
Hlavní nabídka

SpartakyWiki: Vyhledávání

Uživatelé
 Vítejte Anonymous
Zápis:
 Poslední: Hagrid
 Nový dnes: 0
 Nový včera: 2
 Celkem: 3299
Spartakovců on-line:
 Spartakovců: 1
 Návštěvníků: 26
 Bots: 1
 tým: 0
Členové on-line:On-line není žádný člen!

Vyberte si jazyk

Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Felicie › Seřízení karburátorů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
randy
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 03, 2006 Příspěvky: 199 Bydliště: Valašské Meziříčí |
Zaslal: Po Led 30, 2017 7:40 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Tenhle má možná i origoš sání
|
|
Návrat nahoru |
 |
Maverick
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 18, 2010 Příspěvky: 167 Bydliště: Slovensko, okres Brezno |
Zaslal: Po Led 30, 2017 7:50 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
To hej, sanie bude origo Ale aj tak tá cena je z cesty
_________________ Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. 
|
|
Návrat nahoru |
 |
z6hurvinek
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 13, 2011 Příspěvky: 268 |
Zaslal: Út Led 31, 2017 7:19 am Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
jj sání vypadá originál, ty se dají sehnat, ale výfukový jsou většinou popraskaný ale toto výfukový je asi předělaný z Octaváckýho.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Tom112
SPARTAKOVEC


Založen: Čvc 14, 2015 Příspěvky: 159 Bydliště: Sušice |
Zaslal: St Úno 14, 2018 8:48 am Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Prosím poraďte mi jak u JIKOVA 32 SOBb seřídit hladinu v plovákové komoře.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004 Příspěvky: 8930 Bydliště: Brno |
Zaslal: St Úno 14, 2018 9:01 am Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Tam není žádná záhada. Jen je to u rozhašenýho kousku trošku časově náročnější.
Než to popisovat, je to tadyk
www.spartaky.cz/copper...ize=1.html
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz 
|
|
Návrat nahoru |
 |
Tom112
SPARTAKOVEC


Založen: Čvc 14, 2015 Příspěvky: 159 Bydliště: Sušice |
Zaslal: St Úno 14, 2018 10:59 am Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Děkuji moc, tak teď ještě musím někde sehnat hladinoměr. Dá se někde koupit? nebo se to dá změřit ještě nějak jinak?
Díky
|
|
Návrat nahoru |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 500 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: St Úno 14, 2018 12:59 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Sehnat další průtokový šroub, co je v něm zašroubovaná hlavní tryska. Trysku vyndat. Šroub osově provrtat durch. Do otvoru ze strany šestihranné hlavy 14 mm zaletovat kolínko 90° z vhodné trubičky. Trubičku nastavit průhlednou hadičkou. Vyladit počet těsnících podložek pod šroubem tak, aby při jeho dotažení mířilo to kolínko s hadičkou výstupem svisle. Našroubovat, dotáhnout, dočerpat benzín a pozorovat / měřit hladinu v té hadičce. Ev. sejmout víko karburátoru a přihýbáním páčky plováku hladinu doladit.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Tom112
SPARTAKOVEC


Založen: Čvc 14, 2015 Příspěvky: 159 Bydliště: Sušice |
Zaslal: St Úno 14, 2018 1:33 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Jo to není o moc jednoduší, ale asi to jinak nejde. Něco ukutím no Díky za rady.
|
|
Návrat nahoru |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 500 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: St Úno 14, 2018 3:45 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Mně teda přijde, že jo ;-). Než shánět někde 10 mm plexisklo a vyrábět na soustruhu nový delší průtočák vč. atypického závitu....
Ty potřebné věci se přece válí každému v garáži.-)).
|
|
Návrat nahoru |
 |
MiHa
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016 Příspěvky: 171 Bydliště: Praha 4 |
Zaslal: St Úno 14, 2018 5:02 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
pozor na to, že vlivem povrchového napětí bude hladina v trubičce poněkud výše, než v plovákové komoře. Doporučuji udělat při otevřené plovákové komoře kalibraci
|
|
Návrat nahoru |
 |
mais
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009 Příspěvky: 407 Bydliště: Plzeň |
Zaslal: St Úno 14, 2018 5:27 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
felmel : |
Sehnat další průtokový šroub, co je v něm zašroubovaná hlavní tryska. Trysku vyndat. Šroub osově provrtat durch. Do otvoru ze strany šestihranné hlavy 14 mm zaletovat kolínko 90° z vhodné trubičky. Trubičku nastavit průhlednou hadičkou. Vyladit počet těsnících podložek pod šroubem tak, aby při jeho dotažení mířilo to kolínko s hadičkou výstupem svisle. Našroubovat, dotáhnout, dočerpat benzín a pozorovat / měřit hladinu v té hadičce. Ev. sejmout víko karburátoru a přihýbáním páčky plováku hladinu doladit. |
Ty jo a není to jednodušší hodit do cadu a 3D vytisknout z průhledného materiálu - jako sklo to nebude, ale hladina tam vidět bude, trošku soutěž bude udělat to palivotěsné, ale to taky není neřešitelné
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvn 18, 2009 Příspěvky: 28 Bydliště: Praha, Radotín |
Zaslal: Po Lis 05, 2018 10:12 am Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Pánové,
pokusím se oživit původní téma tohoto vlákna. Vyřešili jste ten přechod z volnoběhu do vyšších otáček? Mě trápí asi něco podobného. Vlastně na neutrál nemám při přechodu z volnoběhu do vyšších otáček problém, ale když tam mám rychlost (jedno zda jedničku či dvojku), tak ten motor jakoby neměl sílu, nechce se dostat do otáček. Musím to řešit tak, že sešlápnu spojku, přidám plyn, dostanu motor do vysokých otáček a pomalu pouštím spojku. Tím se auto rozjede a dál už poměrně slušně jede. Ve vysokých otáčkách není žádný problém, ale při nízkých se mu nechce. Problém nejsou jen rozjezdy, ale i popojíždění v koloně. Někdy je ta jízda už tak pomalá (otáčky nízké), že při snaze zrychlit to nejde jinak, než na chvíli sešlápnout spojku, přidat plyn a pustit spojku. Prostě nejdříve dostat motor do otáček. Ještě je zajímavé, že ten motor má při těch nízkých otáčkách i takový jiný zvuk, trochu to připomíná projev se sytičem.. Furt nevím, jestli je to vůbec problém karburátorů, jestli to není třeba rozdělovačem či něčím úplně jiným.
|
|
Návrat nahoru |
 |
mais
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009 Příspěvky: 407 Bydliště: Plzeň |
Zaslal: Po Lis 05, 2018 10:36 am Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Krenik: co jsi s tím dělal a jak to máš nastavené teď, co je v jaké kondici? Než začnou padat nápady co s tím, napřed prosím sumarizuj, jak co vypadá.
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvn 18, 2009 Příspěvky: 28 Bydliště: Praha, Radotín |
Zaslal: Po Lis 05, 2018 11:28 am Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Zlobí mě to už nějaký čas, cca 2 roky, v podstatě od generálky motoru (dělal Kozzel). Akorát si už nevzpomínám, jestli to bylo špatné hned nebo postupně. Ten motor se po generálce choval trochu jinak než před ní, tak jsem tomu asi nevěnoval tolik pozornosti, resp. možná doufal, že se to spraví samo v průběhu záběhu. Každopádně motor prodělal kompletní GO, takže to teď může být cokoliv:-(
Karburátory jsou tam BS, taky byly předmětem renovace, fungují v zásadě v pohodě. Problém je jen při přechodech z nízkých otáček do vyšších na jedničku a dvojku. Zatím se mi to nepodařilo spravit nastavením bohatosti směsi či otáček, resp. když dám opravdu velké otáčky na volnoběh, tak to samozřejmě pomůže, ale to není asi to správné řešení..
Nevím, jestli to není špatně nastaveným předstihem, ale to by asi Kozzel vychytal (sám ho neumím změřit). Nebo nefunguje odstředivá regulace předstihu? Ale to zas nevím, jestli by se projevovalo u nízkých otáček.
|
|
Návrat nahoru |
 |
MiHa
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016 Příspěvky: 171 Bydliště: Praha 4 |
Zaslal: Po Lis 05, 2018 11:36 am Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
zkus větší hlavní trysku. Já tam mám 140 a přechody jsou dokonalé. Emise ovšem nevyhoví. Spotřeba je v pohodě, 7,5 l/100km, motor 1221.
|
|
Návrat nahoru |
 |
mais
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009 Příspěvky: 407 Bydliště: Plzeň |
Zaslal: Po Lis 05, 2018 12:24 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Přetryskovat lze, ale nemyslím, že už na to nazrál čas.
Předpokládám, že nemáš problémy se základními věcmi jako je rozdílnost difuzorů karburátorů, rozdílným otryskováním atd.
První otázky k řešení:
nepovolují se samovolně šrouby nastavení vzduchu (projevu je se tak, nastavíš, chvíli jedeš, je to ok a následně můžeš znova štelovat)?
nemáš někde prasklé sání - nepřisává to falešný vzduch?
Pokud obě ne, potom:
Začal bych tím, že bych vyšetřil vliv jednotlivých karburátorů na běh motoru (optimálně by to mělo být identické) - nastartovat a a úmyslně škrtit jeden a následně druhý karburátor - chová se motor identicky? - tohle dělám šroubem vzduchu - pokud bude výrazný rozdíl v chování a není jinak poškozeno sání - nemůžeš mít zcela identicky nastavené karburátory - budeš tuhle potvorárnu muset korigovat nastavením - bohužel je to i trochu způsobeno tím, jak se na motoru sešly vůle a nejde to už tak jednoduše dělat per ucho - je to na sadu manometrů (kteoru i tak doporučuji pro důkladnou synchronizaci)
pokud tohle vše je ok, potom bych se zaměřil na synchronizaci karburátorů v běhu - otvírají se oba identicky synchronně - není problém v tuhosti ovládání jednotlivých karburátorů (viděl jsem situaci, kdy bylo řešení tak měkké, že jeden už takřka stříkal pumpičkou a druhý netušil, co se děje a chtěl být vesele na volnoběhu).
Až tohle vše vyprecizované a nebude vidět zlepšení, potom přichází na řadu přetryskovávání, za předpokladu, že předstih a rozdělovač jsou ok. Nicméně prioritně bych tohle hledal v kaburaci
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvn 18, 2009 Příspěvky: 28 Bydliště: Praha, Radotín |
Zaslal: Po Lis 05, 2018 3:23 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Díky za podněty. Vyzkouším a ozvu se.
Každopádně to samovolné rozštelování se jsem opravdu letos pozoroval. Vždycky jsem to podle ucha nastavil, jel do práce a třeba při zpáteční cestě jsem měl pocit, že mám strašně vysoké otáčky. Dělo se to opakovaně. Teď bych řekl, že to docela drží, ale možná to jenom tolik nepozoruju, protože se to neprojevuje tak moc extrémně.
Sání ještě prohlédnu, ale měl jsem pocit, že vypadá neporušeně. To spíše výfukové svody vypadají podezřele.
|
|
Návrat nahoru |
 |
MiHa
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016 Příspěvky: 171 Bydliště: Praha 4 |
Zaslal: Po Lis 05, 2018 4:51 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
zkontroluj, jestli ti to někde nesaje falešný vzduch, může se to měnit s teplotou vlivem roztažnosti . Z vlastní zkušenosti vím, že falešný vzduch může proudit okolo hřídelky, na které je škrticí klapka. Stane se to v případě, kdy je karbec starý a díra, ve které běhá hřídelka, je vymletá. ˇPokud by to tak bylo, je řešením díru vyvložkovat. Já jsem to vyřešil výměnou za nový BS karbec ze syslátů.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvn 18, 2009 Příspěvky: 28 Bydliště: Praha, Radotín |
Zaslal: Po Lis 05, 2018 5:25 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Ještě bych dodal, že se syticem to funguje dobře. A další věc, ten motor funguje skvěle na půl plynu a víc, ale na čtvrt plynu a méně mu to moc nejde. Zkrátka takové to léhtání plynu mu nejde, bud prostě dává poradny výkon nebo žádný. Bez ohledu na to, jakou tam mám rychlost. Všechno to tak do sebe zapadá, že mu chybí dostatečně bohatá směs při malých otáčkách...
|
|
Návrat nahoru |
 |
MiHa
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016 Příspěvky: 171 Bydliště: Praha 4 |
Zaslal: Po Lis 05, 2018 5:32 pm Předmět: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
to znamená, že hlavní systém dává chudou směs, na plný plyn je v činnosti obohacovač, proto to na plný plyn funguje. U opotřebovaných karburátorů je obvyklé, že při přechodu z brzdění motorem do jemné akcelerace se motor několikrát zakoktá, než se chytne. Je to ono?
|
|
Návrat nahoru |
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru Můžete stahovat soubory z tohot fóra
|
|