Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: stepanekjaroslav
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3338

People Online:
Members: 0
Visitors: 32
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Převodovka - nejde zařadit dvojka, zaseklá jednička
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Převodovka - nejde zařadit dvojka, zaseklá jednička

Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pilot
nováček
nováček


Joined: Jul 18, 2019
Posts: 2
PostPosted: Thu Jul 18, 2019 7:14 pm    Post subject: Převodovka - nejde zařadit dvojka, zaseklá jednička

Zdravím. Bohužel se mi stalo, že jsem jednou dojel domů a už jsem nevyřadil jedničku. Samozřejmě jsem provedl kompletní demontáž převodovky. První problém ale byl s tím, jak si vytáhnout z auta - musel jsem použít klínky, protože hnací hřídel nešla vytáhnout...a páčil jsem. Předchozí oprava proběhla před devíti lety a od té doby se nestalo, že by vyskočila rychlost nebo skočily dvě rychlosti naráz. Tehdy se to nějak povedlo, ale netuším, jak se mohlo stát, že se náboj synchronu 1. a 2. rychlosti posunul za mez a kuličky vyskočily...
Další problém je, že na hnací hřídeli na předku hnací hřídele je vidět, že je kov trochu sedřený, přitom jehly byly vyměněny za nové a v kompletním počtu, hnací hřídel byl tehdy nový (nikdy dřív nepoužit). Olej v převodovce byl po víčko. Tak nevím. Po složení převodovky jsem zkoušel zařadit jednotlivé rychlosti - vše zapadne jak má kromě dvojky, ta zapadne jen když se to ní opřu kladivem nebo zapáčím šroubovákem - zkoušeno už s vidlicemi na tyčích. Čím to může být? Synchronní kroužky jsou v pořádku, při otáčení je ale cítit docela odpor, pootočí se, ale rukou to neutáhnu. Jinak pro jistotu se ještě zeptám na nastavení synch. kroužku 3. a 4. rychlosti - nastavím vidlici na neutrál a šroubuju dopředu k 4. rychlosti a počítám otáčky... kroužek sedne na kužel (má kroužek lícovat kolo?)..potom šroubuju na 3. rychlost a znovu počítám otáčky dokud synch. kroužek nelícuje s kolem 3. rychlosti, jedu zpátky na neutrál o polovinu součtu otáček. Je to tak? Normálně synch., kroužek dosedá kousek za kola, toho jsem si vědom. Napadá mě, že někde musela vzniknout obrovská vůle a vidlice zajela dál než měla a kuličky vyskočily, ale podložky jsem použil... Confused

View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 552
Location: Pardubice
PostPosted: Fri Jul 19, 2019 4:28 am    Post subject: Re: Převodovka - nejde zařadit dvojka, zaseklá jednička

Máte tam na vodicích tyčích podložky, vymezující chod/dráhu vidliček, aby se nepřesunula ta objímka víc, než smí?
Máte tam pod víkem funkční mechanismus proti zařazení více stupňů současně (tedy v případě, že máte řazení pod volantem)?
Nastavení polohy vidlice přešroubováním vodící tyče - ano.
Více nedokážu bohužel reagovat, neb neovládám jazyk, kterým je zbylá část příspěvku napsána.-)).

View user's profile
Back to top
Pilot
nováček
nováček


Joined: Jul 18, 2019
Posts: 2
PostPosted: Mon Jul 22, 2019 6:04 pm    Post subject: Re: Převodovka - nejde zařadit dvojka, zaseklá jednička

Tak jsem to opravil. Vyměnil jsem skříň převodovky, přehodil stromek, vyměnil jehly ve všem opět za nové a najednou jde točit i ručně. Předtím to drhlo. V původní kastli ložiska měly vůle, že šly vyndat až moc jednoduše bez přípravku.
Vidlice jsou přesně nastaveny podle 3. a 4. rychlosti. Po letech jsem zapomněl, že kolo má pro takový ten malý klínek výřez a proto nešla zařadit dvojka. Řazení mám na podlaze, samozřejmě mechanismus proti zařazení více stupňů tam je. Takže kdyby se někomu něco podobného stalo a nemá čas koumat čím to je - pozor na ten klínek!!!
Ale na příčinu drhnutí celéhou soukolí jsem nepřišel. Synchronní kroužky se točily volně, jen to prostě nešlo otočit rukou.
Ještě dodám, že:
lícování - těsný styk/ spasování ploch soused. dílů, aby vzáj. lícovaly [přesné dosednutí bez mezer a přesahů]

View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy