Dostali jsme od Honzy Zavřela, majitele Spartaka jménem Zelenáč zajímavý návod na náhradu nedostatkových řídících tyčí. Myšlenka je sice tzv. "známá", ale tady byla dotažená do realizace. Nakonec všichni nevědí všechno... Třeba to někomu pomůže.
Honza nám napsal:
Do řízení na Spartaka jdou čepy ze škody 1203, jsou trochu větší a nemají maznice.
Do prostřední spojovačky jdou bez jakýchkoliv úprav, mají totiž stejný závit jako ty původní.
Do postraních řídících tyčí se dají naštěstí taky použít, i přesto, že jsou trochu větší, tak se tam bez problémů vejdou. Jenom je potřeba vyrobit jiné řídící tyče (ty původní mají čepy zalisované, takže nejdou vyměnit).
Řídící tyče je asi nejlepší vyrobit z řídících tyčí ze škody 1203, je potřeba je jenom zkrátit (mělo by to jít na soustruhu vyrobit na ní stejné zakončení, jenom o něco blíž než původně). Tyče z 1203 sem se pokoušel shánět a zjistil sem, že se jedna prodává skoro za 1000 Kč, takže sem raději prohrabal věci u nás ve sběrných surovinách a nakonec sem je sehnal za 8 Kč.
Na těch fotkách jsou tyče který jsem sehnal už udělaný a jejich délka, kterou sem naměřil (měřil sem od konce matek, zase ke konci matek) je u postraních 36cm a u prostřední 35,7cm. Nejlepší pro výrobu nových tyčí bude nejspíš si změřit jak dlouhý jsou ty původní a podle toho je potom vyrobit (myslím, že ty délky mi tenkrát nějak nesouhlasily s tím jak dlouhý byly ty původní, nicméně geometrii se jim v servisu seřídit povedlo).
S výrobou zatím zkušenosti nemám, ale brzy se budu muset pokusit nějaký vyrobit, tak potom to ještě doplním (případně to může doplnit i někdo jiný pokud se mu je povede vyrobit dřív než mě). Jinak by tam nemělo na milimetrech záležet protože všechny tři tyče jdou potom regulovat, takže by tam měla být tolerance odhadem tak asi 5 cm (to by mělo jít vyrobit bez problémů J ).