Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: Adrian
New Today: 1
New Yesterday: 0
Overall: 3324

People Online:
Members: 2
Visitors: 34
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Padání benzínu u Octávie
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Padání benzínu u Octávie

Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Honzax3
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Feb 20, 2016
Posts: 48
Location: Loštice
PostPosted: Fri May 10, 2019 8:47 am    Post subject: Padání benzínu u Octávie

Ahoj přátelé, měl bych dotaz. Mám problém u mé Octávky 1961 s padáním benzínu. Když s autem jezdím, není žádný problém, auto startuje na první otočení. Ale když stojí delší dobu, tak pak je velký problém se startem, velmi dlouho trvá, než do karburátoru dojde benzín a ani napumpování ručním "cepovákem" nepomáhá. Musím pak karburátor zalít a pak už to funguje normálně. Je to slabým palivovým čerpadlem? Nebo co byste mi poradili? Už mě i napadlo, že bych udělal bypass na výstupu z nádrže a dal tam elektrické čerpadlo, které bych před startem zapnul a natáhl benzín do karbu, to by mohlo pomoct. Budu vděčný za Vaše rady a zkušenosti.
_________________
Koně jsou krásná zvířata, ale nejlíp zpívají koně pod kapotou!
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 540
Location: Pardubice
PostPosted: Fri May 10, 2019 4:27 pm    Post subject: Re: Padání benzínu u Octávie

Jste si jistý, že ručně skutečně čerpáte?
Na rozdíl třeba od zadomotoru, zabírá ta ruční páčka jenom v určitém pootočení motoru! Dá se to hmatem odhadnout, kdy je ta správná poloha. Páčka jde trochu tíž, protože tlakem prstu přemáháte nejen zpětnou pružinku té ruční páčky, ale i pružinu pod membránou. Chce to vychytat to správné místo.
Nebo - pokud je tam speciálně karburátor BS, tak ten hodně trpí na zalehnutí jehlového vtokového ventilu a ani tlak paliva z čerpadla ho neotevře. Pomůže lehký poklep třeba dřevem na místo u přítokové trubky. Stává se občas i u SOP, pomoc je stejná.
To, že sloupec paliva spadne a z karbu se vypaří po delším čase, je běžný jev. Instalace elektrického čerpadla je podle mě zbytečná komplikace.

View user's profile
Back to top
Tom112
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jul 14, 2015
Posts: 164
Location: Sušice
PostPosted: Fri May 10, 2019 8:10 pm    Post subject: Re: Padání benzínu u Octávie

Ahoj, jak to tak čtu, tak toto téma by se spíš mělo jmenovat nefunkční ruční pumpička. Předpokládám, že ruční pumpička neklade žádný odpor. Mě se stávalo to, že táhlo membrány vypadávalo ze zobáčku. Pozice 19. - www.spartaky.cz/copper...ize=1.html

Než vymýšlet nějaké fíky, tak bych nejprve tu AC pumpu vyndal, otevřel to malinkaté víčko a uvidíš hned.

Tomáš

View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 540
Location: Pardubice
PostPosted: Sat May 11, 2019 6:21 am    Post subject: Re: Padání benzínu u Octávie

Kdyby byla vypadlá ta devatenáctka, tak nebude čerpadlo čerpat ani na motor... Nebude čerpat vůbec. Přenos pohybu z 19 na membránu jde jak od motoru (čelní vačka na vačkovém hřídeli), tak od ruční páčky (zafrézovaná ploška na jejím hřídeli).
Tedy podle mého je to tím, o čem píšu o dva příspěvky výše.

View user's profile
Back to top
Honzax3
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Feb 20, 2016
Posts: 48
Location: Loštice
PostPosted: Tue May 14, 2019 1:19 pm    Post subject: Re: Padání benzínu u Octávie

Ahoj chlapi, díky za rady, zkusím to s tím poklepem a pootočením motoru do jiné polohy, ve které by to mělo čerpat. Je fakt, že se mi zdá (a nejspíš to tak je), že čerpadlo jede na prázdno a netáhne benzín, kdyby tlačilo benzín, tak to poznám (větší odpor), je to stejné jako u Š 120, akorát tam to vždy nějak šlo (i když vačka zrovna tlačila na čerpadlo, chod byl kratší, ale šlo to). Když to nepomůže, rozdělám čerpadlo a uvidím. Podle stavu ho buď zrepasuju, nebo seženu nové. Takže dík za rady a ať to jezdí ☺.
_________________
Koně jsou krásná zvířata, ale nejlíp zpívají koně pod kapotou!
View user's profile
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1112
Location: Plzeň
PostPosted: Tue May 14, 2019 6:01 pm    Post subject: Re: Padání benzínu u Octávie

Honzax3: tak to asi vyzkoušíš dost snadno - když sundáš hadičku z karburátoru a jde z ní při "cupování" bezín tak je problém v tom jehlovém ventilu , ten má tendenci se opravu zasekávat (kdysi mě to taky vyškolilo) a pumpa ho nepřetlačí (stačí poklepat - on odskočí a už to jde). Z tohodle důvodu nechávám ten díl hadice od pumpy ke karburátoru průhledný protože hned vidíš jestli tam něco lítá nebo ne...

(btw pozor na druhovýrobu ventilů co tam strkají různé firmy "renovující" karbece - často nesedí průměr díry).

No a když benzín ven z hadičky nejde tak se podívat jestli jde do pumpy/je v pumpě.
Někdy se stává , že je Ok (nebo KO) membárna, ale odejdou ty pérka pod pertinaxem (resp. netlačí dost) a benzín padá.

View user's profile
Back to top
sagemcr
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 30, 2005
Posts: 760
Location: Praha 6
PostPosted: Tue May 28, 2019 12:48 pm    Post subject: Re: Padání benzínu u Octávie

Jen taková zajímavost mě padání benzínu způsobovali napojovací hadicky na přivodní trubce. Koupil jsem nějakou v mototechně a oni popraskaly zevnitř. Vyměnil jsem je za semperitku a je klid. benzín drží několik měsíců v pohodě.
_________________
---------červík----------- 1957 -------
--------Liduška---------- 1939 -------
---------Funík------------ 1998 -------
--------Zeleňák---------- 1999 -------
View user's profile Send e-mail ICQ Number Photo Gallery
Back to top
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014
Posts: 355
Location: Podbořany
PostPosted: Tue May 28, 2019 1:25 pm    Post subject: Re: Padání benzínu u Octávie

Před cestou do Italie ze strachu, že zablokuju provoz v nějakém Alpském průsmyku v důsledku "vyměklé membrány" na zahřátém motoru, jsem přimontoval do serie v palivovém vedení v kufru elektrické palivové čerpadlo Pierburg 7.21440.51.0, originál je na starších karburačních BMW, tlačí 0,5 bar. Neboť historické "trtkací" Mikuni co se dávalo do Š1203 jsem v kloudném stavu nesehnal.
AC pumpa skrz něj benzín normálně nasaje a s tím 0,5 bar nepřeplavuje karburátor. Existují tvarově obdobná čerpadla, která mají větší tlak 3-5 bar pro motory se vstřikováním a tenhle tlak již jehlový ventil karburátoru neudrží.
Původně to byla jen preventivní pojistka na cestu, kterou jsem ani nepotřeboval, ale již tam zůstalo a nyní když jezdím v půlroční frekvenci nemusím čerpat růčo benzín, jen zmáčknu čudlík a jedu.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy