Rekonstrukce a opravy rámu Rám škodovek tvoří rozvidlení pro motor a páteřní trubka, na kterou jsou přivařeny nosníky nesoucí karoserii. Rozdíly mezi jednotlivými rámy škodovek v rozměrech a geometrii k vylučují jednoduchou záměnu mezi typy. Např. záměna rámu Spartaka za rám Oktávie vyvolá nutnost změnit i přední nápravu za oktáváckou. Záměna mezi typy Spartaků je možná s některými úpravami přichycení karoserie. Rámy, je jako konstrukce nejblíže k vozovce a proto je často narušen korozí. |
Nejvíce trpí nosník karoserie pod řidičem.
Nosník je krabicový uzavřený a bohužel je kvůli uchycení pružiny lanka ruční
brzdy v něm shora vyvrtán otvor. I když jde o dírku
o průměru cca 5mm
stačí k dokonalé destrukci nosníku.
Poškozenou příčku, většinou lépe než vyvařením opravíme její výměnou. Jako
materiálu použijeme zadní příčku odřezanou z jiného rámu (vraku) i Oktávie.
Pokus je na Spartaku typ s miskou pod silentblokem misku převaříme.
Důležité při opravě rámu je zachování geometrie. V amatérských podmínkách se nám zdála nejlepším postupem výměna na karoserii, viz. fotoseriál. Místo dírky jsme přivařili na stejné místo kolíček se zářezem abychom neopakovali chybu konstruktéra. Všechny duté nosníky pak při další rekonstrukci vystříkáme Resistinem.. |
![]() |