<-- < -->
Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: kamco
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3598

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 8
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2024
Silvestr
 
07/08/2025
SPARTAKYÁDA 2020
 

Buletiny a letáky › Setrvačníkový přerušovač
Setrvačníkový přerušovač



Setrvačníkový přerušovač blinkrů byl elektromechanickým řešením "blikání" montovaným do Spartaků (a nejen) někdy do poloviny 1957 (bez záruky).
Ondra Sagem zpracoval tento text, kterak se podívat, proč to nefunguje.

  • Jedna z nejčastějších závad je pecka či nečistota mezi setrvačníkem a plíškem (kontaktem cívky) to se dá lehce vyčistit (jak plíšek tak setrvačník)
  • Další závadou bývá utržený vodič který je naletovaný na vrchu dotykového plíšku a ze strany cívky.
  • Též častou závadou jsou pružinky buď jsou vytáhlé a je potřeba je zkrátit a nebo prasklé a to znamená výměnu.

    Jako doporučení bych kápl maličko oleje na obě uložení setrvačníku olejem.
    Pokud ani jedna z věcí nepomůže tak bych změřil zda není přerušena cívka (dosti malá pravděpodobnost)

    Důležité je že kontakt setrvačníku a pružinky v době T0 (klidové) se musejí dotýkat!!!


    V autě to vypadalo asi takto (sundaný kryt)



    Obrázky k textu:

    prerusovac.jpg
    prerusovac.jpg


  • (3574 čtenářů) stránka k tisku
    [ vrátit se k Návody a vychytávky ]


    Facebook

     
     

    optimalizace PageRank.cz
    Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy