<-- < -->
Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: TomOndrc
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3562

People Online:
Members: 1
Visitors: 10
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
31/12/2023
Silvestr
 
03/08/2024
SPARTAKYÁDA 2010
 
07/08/2024
SPARTAKYÁDA 2020
 

Buletiny a letáky › Jak poznáte Spartaka
Jak poznáte Spartaka



Představení

Čtyřválec o výkonu čtyřicet koní - to je krátká charakteristika našeho mezitypu malého osobního automobilu, kterou má trojčíslí vyjadřovat.
Od původního názvu Spartak bylo upuštěno, poněvadž by na zahraničních trzích vedl k záměně s chráněným názvem holandských motocyklů Sparta. Tak po přechodných názvech Orlík a Rival, přešlo se ke způsobu označení, který továrna používala již dříve. S názvem Spartak se těžko loučíme, zvykli jsme si na něj.
... Svět motorů 4. srpna 1955


Š 440 1958 (Škoda Museum 2001)
Některé znaky Spartaku náleží jen a jen tomuto typu. Ostatní mohly pokračovat i na Octáviích. Základní markanty modelu 1958 jsou na obrázcích.

Přední maska s ledvinkami, nárazník vcelku reflektory se "štítkem". Boční lišta s nápisem Š440 . Na pochybách jsem jen s blinkry, které vypadají jako od oktávky Přední "pádlo" mělo na rozdíl od modelu Octavia 1959/60 tzv. "luftlišly". Montovaly se dvěma způsoby. Na příčky v pádle (do r. 1957) a na středový a koncový šroub (1958) Boční silueta se vyznačuje jak linií reflektorů, tak i blatníkovou lištou.
Prahová lišta byla společná i pro další modely oktávek.
"Praporek" prahové lišty se objevil roku 1957. Do té doby bylo ukončení zdobnější.
Záď typu 440 (spodní část) prošla beze změny od roku 1954 (u sériových vozů).
Celočervená světla se třemi žárovkami, svislé lišty, nárazník vcelku
Interier se lišil jak barevnými kombinacemi, tak i úpravou madel na dveřích a tlačítky na palubní desce. Pohled do motoru nedoznal výrazných změn i u oktávek. od roku 1961 se změnil tvar tlumiče sání. Do roku 1957 (srpen) byly stěrače ovládané dvěma motorky. Řazení pod volantem, Brzdová sklenička (dříve i plechová a později z umělé hmoty)

zpět


(13178 reads) Printer Friendly Page
[ _RETURNCAT Co Spartaka dělá Spartakem ]


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy