Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: fíla
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3132

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 16
Bots: 2
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2016
Silvestr
 
12/08/2017
SPARTAKYÁDA 2015
 

Fórum › Octavia Forum › Felicie › rozdělovač
SPARTAKYÁDA 2016 - 33 Spartaků v Trhové Kamenici

 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
rozdělovač

Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Felicie
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
šípák
V záběhu
V záběhu


Založen: Bře 06, 2008
Příspěvky: 14
Bydliště: Lom, Ústecký kraj
OdeslatZaslal: Čt Dub 17, 2008 11:08 am    Předmět: rozdělovač

Prosím o radu. Mám Felicii r.v.1960 ta by měla mít rozdělovač bez podtlaku. Mám jeden ale nevím zda je to ten správný protože štítek je nečitelný a jinak ho neumím identifikovat. Najde se někdo kdo pozná zda pásne na Felicii nebo ne?
Přikládám foto tří rozdělovačů ten uprostřed je nějaký delší???? ten na kraji má označení 443.213-204.38 a ten na druhé je bez podtlaku ale to je vidět a ten bych potřeboval pojmenovat
díky všem
šípák



p4170135.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  220.37 KB
 Čteno:  346 krát

p4170135.jpg


p4170131.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  247.09 KB
 Čteno:  419 krát

p4170131.jpg


Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
VF
Nástěnkář
Nástěnkář


Založen: Úno 05, 2004
Příspěvky: 321
Bydliště: GottHill Apartmá
OdeslatZaslal: Čt Dub 17, 2008 11:35 am    Předmět: Re: rozdělovač

Nevyznám se ve feldách...

Jinak to že ty hřídele jsou různě dlouhý je tak první indície, že nebudou záměnné. Čili vyloučil bych prostřední. Vypadá to na 1203... znalci mě opraví...

Ten poslední (bez podtlaku) zase nemá dole dost podstatnou součástku... a hřídel vypadá poněkud unaveně. čili nepoužitelný

Tedy zůstal ten první, a ten má podtlak... Bez štítu není jistoty. Ale na to už jsou tu lepší kapacity..


Naposledy upravil VF dne Čt Dub 17, 2008 11:39 am, celkově upraveno 2 krát

_________________
VladFiction
------------------------------------
...be kind to your local admin...
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ Galerie
Návrat nahoru
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Zář 04, 2006
Příspěvky: 1478
Bydliště: Výchdní Čechy
OdeslatZaslal: Čt Dub 17, 2008 11:36 am    Předmět: Re: rozdělovač

Tak bez štítku ti ho asi z ruky identifikuje málokdo. Leda by se změříla charakteristika, někde v laboratoři. A nechci tě zkalamat, ale to co máš je hromádka šrotu. Ten bezpodtlaku, kterej bys potřeboval, má roztemovanou hřídel a bude zaručene vylágrovanej. Takže bych na tvém místě sháněl jinej, nejlíp novej. Taky se mušíš podívat na číslo motoru a podle něj se pak vyhledá vhodnej typ.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 355
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Čt Dub 17, 2008 4:40 pm    Předmět: Re: rozdělovač

S rozdělovači do mod r. 196o ("bezkřidélková") u Felicie je to poměrně jednoduché - rozdělovač je bez podtlaku a nejdůležitějším rozpoznávacím znakem toho pravého je, že jeho tělo není obrobek (jako u všech ukázek na foto), alébrž plechový výlisek s vytaženým "rantlem" u okraje. Dá se to zjistit i pootočením vačky proti odporu pružin odstředivého regulátoru předstihu při zablokované hřídelce - tyto rozdělovače měly pouze 4 úhlové st. odstředivé regulace, tedy to pootočení je jen velmi malé a narazíme na zarážku. Ty 4 stupně jsou uvedeny i na štítku v okénku označeném písmeny RO. Jinak při troše šikovnosti se dá takto upravit jakýkoliv rozdělovač se shodnými zástavbovými rozměry - pokud netrváme na 100% originalitě. Osobně bych volil jinou cestu - sehnat či upravit hřídel s vačkou a odstřed. regulátorem z modelu 61 a dál (větší rozsah odstředivé regulace) + menší základní předstih + lisované tělo. Prospěje to motoru i spouštěči. Ani tuto úpravu nikdo při sebepodrobnějším zkoumání originality nepozná. Chce to trochu prostudovat příslušné stati o charakteristikách odstředivé regulace v Andrtovi a přemýšlet. Máme-li stroboskop a chuť k experimentování s předpětím pružinek a výřezy v regulátoru, bude výsledek super.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Zář 04, 2006
Příspěvky: 1478
Bydliště: Výchdní Čechy
OdeslatZaslal: Čt Dub 17, 2008 5:02 pm    Předmět: Re: rozdělovač

Tak tyhle lisovaný těla rozdělovače měly i první spartaky. Ale jejich charaktarestika se v knížkách nevyskytuje
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004
Příspěvky: 8719
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Po Dub 21, 2008 6:59 am    Předmět: Re: rozdělovač

Naprosto veřejně se přiznávám, že podívat se na rozdělovač a oslovovat ho křestním jménem, tj. že jsem ho poznal Smíšek , tak to teda neumím. Rozpačitý
Rozvněž tak kouknout na regulátor, čili regler mi nedělá potíže, dokud nemám vynést soud, zda je to ten do Spartaka.

Felmele, nebo i jiní znalí a psaví. Nechcete se pustit do nějakého pojednání jako návodu pro ostatní?
Klidně Vám nafotím ze syslátů tech cca 10 kousků, co je mi líto vyhodit Koulení očima
Totiž nejde jen o ta strášně dlouhá čísla, podle kterých by to snad šlo s Andrtem v ruce... ale přece musí být i nějaké základní znaky a teprve pak...
HILFE!

_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smíšek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
Pavlík
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 15, 2008
Příspěvky: 85
Bydliště: Beroun
OdeslatZaslal: St Dub 23, 2008 8:01 pm    Předmět: Re: rozdělovač

Mimochodem ten kratší s pružinkou je z Š100 je, ten prostřední je Octávka nebo 1203 poznat pouze podle čísla a ten třetí je divnej a v........
Plechovejch rouzdělovačů je víc druhů. Podle odstředivé regulace. V katalogu pro tvou sérii vozidla najdeš i to šílený číslo co ti tam fakt patří.
Jinak ty plecháče maj origo jiný kladívka který nejdou sehnat, tak bacha.

Zobrazit informace o autorovi ICQ Galerie
Návrat nahoru
varivel
MIMOŇ


Založen: Čvn 16, 2007
Příspěvky: 102
OdeslatZaslal: So Čvn 21, 2008 8:54 am    Předmět: Re: rozdělovač

Mám na Š 450 rozdělovač ze Š 120 s podtlakem, ale není z něj žádný vývod. Už to tak bylo, má to nějaký vliv na správný chod motoru, tedy mám si sehnat radši původní bez podtlaku? (jde mi hlavně o funkčnost než o originalitu), díky
_________________
Je těžké být debilem, neboť konkurence je příliš vysoká
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail
Návrat nahoru
oktávák
V záběhu
V záběhu


Založen: Led 18, 2007
Příspěvky: 11
Bydliště: Hradec Králové
OdeslatZaslal: So Čvn 21, 2008 4:08 pm    Předmět: Re: rozdělovač

V knihách jsem našel že kromě podlakového rozdělovače existoval i odstředivý, ale ten se přestal montovat u spartaků 9. serie. Oba rozdělovače byli téměř stejné, měli dokonce i stejné typové číslo PAL 02-9204.304 akorát ten novější byl právě s podtlakovým regulátorem. To že se starší typ s odstředivou regulací montoval na felicii nevím ale je to divné já mám octavii 59 a v knize náhradních dílů je uveden ten novější a divil bych se kdyby ho nedávali i na felicie. To číslo co jsi tam psal, jsem nikde nenašel ale je podobné rozdělovači PAL 443.213-204.360 který se začal montovat 1.1. 1970 na octavie combi Smíšek
_________________
Škodovky to jsou přece jen nejlepší auta
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
pepík1960
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 23, 2008
Příspěvky: 136
OdeslatZaslal: So Čvn 21, 2008 5:04 pm    Předmět: Re: rozdělovač

bez podtlaku byl vždy jen na výkonnějších motorech, tedy: 450, Felicia, TS

mám ověřeno (zprostředkovaně), že pokud byto vozy mají podtlakový, hůř to jede, odspoda netáhne, často nejdou správně seřídit = zdůrazňuji "že jsem slyšel" = netvrdím že je to rpavda

jestli kvůli kompresním poměrům - vyšší oktany nebo dvojkarbecu, to už neznám spojitost

_________________
Škoda Octavia Touring Sport, r.v. 1960
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
oktávák
V záběhu
V záběhu


Založen: Led 18, 2007
Příspěvky: 11
Bydliště: Hradec Králové
OdeslatZaslal: So Čvn 21, 2008 6:16 pm    Předmět: Re: rozdělovač

asi máš pravdu koukal jsem na fotky a některý felicie ho měli odstřediví a když jsem si důkladně prohlížel schéma el. instalace tak u feldy nebyla na rozdělovači nakreslená membrána zatímco u octavie ano. Chechty
_________________
Škodovky to jsou přece jen nejlepší auta
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
varivel
MIMOŇ


Založen: Čvn 16, 2007
Příspěvky: 102
OdeslatZaslal: So Čvn 21, 2008 7:47 pm    Předmět: Re: rozdělovač

Abych to upřesnil, ten podtlak není kam připojit, protože tam být nemá, ale rozdělovač má regulaci podtlakovou (ten co tam mám), ale původně mám mít regulaci odstředivou, takže mě zajímá, jestli to teď má nějakou regulaci, nebo to jede furt na ten samý předstih. Když už píšu, nemá někdo na prodej rozdělovač (s odstředivkou)? Díky za odpovědi
_________________
Je těžké být debilem, neboť konkurence je příliš vysoká
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail
Návrat nahoru
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Zář 04, 2006
Příspěvky: 1478
Bydliště: Výchdní Čechy
OdeslatZaslal: So Čvn 21, 2008 9:00 pm    Předmět: Re: rozdělovač

Oktáváku, znovu Tě prosím, nepiš bludy. Je hezké, že se snažíš být užitečný, ale argumentovat kupříkladu nákresem rozdělovače z el. schématu mluví za vše. Žádný podtlakový nebo odstředivý rozdělovač není. Rozděovače jsou buď s podtlakovou a zároveň odstředivou regulací, nebo jen s odstředivou. Odstředivá regulace funguje do určitých otáček a při dále se zvyšujících se otáčkách začne fungovat podtlaková, pokud ji rozdělovač má.

Dále v žádném podniku počínaje Palem a Jikovem konče nemají dvě věci stejné číslo. V dobách socialismu byly velmi přesně a pečlivě věci tříděny. Každé číslo má svůj význam. První spartaky neměly podtlakovou regulaci, ale jejich rozdělovač má číslo 02.9204. Měly je spartaky ne do 9.série, ale do 3.. V praxi se mohl objevit i na voze mladším, ale max. z 5.série, ale to byla velká výjimka. Nový rozdělovač měl označení 02-9204.304 a měl už podtlakovou regulaci, tím vzrostl výkon z 38HP na 40HP.

Felicie a všechny typy s feliciáckým motorem podtlakovou regulaci nemají. Jejich odstředivá regulace je jiná než u běžných rozdělovačů a je sladěna s daným motorem.

Varivele tvůj rozdělovač určině odstředivou regulaci má, ale nemusí být a asi nebude dostatečná. S originál rozdělovačem, případně s upraveným dle rad felmela, dosáhneš lepších parametrů.

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
pepík1960
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 23, 2008
Příspěvky: 136
OdeslatZaslal: Ne Čvn 22, 2008 9:51 am    Předmět: Re: rozdělovač

Přesně pane Ondro

jen bych dodal, že hoodně později vyšel rozdělovač jen s odstředivkou, číslo 443.213-204.24, velikosti ala Š100, vhodný pouze pro Felicii, pač měl rozsah do 15st.

krásně funguje jako náhrada

foto zde



resize of felicia rozdělovač_160.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  43.11 KB
 Čteno:  360 krát

resize of felicia rozdělovač_160.jpg


Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
varivel
MIMOŇ


Založen: Čvn 16, 2007
Příspěvky: 102
OdeslatZaslal: Ne Čvn 22, 2008 10:17 am    Předmět: Re: rozdělovač

čísla rozdělovačů (od p. Vlaci)


rozdělovače.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  150.59 KB
 Čteno:  645 krát

rozdělovače.jpg


rozdělovače.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  150.59 KB
 Čteno:  486 krát

rozdělovače.jpg


_________________
Je těžké být debilem, neboť konkurence je příliš vysoká
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail
Návrat nahoru
Davídos
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Led 15, 2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Benešov
OdeslatZaslal: So Kvě 08, 2010 10:25 am    Předmět: Re: rozdělovač

Souhlasím s Pepíkem 1960, že ten rozdělovač č.443.213-204.24 s 15 st. odstředivou regulací ve feldovém motoru funguje super.
Než jsem ho sehnal tak jsem měl ve Felicii danej Octaviový rozděkovač jen jsem nepřipojil podtlak a opravdu ten motor nešel od spoda, po montáži tohoto rozdělovače je to super změna, je to brko.
Myslím si,že rozdělovač s 15 st. odstř. regulací by se v pohodě mohl montovat na 450 a první Felicie a Octavia TS do roku 1961.Protože v roce 1961 se inovace motoru dotkla jen motorů Octavia a Octavia Super na Feliciovém motoru se nic neměnilo kromně toho rozdělovače. (alespoň jsem v žádné knize nebo příručce /Andrt, Cedrich a Štilec, Cedrych-Nachtmann, Tuček/ nic jiného nenašel.
V Andrtovi na obrázcích křivek odstředivé regulace jsou křivky rozdělovačů Š-450 včetně prvních Felicií do v.č.500 001 a rozdělovače s 15 st.odstředivou regulací od 500 otáček úplně stejné. Jen je rozdíl v tom, že u 4 st. do 500 ot./min regulace nedělá nic a u 15 st. se regulace už hýbe od 0 ot./min. nahoru , ale do těch 500 ot udělá 11st. a pak jí zbývají stejné 4 st. jako rozdělovači na Š-450. Jedinné co by mohlo být problém ale malý je, že my by jsme měly mít volnoběh 400-450 ot.min, ale to zas takový problém snad nebude.
Já bych měl mít v autě ten 4 st., ale dal jsem tam 15 st. a jede to, mám půjčený ten 4 st. tak až mu dám fazónu, aby byl i z venku jako nový tak ho zkusím a dám vědět.
U toho zmiňovaného Pepíkem 1960 když je nový je lepší štítek z venku natřít bezbarvým lakem, aby to nedopadlo jako u těch novějších rozdělovačů(co nemají typ, r.o, r.p. vyraženo), že časem na štítku zůstane jen to co je vyražené. Dnes jsem na štítek sáhl, a kus potisku zmizelo, tak jsem si připadal jako bych rozmazal kus písma v Dalimilivě kronice.
Hau. Smíšek

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 29, 2011
Příspěvky: 152
Bydliště: Semily
OdeslatZaslal: Po Zář 10, 2012 7:44 am    Předmět: Re: rozdělovač

Ahoj spartakovci,
můžete mi prosím někdo znalý věci napsat PROČ se u Feliciáckých motorů ( a Octávií TS) používal rozdělovač s pouze odstředivou regulací?
Dík.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Maverick
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 18, 2010
Příspěvky: 126
Bydliště: Slovensko, okres Brezno
OdeslatZaslal: Po Zář 10, 2012 8:13 am    Předmět: Re: rozdělovač

Nazdar, Felícia by mala tiež mať podtlakový regulátor na rozdeľovači, aspoň ja to tak mám. Ono medzi odstredivou a podtlakovou reguláciou ani nieje veľký rozdiel, len ten že podtlaková regulácia sa začína pociťovať až pri vyšších otáčkach. No odstredivý vlastne automaticky zvyšuje predstih s narastaním otáčok....
_________________
Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. Ščástnééé
Zobrazit informace o autorovi ICQ Galerie
Návrat nahoru
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Zář 04, 2006
Příspěvky: 1478
Bydliště: Výchdní Čechy
OdeslatZaslal: Po Zář 10, 2012 8:46 am    Předmět: Re: rozdělovač

Felicia samozřejmě mít podtlakový regulátor nemá. Má mít pouze odstředivý. Když se podíváte na regulační křivky mají feliciácké rozdělovače velmi malý rozsah. Souvisí to se zvyšováním výkonu - změnou časování atd.. K dosažení parametrů těch motorů je nutný krátký rozsah regulace. Použití podtlaku je spíše na škodu. Je to jako ,když dáte dvojkarburátor na běžný motor s nižší kompresí a bez ostré vačky - chlastá, ale nejede. Souvisí to s naladěním motoru. Víc by k tomu řekl kozzel, ale pokud chci, aby to chodilo (a nejsem ladič) v mezích dobře je asi třeba se řídit továrním nastavením. Spravně otryskovaný karburátor(y), správný rozdělovač (nikoli vzhledově, ale regulační rozsah) atd.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
kozzel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 06, 2008
Příspěvky: 1926
OdeslatZaslal: Po Zář 10, 2012 8:50 am    Předmět: Re: rozdělovač

no te neee.. felda vždy bez podtlaku!!
A říkáš to špatně, podtlaková regulace se naopak uplatnuje v nízkých otáčkách a přidává předstih při zavřené škrtící klapce - tedy v nízkém zatížení a na volnoběh. Felda to nepotřebuje protože má celkově volnoběh posazen výše, má i jinou "ostřejší" vačku a větší kompresní poměr a předpokládá se u ní - jako u správného sportovního vozu" že její motor bude používám ve vyšších otáčkách než třeba u octávky. Zkrátka felda s podtlakem a originálním benzínem by mohla na volnoběh a v nízkém zatížení klepat. Dneska je pravda, že je to uplně jedno, prtoože předstihy pro dnešní benzíny jsou uplně jinde a na originálním nastavení rozdělovače ani už nejsou. Musí se nastavit na ucho a doladit zkusmo při jízdě.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Felicie Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy