Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: adamosRS
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3361

People Online:
Members: 0
Visitors: 56
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
07/08/2020
SPARTAKYÁDA 2020
 
31/12/2020
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady

Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
michalmart
V záběhu
V záběhu


Joined: Dec 04, 2019
Posts: 13
PostPosted: Mon Jan 13, 2020 6:41 pm    Post subject: vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady

Zdravim kolegove, Chystam se na vymenu stareho deraveho vyfuku na moji Octavii. Dily jsem koupil od p. Jirouse ze Zaclere. Mam jak predni dil, tlumuc i zadni dil. Prekvapilo me, ze ani jeden dil nema povrchovou upravu? Resite to nejak, nebo vyfuk svarite dohromady tak jak je (zeleznej plech). Uvazoval jsem o tom, nechat vse zarove pozinkovat, pak ovsem ztraci smysl to svarovat a nepodarilo se mi sehnat odpovidajici spony na spojeni dilu vyfuku.

Muzu poprosit o vase zkusenosti, jakym zpusobem mate ochraneny vyfuk pred korozi a cim ho mate pospojovany?

Dekuji mnohokrat.
Michal, Rychnov u JBC

View user's profile
Back to top
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011
Posts: 238
Location: Semily
PostPosted: Mon Jan 13, 2020 10:38 pm    Post subject: Re: vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady

Ahoj kolego Michale, moje zkušenost s výfukem. Tlumič jsem taky koupil od pana Jirouše, přední a zadní trubku jsem si nejdříve naohýbal za studena na půjčené ohýbačce, pak jsem to "doladil" tvarově pod autem autogenem. Trubku jsem si koupil taženou bezešvou průměr 40 a stěna 1,5 mm. Výfuk jako celek jsem pod autem zbodoval a po vyjmutí ho venku posvářel autogenem ("CO" čko zatím nemám..). Nátěr jsem provedl dvakrát silikonová základovka tuším označení K 2000, po řádném vypálení jízdou jsem dal dvakrát vrchní černou silikonovou barvu K 2100.
Jezdím od jara do podzimu, výfuk takto udělaný už mám 5 let a pořád je černý, barva drží skvěle.
S vnitřní korozí stejně nic udělat nejde, nejezdit krátké jízdy...

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 590
Location: Pardubice
PostPosted: Tue Jan 14, 2020 5:50 am    Post subject: Re: vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady

Pozinkování u výfuku nemá smysl, (vpředu) nevydrží teplotu. Pokud ochrana pokovením, tak šopovat hliníkem. A aby to mělo smysl, tak po svaření všeho.
Jiný spoj než svar nikdy nebyl. to je ta deformace moderními plasťáky, nějaké hrdlové spoje ;-)...

View user's profile
Back to top
sagemcr
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 30, 2005
Posts: 770
Location: Praha 6
PostPosted: Tue Jan 14, 2020 4:55 pm    Post subject: Re: vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady

Popravdě, zrovna u toho výfuku bych ty šroubované spoje udělal, protože, jsem za dobu co spartaka mám měnil 2x tlumič výfuku, a vždy se utrhla přepážka. a sundavat celý výfukpro převaření přepážek je jednak nepohodlné a nepraktické.
_________________
---------červík----------- 1957 -------
--------Liduška---------- 1939 -------
---------Funík------------ 1998 -------
--------Zeleňák---------- 1999 -------
View user's profile Send e-mail ICQ Number Photo Gallery
Back to top
NovýJosef
V záběhu
V záběhu


Joined: Apr 24, 2015
Posts: 16
PostPosted: Wed Jan 15, 2020 6:18 am    Post subject: Re: vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady

Na své Feldě mám 25 let celý výfuk kvalitně šopovaný hliníkem a natřený silikonovou stříbřenkou. Drží to vše krásně, na STK to obdivují. Podstata šopování je ta že se žárově nanese vrstva pokovení o tlouštce 200 mikrometrů.
Díky magneticky nevodivému hliníku to lze i jednoduše kontrolovat. To zesílení šopováním opravdu není na škodu. Na Praze - východ mohu doporučit kdo to dělá.

View user's profile
Back to top
Berlingo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009
Posts: 349
PostPosted: Mon Jan 20, 2020 3:54 pm    Post subject: Re: vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady

Dříve jsem výfuky dělal tak, že byla svařená přední trubka s tlumičem. Dneska to již mám trojdílné a naprostá spokojenost. Nejprve jsem navařoval ty "trumpetky", teď už stačí jen na tlumič navařit přebytečný kousek roury a dát spojky. Jen nevím, jestli je toto spojení možné i u tenké trubky Octavia/Felicia. Ano šopování AL taky využívám jak na nový výfuk a trubky, tak i na svody. Honza
View user's profile
Back to top
michalmart
V záběhu
V záběhu


Joined: Dec 04, 2019
Posts: 13
PostPosted: Wed Jan 22, 2020 8:51 pm    Post subject: Re: vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady

Zdravím a předně děkuji za cenné rady Vás zkušenějších. Ještě bych měl následující dotaz. Komponenty na výfuk (tj. tlumič, přední a zadní trubku) jsem koupil u firmy OCELOT (p. Jirouš - Žacléř), ale koukal jsem na stránky Pragosu a trochu mě zmátlo, že u předního dílu výfuku je uvedeno, že není na typ Tudor. Znamená to, že není na klasickou octavii (r.v. 1960) která má karoserii Tudor?
Nebo se mýlím?




Co se týče nově vyráběných výfuků výše zmíněného výrobce nebo prodejce Pragos, zaznamenal někdo z Vás problém, že by to nepasovalo? Myslím tím, že by jednotlivé trubky byly špatně naohýbané? Ptám se spíš pro sichr, aby se to dalo nějak řešit, dřív než bude povrchovka.

Předem děkuji za Vaše odpovědi.



poznámka 2020-01-22 205012.png
 Description:
 Filesize:  51.58 KB
 Viewed:  43 Time(s)

poznámka 2020-01-22 205012.png


View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 590
Location: Pardubice
PostPosted: Thu Jan 23, 2020 5:39 am    Post subject: Re: vyfuk - spojeni jedn. dilu dohromady

Tím "NE 1200 + Tudor" je míněn Sedan 1200 a Tudor 1101(2) s horizontálním karburátorem a kompletně jiným "parožím" - svody na motoru. Příruba výfukového svodu má úplně jinou polohu než u motorů pozdějších se spádovým karburátorem (celek s parožím lze zaměnit 1200 - Octavia i naopak)! Proto je výfukové koleno jinak naohýbané. Originál na Tudora/Sedana 1200 se poznal na první pohled podle navařených žebírek od trubky k přírubě.
Čili jasněji - to zakroužkované na Vašem obrázku pasuje na všechny modely/motory se spádovým karburátorem a nepasuje na motory s karburátorem horizontálním.

View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy