal: Po Zář 17, 2018 7:05 pm    Předmět: Regler 12/200W

Pani zhanam regulator nabijania na Octaviu 1960, najlepsie novy alebo v super stave. Najlepsie by bolo keby to bol typ 02-9403.52 (12V/200W)
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
randy
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 03, 2006
Příspěvky: 198
Bydliště: Valašské Meziříčí
OdeslatZaslal: Pá Zář 21, 2018 9:35 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

Využiju tohoto vlákna abych se zeptal zda nemá někdo zkušenosti s náhradou regulátoru nějakou modernější technologií do původního obalu. Třeba to co nabízejí na pragosu , ale na 200W.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail
Návrat nahoru
tripworld
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 03, 2014
Příspěvky: 122
Bydliště: Trencin
OdeslatZaslal: Pá Zář 21, 2018 9:37 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

Tuto nahradu som mal 150W (z Pragosu) a nevydrzala, resp. dava len take napatie (12W) ze motor ide ale nedobija bateriu.
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
tripworld
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 03, 2014
Příspěvky: 122
Bydliště: Trencin
OdeslatZaslal: Pá Zář 21, 2018 9:37 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

12V samozrejme som myslel
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 471
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Pá Zář 21, 2018 12:14 pm    Předmět: Re: Regler 12/200W

eshop.aev.cz/aev-0447
Tohle by mohla být cesta. Ale - zatím asi není asi v nabídce a je to omezení výkonové až při odběru 300W. To principiálně nevadí, ale nelze připojit spotřebiče s větším příkonem, než je výkon dynama (200W). Regulátor výkon neomezí a dynamo by mohlo odejít... Zda se vejde do originál krabičky, toť též otázka.
To, že lze provozovat tento druh regulátoru s vyšším výkonem než je max. výkon dynama, mám prakticky ověřeno na motocyklech.
Pochopitelně lze použít i každý vhodný (Š1000MB, Š100) 300W kotvičkový regulátor. Jen bacha na ten odebíraný výkon.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 342
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Pá Zář 21, 2018 12:47 pm    Předmět: Re: Regler 12/200W

Mohu potvrdit stejnou zkusenost jako fermel
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
randy
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 03, 2006
Příspěvky: 198
Bydliště: Valašské Meziříčí
OdeslatZaslal: So Zář 22, 2018 10:10 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

Takže jestli to správně chápu , regulátor s vyšším výkonem vůbec ničemu nevadí a když zůstanou ve vozidle spartak/felicia originální spotřebiče tak se vůbec nic nestane ani dynamu ani regulátoru. Další věc je že je třeba změnit polaritu , kdy je ukostřené mínus. Nebude se třeba startér točit na druhou stranu než má ?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail
Návrat nahoru
speedy
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Bře 30, 2004
Příspěvky: 604
Bydliště: Vrchlabí
OdeslatZaslal: So Zář 22, 2018 10:23 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

Startér se nebude točit jinak, neboj. Jen ten regler (určenej pro Š1000MB a Š100) od AEV je větší než původní krabička pro Spartaka/Octavii/Felicii. U jednoho auta jsem to kdysi řešil tak, že se do původní krabičky regleru od 1000 MB (má tři cívky, spartak jen dvě cívky, takže regler na 1000 mb je širší) dala tahle specialitka od AEV a nainstalovala na místo původního regleru do Octavie (jedna nová dirka do stěny motor. prostoru...).

Trochu to ve spartaku/octavii/felicii bije do očí, ale ten pocit jistoty... Smíšek

Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
Rosťa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 05, 2007
Příspěvky: 480
Bydliště: Tlučná
OdeslatZaslal: Ne Zář 23, 2018 12:31 pm    Předmět: Re: Regler 12/200W

Takže jestli to dobře chápu, tak když zkombinuji originální 200 W dynamo s regulátorem ze Š 1000 MB (300 W), tak si zadělávám na možný problém? Zlý nebo uplně šílený
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
randy
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 03, 2006
Příspěvky: 198
Bydliště: Valašské Meziříčí
OdeslatZaslal: Ne Zář 23, 2018 3:47 pm    Předmět: Re: Regler 12/200W

Rosťa :
Takže jestli to dobře chápu, tak když zkombinuji originální 200 W dynamo s regulátorem ze Š 1000 MB (300 W), tak si zadělávám na možný problém? Zlý nebo uplně šílený

Jo nejspíš si to pochopil správně. Když dáš do Š1000MB dynamo ze spartaka a měl tam ve předu H4 a přídavné světla tak by sis možná mohl zadělat na problém , ale když dáš do Spartaka jen ten regulátor a jinak budeš mít origo elektroinstalaci i se spotřebičema tak by to mělo být v poho. Tak jsem to pochopil já. Klídek

Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 471
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Ne Zář 23, 2018 4:18 pm    Předmět: Re: Regler 12/200W

Každý regulátor plní tři základní fce:
- připojuje a odpojuje dynamo od sítě (baterie) podle toho, jaké dodává okamžité napětí (obvykle je to spínací napětí cca 1V nad max. napětím baterie, tedy okolo 13,5V = tohle udělá každý 12V regulátor bez ohledu na to, jakou wattáž má v parametrech u každého 12V dynama)
- reguluje max. napětí dynama, které posílá do sítě (obvykle cca 14,5V = tohle udělá každý 12V regulátor bez ohledu na to, jakou wattáž má v parametrech u každého 12V dynama)
- omezuje maximální výkon (proud), dodávaný dynamem do sítě (aby se dynamo nepřetěžovalo a nezničilo = ten maximální výkon je právě tím parametrem / wattáží na štítku regulátoru).
Tedy ještě jednou shrnuto:
- napětí dynama a regulátoru musí sedět, být stejné(12V na dynamu a 12V na regulátoru)
- výkonový údaj / wattáž regulátoru musí být menší nebo rovna štítkovému výkonu dynama; pokud není, musím si být vědom, že dynamo není výkonově chráněno.
Proto:
- když použiju u Š1000 originál dynamo (300W, cca 22A)) a regulátor z Octavie (200W), bude toto dynamo dodávat do sítě pouze výkon 200W, víc regulátor nedovolí
- když použiju v Octavii originál dynamo (200W) a regulátor z tisícovky (300W), nesmím dopustit, abych v jeden okamžik připojil do sítě spotřebiče s příkonem přes 200W (= odběr cca 15A); pokud si tohle ohlídám, žádný problém nenastane.
2x H4 vepředu = 110W + 20W koncová světla + cca 30W zapalování + stěrače - a oktávácké dynamo má tak akorát dost a už skoro nedobíjí do akumulátoru. A to je ještě potřeba počítat s tím, že to dynamo nemá moc plochou charakteristiku, plný výkon dává až při vysokých otáčkách, to není altík, který rve plný výkon prakticky od volnoběhu.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Rosťa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 05, 2007
Příspěvky: 480
Bydliště: Tlučná
OdeslatZaslal: Po Zář 24, 2018 9:55 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

Člověk se pořád učí. O výkonovém omezování jsem nevěděl a tak teď musím rychle sehnat regulátor na 200 W. Zmaten
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 372
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Po Zář 24, 2018 7:31 pm    Předmět: Re: Regler 12/200W

felmel :
Každý regulátor plní tři základní fce:
- připojuje a odpojuje dynamo od sítě (baterie) podle toho, jaké dodává okamžité napětí (obvykle je to spínací napětí cca 1V nad max. napětím baterie, tedy okolo 13,5V = tohle udělá každý 12V regulátor bez ohledu na to, jakou wattáž má v parametrech u každého 12V dynama)
- reguluje max. napětí dynama, které posílá do sítě (obvykle cca 14,5V = tohle udělá každý 12V regulátor bez ohledu na to, jakou wattáž má v parametrech u každého 12V dynama)
- omezuje maximální výkon (proud), dodávaný dynamem do sítě (aby se dynamo nepřetěžovalo a nezničilo = ten maximální výkon je právě tím parametrem / wattáží na štítku regulátoru).
Tedy ještě jednou shrnuto:
- napětí dynama a regulátoru musí sedět, být stejné(12V na dynamu a 12V na regulátoru)
- výkonový údaj / wattáž regulátoru musí být menší nebo rovna štítkovému výkonu dynama; pokud není, musím si být vědom, že dynamo není výkonově chráněno.
Proto:
- když použiju u Š1000 originál dynamo (300W, cca 22A)) a regulátor z Octavie (200W), bude toto dynamo dodávat do sítě pouze výkon 200W, víc regulátor nedovolí
- když použiju v Octavii originál dynamo (200W) a regulátor z tisícovky (300W), nesmím dopustit, abych v jeden okamžik připojil do sítě spotřebiče s příkonem přes 200W (= odběr cca 15A); pokud si tohle ohlídám, žádný problém nenastane.
2x H4 vepředu = 110W + 20W koncová světla + cca 30W zapalování + stěrače - a oktávácké dynamo má tak akorát dost a už skoro nedobíjí do akumulátoru. A to je ještě potřeba počítat s tím, že to dynamo nemá moc plochou charakteristiku, plný výkon dává až při vysokých otáčkách, to není altík, který rve plný výkon prakticky od volnoběhu.

Pokud použiješ H4 jsi při stěračích nebo brzdách rozhodně přes 200W - ve výpočtu ti chybí osvětlení budíků, spz - už jsem tu kdys psal, co v autě kolik žere - nicméně ilustrativně /pokud v budíkách na parkovačkách a osvětlení spz 2W
2*55+2*5+4*2+2*2= 2x dálkové (tuším, že u H4 je tlumené těch 60W) + obrysovky + budíky + SPZ= 132W
pokud tlumené - 142W
pokud běží motor (počítám 20W zapalování - 162W
stěrače jsou asi dalších 20W - 182W
pokud šlapneš na brzdu = 162 + 22 = 182
pokud stěrače a šlapneš brzdu = 182 + 22 - 204W - jsi přes
pokud brzda a binkry = 162 + 22 + 22 - 206W - jsi přes a tady je ještě riziko
napěťové rozkmitání soustavy - blinkry jsou nekonečný přechodový děj - takže špičky
pokud vše = 182 + 22 + 22 = 226 W - tohle už může po častém opakování dynamo odepsat.
pokud jsem se sekl s vláknem tak vše - 10W
Je to na každém, ale za sebe bych do toho nešel - ne, že by to nefungovalo, ono to za chvíli dá, otázka je jak dlouho - ta se odvíjí od stavu elektroinstalace a dynama každého vozu

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 471
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Út Zář 25, 2018 4:40 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

U H4 je 55W tlumené a 60W dálkové vlákno.
Osvětlení SPZ mi nechybí, neb 5W + 5W jsou koncová světla a 5W + 5W jsou dvě žárovky SPZ = 20W (všude kuličky 5W; 10W není a nebyl běžný příkon autožárovky). Blikny + brzdovky žárovka 21W. Snad ty budíky chybí, ale ty se dají vypnout....
Brzdovky a blikny jsem nepočítal úmyslně, to není trvalý odběr. Krátkodobá špička s dynamem nic neudělá (viz domaděl Triodyny svářečky z autobusových dynam, která vydržela v tomto režimu - smrknu, zhasne oblouk, smrknu - přes 100A dodávaného proudu, což je cca 3-4 násobek nominálu).
Jde spíš o trvalé zatížení, které způsobí ohřev, slabé chlazení, tepelné poškození...; a o to, že nezbývá na dobíjení, resp. nadspotřeba je kryta z akumulátoru, který se vybíjí. Ale to jsme již někde jinde Mrk

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 372
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Út Zář 25, 2018 6:17 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

felmel :
U H4 je 55W tlumené a 60W dálkové vlákno.
Osvětlení SPZ mi nechybí, neb 5W + 5W jsou koncová světla a 5W + 5W jsou dvě žárovky SPZ = 20W (všude kuličky 5W; 10W není a nebyl běžný příkon autožárovky). Blikny + brzdovky žárovka 21W. Snad ty budíky chybí, ale ty se dají vypnout....
Brzdovky a blikny jsem nepočítal úmyslně, to není trvalý odběr. Krátkodobá špička s dynamem nic neudělá (viz domaděl Triodyny svářečky z autobusových dynam, která vydržela v tomto režimu - smrknu, zhasne oblouk, smrknu - přes 100A dodávaného proudu, což je cca 3-4 násobek nominálu).
Jde spíš o trvalé zatížení, které způsobí ohřev, slabé chlazení, tepelné poškození...; a o to, že nezbývá na dobíjení, resp. nadspotřeba je kryta z akumulátoru, který se vybíjí. Ale to jsme již někde jinde Mrk

díky za info - s vlákny jsem vycházel z katalogu z netu, kde uvádí H4 60/55W tlumené/dálkové - mylně jsem předpokládal, že by logicky drželi terminologii
O stavech točivých strojů a energetických bilancích něco málo tuším - proto jsem před tím varoval - ano máš pravdu - přetěžování vydrží dynamo v dobrém stavu - o spojení v dobrém stavu si však u řady dynam dovoluji pochybovat (okrajové podmínky zbytku elektroinstalace neuvažuji)

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 471
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Út Zář 25, 2018 10:00 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

Jasné Mrk
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Perryovič
V záběhu
V záběhu


Založen: Kvě 26, 2015
Příspěvky: 11
Bydliště: Praha 12
OdeslatZaslal: Út Říj 09, 2018 9:10 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

Přilepím se s dotazem k výkonovému tématu. Máte někdo zkušenosti s použitím 300W dynama z MB 1000, samozřejmě s příslušným regulátorem v našich vozech? Změna polarity na ukostřené + by, dle mých zkušeností s Jawou, neměla být problém.
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 372
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Út Říj 09, 2018 10:05 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

Perryovič :
Přilepím se s dotazem k výkonovému tématu. Máte někdo zkušenosti s použitím 300W dynama z MB 1000, samozřejmě s příslušným regulátorem v našich vozech? Změna polarity na ukostřené + by, dle mých zkušeností s Jawou, neměla být problém.
Myslíš, jako přehodit dva kabely na baterce? Žárovkám je to jedno, to je všechno takřka čistej odpor (můžeš si to pro optiku a radost z korektnosti přezapojovat, kde je to z tohoto důvodu nutné), regulátor si přineseš spárovanej s dynamem a dynamo bude nějak nabuzený, akorát bacha na rádio, nebo nějakej polovodič, pokud v autě je. Jen pro zajímavost, ty nemáš z fabriky na štítku, že je kostředný plus?

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 342
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Út Říj 09, 2018 11:18 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

Kdyžtak, mě opravte jestli kecám - nejsem takový pamětník a mám to jen z vyprávění.

Jako náhradní díl, předchozí majitel mojí Octávie, nakoupil do zásoby na půdu náhradní podběhy v Mototechně, ale ty již byli z poslední verze Octavie, kdy výroba jela souběžně s MB-čkama. A na tomto levém podběhu již byli z výroby připravené štefty s roztečí na tří-cívkové relé (v rámci modernizace se relé přesunulo z mezistěny na ten dotčený podběh), tzn. že poslední modely měli tří-cívkové 200W relé a ty úplně poslední combíky 300W s odpovídajícím dynamem jako MB. Což mi tvrdil i jeden pamětník, ale je to jedna paní povídala....

Reps. já nyní jezdím na to tří-cívkové 200W relé s ukostřením mínus pólem

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 372
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Út Říj 09, 2018 11:28 am    Předmět: Re: Regler 12/200W

rogalista :
Kdyžtak, mě opravte jestli kecám - nejsem takový pamětník a mám to jen z vyprávění.

Jako náhradní díl, předchozí majitel mojí Octávie, nakoupil do zásoby na půdu náhradní podběhy v Mototechně, ale ty již byli z poslední verze Octavie, kdy výroba jela souběžně s MB-čkama. A na tomto levém podběhu již byli z výroby připravené štefty s roztečí na tří-cívkové relé (v rámci modernizace se relé přesunulo z mezistěny na ten dotčený podběh), tzn. že poslední modely měli tří-cívkové 200W relé a ty úplně poslední combíky 300W s odpovídajícím dynamem jako MB. Což mi tvrdil i jeden pamětník, ale je to jedna paní povídala....

Reps. já nyní jezdím na to tří-cívkové 200W relé s ukostřením mínus pólem
taky mám relé na levém předním podběhu

300W dynamo je klidně možné - z naprosto jednoduché logiky - byl omezený počet výrobních typů a skladových položek, pokud to tak bylo, určitě se o tom psalo v SM jako o "velké novince"

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy