Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: vajgl.p
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3366

People Online:
Members: 0
Visitors: 45
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
07/08/2020
SPARTAKYÁDA 2020
 
31/12/2020
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › chlazení oktávka
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
chlazení oktávka

Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014
Posts: 365
Location: Podbořany
PostPosted: Tue Mar 10, 2020 11:41 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

Neboť koncem června pojedu s mojí Octavií na svatbu a mám vézt nevěstu.... (za tu dobu co jí mám, tak to bude již její třetí svatba Very Happy ) Tak bych se chtěl zeptat zda nemáte někdo zkušenost, resp. můžete doporučit nějaký "moderní" elektronický teploměr. Ten origo mi totiž odešel před pár lety v Italii... Vím, že je dělá - repasuje Strojírna Vodrlind, ale nějak nemám čas ho vyndávat a pod. - dvě malé děti, rozestavěný dům atd... No a nechci si na té svatbě utrhnout ostudu - i když Alpy nazpět domu jsme dali i bez teploměru Smile Hodobóžový by byl nějaký bezdrátový (wifi) se zrcadlením v telefonu u kterého bych toho nemusel moc (nejlépe nic) předělávat a snímač teploty (čidlo) přidělal jen hala-bala někam k termostatu nebo na hlavu válců (použil bych to i na můj traktor Zetor co s ním stavím dům)
View user's profile Photo Gallery
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 439
Location: Plzeň
PostPosted: Wed Mar 11, 2020 7:47 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

Velmi punkové řešení:
PT 100 a multimetr pod palubku
remaxcz.com/old/katalo.../Pt100.pdf

Hezčí řešení Arduino :
arduino-shop.cz/arduin....htmlD_BwE (nemám zkušenost, teploměr z Arduina jsem si vždy postavil)

Případně
termoprodukt.cz/regist...84QAvD_BwE

Nejhezčí řešení: budík ze š120 a nahradit za elektronické čidlo

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014
Posts: 365
Location: Podbořany
PostPosted: Wed Mar 11, 2020 11:19 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

Popravdě do budíku z Š120 se mi právě moc nechce... Ten druhý odkaz mi moc nefunguje, to řešení ve třetím odkazu vypadá docela sofistikovamě (až na tu cenu v porovnání s náklady na repas origo teploměru Smile ) ale jinak dík za rozšíření obzoru Maisy Smile
View user's profile Photo Gallery
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 439
Location: Plzeň
PostPosted: Thu Mar 12, 2020 9:01 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

rogalista: dej si na arduinoshopu vyhledat "LED teploměr panel -55 ~ 125°C DS18B20 F/C" je to levnější než ten s datalogerem - taky je to taková vic bastl věc - je to z hračičkovský platformy, tak to nevypadá tak profi
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014
Posts: 365
Location: Podbořany
PostPosted: Fri Mar 13, 2020 5:00 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

Tak jsem si ho objednal. Neplánuji ho někam zadělávat, nechám ho jen houpat na kabelech pod přístrojovkou a když zastavim, tak ho elegantně schovám pod přístrojovku. Časem si nechám opravit ten origo a konec asi skončí v mém traktoru Zetor 4011 kde ten teploměr trpí stejnou bolestí jako na Octávce Very Happy I když sním o tom jak si na takovéto běžné "veteránské ježdění" pořídím zcela něco jiného. Absence jakýchkoliv bezpečnostních pasů v Octávii v kombinaci se dvěma malými dětmi je v současném provozu trochu za hranou... Sad
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Dominic
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Aug 09, 2017
Posts: 21
PostPosted: Sat Mar 28, 2020 11:30 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

Ľudia votriem sa vám do témy, už niekoľko rokov bojujem s teplotou na motore octavia super. Motor sotva ohrejem na 60 stupnov, a to aj keď je vonku teplo a motor je pod zatazou. Okruh kúrenia mam zaslepený termostat mam ten novší typ pre 1203, mam ho vypodložený gumeným o krúžkom pretože v tele pumpy plával a tým netesnil. No aj napriek tomu je chladič ohriaty a to aj keď je to ohriate sotva na 60 stupnov. Ale termostat tesni v telese pumpy určite dobre. Skúšal som zakryť 2/3 chladiča nič sa nezmenilo až keď som zakryl celý chladič tak sa motor ohrial normalne na 80 stupňov ale po chvíle to začalo stúpať k stovke a s chladiča začala ísť para. Keď mám chladic naplnený až po hrdlo tak už pri teplote nad 50stupnov s prepadu chladiča vytlačí tak dva deci fridexu a potom už nič. Viečko chladiča mam s pružinov ale nemá žiadnu gumičku ktorá by to utesnila keďže predpokladám ze systém má byť tesný, viečko je asi zle, ale neviem či to nejako súvisí s ohrievanie. Pokiaľ motor nemá aspoň 80stupnov má odporný volnobeh a sklbe so sebou a veľmi neochotne ide do otáčok ako keby nefungovala akceleracna pumpicka, pokiaľ je teplota nad 80stupnov ma pekny volnobeh a ide pekne za plynom. Ale o tom môžem len snívať pretože o stabilnej teplote medzi 80-90c môžem len snívať. Pomôže mi prosím niekdo čo s tým, už som s toho zúfalý, ďakujem.
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 439
Location: Plzeň
PostPosted: Sat Mar 28, 2020 11:43 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

Dominic: máš změřeno něčím jiným, že ti teploměr nekecá? Jaký máš chladič? - Máš ok těsnění na víčku? Otevírá ten termostat správně (nedělá si co chce)?
Pokud je vše ok a fakt ok, co zkusit jezdit se dvěma listy vrtule? Ve Světě motorů v nějakém tom článku, Jak vám jezdí... bylo, že se motory přechlazují a řada lidí jezdí jen se dvě listy vrtule a někdo i jen s jedním, že měl ten dvoulist upilovaný a dovážený
Nicméně tohle řešit, tak to první očidluju a proměřím, co se tam děje a druhé letí ven termostat za jinej kousek - vzhledem k tomu, že jsi s ním dělal nějaké úpravy a pokusy byl by pro mě první na řadě (a taky se tam nejlíp leze)

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Dominic
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Aug 09, 2017
Posts: 21
PostPosted: Sun Mar 29, 2020 12:05 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

Chladič je originál, termostat som skúšal v nádobe s teplomerom kam som nalial horúcu vodu a funguje správne no aj napriek tomu som za posledné roky kúpil ďalšie tri termostaty pretože som stále podozrieval práve termostat no všetky štyri sú dobré. Viečko na chladiči práveže tesnenie nemá žiadne ale nevyzerá že by nejaké malo mať, každopádne to je ale len môj odhad keďže som nikdy octaviu ani modely jej príbuzné nikdy nemal. Teplomer mam so škody 120 aj čidlo ten som tiež kontroloval iným teplomerom a mera správne, jeden list vrtule som skúsil dat preč, ale aj tak sa to neohreje. Už som premýšľal že by som dal originál vrtulu preč a namontoval elektricku saharu ale to by vyriešilo len následok a nie samotný problem.
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 439
Location: Plzeň
PostPosted: Sun Mar 29, 2020 9:07 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

dominic:
Máš tam tohle víčko?
aukro.cz/skoda-1000mb-...6954308489
www.obautodily.cz/skod...6172cz187/
Nebo tam máš víčko, co vypadá, jak na víčko na olej?

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Dominic
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Aug 09, 2017
Posts: 21
PostPosted: Sun Mar 29, 2020 8:09 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

Mal som tam to druhé ale chýbala tam gumička tak som tam dnes dal zo škody 105, to je rovnaké ako s toho druhého odkazu a zlepšilo sa to, teraz sa stabilne drží teplota okolo 75c. Mám ešte jeden problém ktory ale nesúvisí s chladením, a to že ked idem do veľmi prudkého kopca dosť zatažený a motor držím v otáčkach okolo 3000-4000ot tak za par sekund motor pufne do vyfuku. S výfuku veletí čierny dym a motor začne ísť ako keby na tri válce, a ked ho pustím do volnobehu tak je volnobeh velmi zlý a ked sa ho pokúsim dostat do otáčok tak len velmi neochotne, aj to ako keby nefungovala akceleračná pumpička a zaroven šiel len na tri válce. Pokial motor necham chvílu vychladnuť tak ide zase normalne dokým neprekročím 3000ot/min na viac ako pár sekúnd. Skúšal som pri tom stave kedy ide zle vytahovať fajky a pri každej sa chod mnohonásobne zhoršil, a ešte som zabudol ked je v stave že ide zle a pridám bohatosť zmesi tak sa mu chod trochu ukludni. Možu to spôsobovať podpálené ventily? Prípadne prasknutá pružina niektorého ventilu? Alebo čo by to mohlo ešte spôsobovať, Dakujem mnohokrát za rady.
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 601
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 4:59 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

Máte rozštělovanej karburátor či cosi jiného v palivové cestě, mrkněte na hladinu, čistotu všech trysek a kanálků uvnitř. Funguje Vám obohacovač/akc. pumpička? Ev. na palivové čerpadlo, jak vypadá sítko pod horním víčkem, pružina pod membránou, dává dost paliva? Co tam je za karburátor - BS nebo SOP? Nepřisává motor někde (pod karburátorem) falešný vzduch?
Volnoběh musí jít naprosto pravidelně i při podstatně nižší teplotě motoru - viz výše.
Jak vypadají svíčky po určité době běhu? Černé, bílé, mokré, zaolejované??
To, že se neohřívá motor a nedrží teplotu, určitě není způsobeno víčkem chladiče.

View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 439
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 9:28 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

dominic: Než scénáře s problémy na ventilech, tak prověřit základní teče tam dost benzínu? Není prostě ucpaná trubička pod autem? Je nějaký filtr u nádrže (ideálně sklenička se sítkem)? Běží volnoběh se sytičem? A dál viz Felmel

Pokud bude ucpaná někde hadička pod autem , tak po vyčištěním velmi doporučuji rozebrat a vyčistit palivovou pumpu. A taky vytvořit si zásobu dílů - těsnění pro pumpu i karburátor, akcelerační pumpičku a membránu do pumpy. Jako dobrá prevence je také tankovat prověřený a kvalitní benzín, ty roztok řepky těm dílům nedělá úplně dobře po těle

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Dominic
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Aug 09, 2017
Posts: 21
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 10:03 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

No ten motor nie je na aute takže palivovú sústavu som robil nedávno od nadrže až po hadičky ac pumpa je tiež nová, akceleračná pumpička funguje, karburátor som vyváral v octe minulý rok, sviečky mám ngk b6s a sú čierne okrem izolátora a elektrody tie su sfarbené do biela na všetkých štyroch válcoch. Olej lejem 15w50 mením ho každý rok aj s filtračnou vložkou. Ešte ma napadlo že by sa pri otrasoch mohol zasekávať bud plavák alebo ihlový ventil v karburátore. Ale ked skontrolujem hladinu na bežiacom motore tak je v poriadku. Všetky tesnenia sú nové.
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 439
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 10:40 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

Dominic: nemáš ten plovák děravej? Ty vysoké otáčky by ještě mohla být podtlaková regulace a rozhození předstihu, ale volnoběh musí být plynulý v základním nastavení
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 601
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 10:43 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

Ta AC pumpa - máte správnou kombinaci předního víka + tesnění (vložky) pod AC pumpou a vlastní pumpy??
Pokud je ta kombinace špatně, může mít tlačný pístek AC pumpy od vačky k membráně malý zdvih a pumpa dává málo.
Co je v karburátoru za trysky? - hlavní musí být okolo 115 a volnoběžka okolo 45. Pokud je volnoběžka a vzduchový kanálek ke šroubu bohatosti čistý, musí jít volnoběh u studeného nastavit na plynulý chod už prakticky od momentu zavření sytiče u studeného motoru. Rozhodně se motor nemůže hádat a klepat s sebou stylem "chod na tři válce". Max. studený na volnoběh POZVOLNA zhasne, nebo naopak za plné teploty bude chtít poněkud snížit.
A ještě - jaký to má předstih, tedy základní (za klidu) + jaký tam je rozdělovač (křivka odstředivé regulace, typ...). Podle použitého rozdělovače může být základní předstih nastaven velmi různě...

View user's profile
Back to top
Dominic
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Aug 09, 2017
Posts: 21
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 11:05 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

Plavák deravý nie je, typ rozdelovača netuším štítok na ňom je nečitatelný, ale podla mňa je to originál ktorý je na tom motore z výroby. Motor zo sebou šklbe aj ked ma vyrovnaný chod, v pravidelných intervaloch či je to na volnobeh alebo v otáčkach sa z výfuku ozve slabá detonácia a motor zo sebou šklbne, no pokial ho podržím vo vysokých otáčkach viac ako pár sekund z výfuku sa ozve silnejšia detonácia a motor začne mať velmi zlý chod tak ako som opisoval vyššie. Nespočetne krát som skúšal rôzne nastavenie bohatosti zmesi výšky hladiny v plavákovej komore, predstih som nastavoval od 3-15 stupnov, taktiež bezvýsledne robí to stále, teraz mám predstih nastavený na stojacom motore na 5 stupnov, odtrh mám 0,40mm. Vymenil som aj zopár indukčných cievok, stále je to rovnaké. Motor som pred rokmi vymontoval z vraku octavie, bol na nom ešte namontovaný úplne vybehaný sop karburátor ja som tam dal bskový.
View user's profile
Back to top
Dominic
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Aug 09, 2017
Posts: 21
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 11:19 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

Podložka pod ac pumpou je správna, a aké sú trysky si nepamätám musel by som to rozobrať a teraz niesom pri tom.
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 439
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 11:30 am    Post subject: Re: chlazení oktávka

dominic: asi možná pozdě dotaz, ale lepší než nikdy - jezdili to v téhle konfiguraci někdy spolehlivě, nebo to skládáš?
Pokud to skládáš, co a jak jsi udělal? Jsou to repasované díly, nebo jsou to díly, co dáváš výmenným způsobem a pokud něco měníš, jsou to díly nové, nebo je to z jiného "ale dobré?"

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Dominic
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Aug 09, 2017
Posts: 21
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 12:04 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

Ako som ten motor vybral s auta tak som vymenil vybehaný sop karburátor za bs karburátor, dal novú ac pumpu, novu vodnú pumpu, tesnenie hlavy a vlastne všetky tesnenia nové víčko rozdelovača, palec, káble. Sviečky som skušal brisky ngk, ten motor v tom vraku octavie dlho nešiel. A nikdy mi nešiel dobre,ked som mal dole hlavu tak jeden vyfukový ventil mal inu farbu ako ostatné ventily, može to znamenať že podpalený ?
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 439
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Mar 30, 2020 12:19 pm    Post subject: Re: chlazení oktávka

dominic: otázka je v jakém je ten BS stavu, dával jsem si tu přes zimu dohromady BS pár - jeden jsem sehnal fungl nový a druhý jsem dával dohromady ze tří a co se dalo jsem koupil nové, abych byl tak na 90 procent spkojen.
Jakmile bych měl takovou hlavu v ruce, tak bych jí na motor určitě nedal, dokud bych neprošetřil, proč to má jinou barvu a co tomu je

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy