Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Jura15
Nový dnes: 0
Nový včera: 1
Celkem: 3210

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 68
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2017
Silvestr
 
12/08/2018
SPARTAKYÁDA 2015
 

Magazín SPARTAKOVCI › Spartak z laminátu
Obrazy z dějin Spartaka českého V minulém článku na téma laminátový spartak jsme použili materiálu z dobového Světa motorů s jedinou fotografií. Od té doby se nám sešlo několik dalších dokumentů, které ukazují o tomto zajímavém vozu více. Vedle již použitého odkazu na informace o designérovi Otakaru Diblíkovi jsme do Galerie přidali pár obrázků. Některé jsme dostali od kamaráda z Ostravska a jiné jsou z Brna (z výstavy, které nám utekla). Kromě toho jsme našli i jiné zdroje ...
"

Na stránkách rakouského Tatra klubu (!) jsme našli rozsáhlou galerii dobových fotek uveřejněných se souhlasem jejich autora článku z Automobilu č. 7/2004.
" Takovéto aranžmá je pro nás daleko jednodušší, než uvedený článek okopírovat a uveřejnit. Ono to s těmi kopyrajty není až tak jednoduché...
"
V článku se píše, že pexisklová střecha byla nádherná, ale vyskytl se malý problém: upevnění bylo slabé a nebo špatně navržené a během zkušebních jízd došlo ke ztrátě střechy. Automobil byl oficiálně představen na jaře 1956 na závodech v Mladé Boleslavi. Bohužel start laminátového Spartaka nebyl nejšťastnější. Po defektu vůz havaroval a přední část byla poškozena (viz. poslední fotka). Podle záznamů byl vůz díky nové technologii plastů opraven jedním mechanikem během 5ti hodin a za 12 hodin byla škodovka zas jak nová.
"Do roku 1961 bylo auto používáno Karosou jako zkušební a bylo velmi často upravováno.
" Karosa experimentovala s torzními tyčemi na přední a hydro-pneumatickými členy na zadní nápravě.
" Vůz zakoupil posléze soukromník a upravil vozidlo o přední světla z 603jky, zadní z Cortiny a upravené střechy z Felicie.
" Později se laminátový Spartak ocitl na zahradě nedaleko Pardubic a léta rezavěl. Před čtyřmi roky ho zakoupili moravští milovníci škodovek od Jeseníku a začali ho zgruntu restaurovat.

Omlouváme se za nutnost posuvníků... Nelíbí-li se Vám, nebo Váš prohlížeč nepodporuje iframy, můžete použít i odkazu na Tatra klub.


Poslal Rancher Neděle, 07. Listopad 2004 @ 16:42:28 CET
[ Administrace ]

Příbuzná témata

Obrazy z dějin Spartaka českéhoDokumenty své doby

"...: Spartak z laminátu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře
Práhy
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Re: Spartak z laminátu (Skóre: 1 )
podle 440 v Úterý, 09. Listopad 2004 @ 13:09:49 CET
je to super auto chtěl bych vidět fotky ze součastnosti


Re: Spartak z laminátu (Skóre: 1 )
podle Rancher v Úterý, 09. Listopad 2004 @ 14:12:16 CET
Ahoj Martine, fotky ze současnosti jsou v Galerii.
Jak tam člověk nedá hyperlink...;-)


Re: Spartak z laminátu (Skóre: 1 )
podle Anonymous v Středa, 10. Listopad 2004 @ 12:21:46 CET
Ranchere,

koknul jsem do tý galerie a mám vážnou obavu o tuhost té kastle. Možná mi to jen evokuje to, jak je vyspravená 2ma prknama a krabicí hřebíků. Asik bych měl obavu, že se mi v zatáčce vyrve z laminálu sedačka.

Jinak ten detail podvozku s torzníma tyčema je fakt nevídanej, jak vidno nemohli tam vrazit normální tlumiče.

upřímně řečeno, ani z designu toho prototypu nejsem moc na větvi, takhle kdybys měl někde zašitej prototyp spakovýho pickupa, to bych se rád naživo kochnul. (nějaký aktuální fotky by stačily taky, bohužel tohle auto už asi prošlo na Poldovce ocelárnou Smíšek

Krokouš


Re: Spartak z laminátu (Skóre: 1 )
podle Rancher v Středa, 10. Listopad 2004 @ 14:10:37 CET
Co se týká tuhosti, tak to je samozřejmě spojeno s počátky poznávání této technologie. Podle rozhovorů vedených v Mýtě to bylo celý vyztužený hromadou železa, o kterým se uvažovalo, že bude ubývat, jak se bude poznávat chování skořepiny.
Dvě čísla hovoří za vše: váha laminátové karoserie byla 65 kg... celé auto pak vážilo prakticky to samé jako spartak(!)
Kdyby ses podíval na pozdější konstrukci Dinga... vlastně samonosná skořepina s chytrými laminátovými výztuhami-zdobnými prvky, tak bys viděl, ten pokrok.
Uřezat střechu ze Spartaka, na to nemusíš být Diblík. Na lamináťáka mi nesahej
Samo, že z dnešního hlediska je ta karoserie trošku pasé... ale má punc tehdejšího výtvarného názoru.



Facebook

_TOGGLE Příbuzné odkazy
 Více o Obrazy z dějin Spartaka českého

Nejčtenější článek o Obrazy z dějin Spartaka českého:
Š-440 s karosérií z plastických hmot

_TOGGLE Bodování článku
Průměrné skore: 4.66
Hlasů: 3


Najděte si chvilku na obodování článku:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


_TOGGLE Možnosti

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy