Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: Infernits
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3381

People Online:
Members: 0
Visitors: 44
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
07/08/2020
SPARTAKYÁDA 2020
 
31/12/2020
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Olejový filter
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Olejový filter

Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dominic
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Aug 09, 2017
Posts: 24
PostPosted: Wed Apr 22, 2020 5:40 pm    Post subject: Olejový filter

Zdravím, na olejovom filtry mi chýba ta dierovaná trubička čo sa vkladá do plstenej vložky, našiel by sa niekto kto by mi ju pomeral, aby som si ju mohol vyrobiť, Dakujem.
View user's profile
Back to top
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Jun 18, 2009
Posts: 34
Location: Praha, Radotín
PostPosted: Thu Apr 23, 2020 8:22 pm    Post subject: Re: Olejový filter

www.autotypautodily.cz...05-040230/

predpokladam, ze hledas toto.
Martin

View user's profile Photo Gallery
Back to top
Dominic
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Aug 09, 2017
Posts: 24
PostPosted: Thu Apr 23, 2020 11:58 pm    Post subject: Re: Olejový filter

Dakujem za odkaz,no neviem ako je to teraz s poštou, predsa len ak by sa našiel niekto kto by mi to pomeral, bol by som vdačný.
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 458
Location: Plzeň
PostPosted: Sun Apr 26, 2020 5:14 pm    Post subject: Re: Olejový filter

Dominic wrote:
Dakujem za odkaz,no neviem ako je to teraz s poštou, predsa len ak by sa našiel niekto kto by mi to pomeral, bol by som vdačný.
Neřeš to a objednej to, ono to přijde. Stojí to pár €, za to to nikdo nevyrobí - udělat to jsou tři technologické operace - střih, vrtání, ohybání a ještě na to všude nebude vhodnej nástroj. Pokud to chceš mermomocí vyrábět, tak sežeň tenkostěnnou taženou trubku - vnější průměr podle vnitřní díry filce na filtrování, tloušťka stěny 1mm, vem vrtačku a vyrob si do toho díry - zakrátíš to taky podle filce a můžeš to smontovat - ale obávám se, že i tažená trubka bude dražší než to, co je v odkazu.

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 615
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Apr 27, 2020 4:41 am    Post subject: Re: Olejový filter

Tak pozor - ta trubka je kratší, než volná délka toho filcu! Originál filc je před montáží delší, než je vnitřní délka mezi horním a dolním víčkem filtru po sešroubování středovým svorníkem naoraz vnější trubky.
Ftip je v tom, že ten původně delší filc se stahováním svorníku pěchuje, zkracuje. A tím napěchováním se filc utěsní na horní a dolní čelní ploše (horním hliníkovém a dolním plechovém lisovaném víčku) tak, že olej nemůže podtékat rovnou dovniř filtru a poté těmi dvěma malými otvory ve spodním lisovaném víčku kolem matice M8 (věřím, že 6HR 14!) do motoru.
Zkuste se zamyslet, jak ten filtr vlastně funguje, a přijdete na to, jak udělat dlouhou trubku. Jak - o fous méně, než je ta vnitřní vzdálenost mezi čely, dole měřeno od toho zahloubení ve víčku, kam ta trubka průměrem padne.
Já to ve svých 18 letech vyráběl z Al trubky ze stanové konstrukce. Ve svém prvním autě byla nějaká trubka neděrovaná a na ní bylo navléknuto volně asi 20 vysekaných/vystříhaných kroužků z plsti!!
Nebyl internet, nebyly e-shopy, v Mototechně jsem horko těžko sehnal (1980) tu správnou filcovou vložku. Tak jsem se zamyslel, že tak jak to na autě mám, to asi nefiltruje správně (= vůbec). Katalog ND ukazoval díry v trubce, obrázek v knížce fci. A vyrobil jsem...
Bohužel pro obecně postupující demenci nejsem již schopen poskytnout rozměry, které jsem ostatně zapomněl v zápětí po výrobě. Ale dá se to vymyslet vlastní hlavou ;-).

View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 458
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Apr 27, 2020 7:59 am    Post subject: Re: Olejový filter

Felmel:
To je pravda, že se to stažením napěchuje -ale pokud se podívám na řez olejovým filtrem u Mauermanna - strana 68 - obr 35, tak mi vychází, že na to vliv trubka nemá (mimochodem podle toho obrázku je shodně dlouhá jako filtrační vložka) - podle toho řezu se vložka opírá přímo o spodní profilovanou krytku, která si jí stlačí nezávisle na trubce
Nicméně ten Tvůj příspěvek mě dovedl k něčemu dalšímu.
Našel jsem doma originál (původní) filtr a filtr skládaný z plsťových kroužků (kroužkový) a porovnal je:
Vnitřní průměr původní - 17,5 mm
Vnitřní průměr kroužkový - 19 mm
Vnější průměr původní - 36,5 mm
Vnější průměr kroužkový - 35mm
Výška bez zatížení obou - 116 mm
Působením rukou zmáčknu ten původní filtr tak o 1-2 mm, ten z kroužků o 8~ 9 mm - podle výše uvedeného obrázku na takovou deformaci není mechanická konstrukce připravená a nemyslím, že je třeba a žádoucí - podle mě stačí utáhnout tak, aby se tam ten filtr netočil jako čamrda - čehož dosaženo bude už z principu té funkce a nezávisle na trubce, zbytek obstará nasákavost plsti a olej.

Takže když to shrnu - mezi filtry jsou dneska propastné tuhostní rozdíly, že není možné mluvit z pohledu stlačení filtru o jednom univerzálním řešení s dosažením stejné hodnoty vygenerovaného tlaku (a nemyslím, že to má nějak na funkci zásadní vliv). Na druhou stranu filtrace našich filtrů kdovíjaká není a než řešit, jak dokonale vyřešit nedokonalý filtr, tak je lepší častěji vyměnit olej - ono neřekl bych, že originální výměna oleje co 3 000 km byla řešena z pohledu životnosti oleje, ale spíš protože funkce filtru byla nedokonalá.

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 615
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Apr 27, 2020 10:39 am    Post subject: Re: Olejový filter

Ano, je dlouhá, jako STLAČENÁ filtrační vložka, nikoliv NOVÁ VLOŽKA. Nechtěl bych poměřovat tu plsť, vyndanou právě z motoru...
Kroužky - ano, fungují. Ale nikoliv na neděrované trubce, že.
U těch čel MUSÍ být ta plsť úplně natěsno, jinak olej poteče cestou nejmešího odporu nečištěný pod těmi netěsnými čely. Ale tudy nesmí, naopak musí přes vnější obvod toho filcu jeho tlušťkou skrz (durch) plstí dovniř do té děrované trubky a poté do motoru.
Jestli je ten filc celistvý, nebo poskládaný z x kroužků ve vrstvách na sobě, věru jedno jest.
O filtrační schopnosti tohoto OBTOKOVÉHO filtru si iluze skutečně nedělám ;-), i kdyby fungoval na 100% svých schopností. I kdyby místo plsti byla papírová vložka s účinností 99,8% (nebo kolik se udává, zkrátka novodobá....), tak jí furt z principu neprotéká všechen olej, ale jenom to, co "tlakově" nepobere motor. A když pobere hodně (vyjetá volná ložiska), nebo čerpadlo není ve formě, na filtr zbyde průtok 0 celá 0 nic.

View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 458
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Apr 27, 2020 11:09 am    Post subject: Re: Olejový filter

Jasně, že stlačená, když je to tam zakreslený sešroubovaný, ale pořád si myslím, že ten originál o 5mm nestlačíš a když se na ten výkres podívám, tak výška filtru po stlačení 44mm, rezerva do podložky 2 mm. tzn 4 procenta - pořád mám dost prostoru na stlačení toho filtru aniž bych to limitoval délkou trubky (a fakt to nejdu rozebírat, abych se podíval, jestli jim ten výkres sedí Very Happy ;), stlačení o 4 procenta je o ca 4,5 mm, rozhodně není málo. Očekával bych, že pro dostatečné napěchování bude stlačit o 1-2 mm - jak jsem psal výše, co umáčknu rukou.
Samozřejmě je třeba mít děrovanou trubku Very Happy - bez toho je to úplně jedno. Ale copak trubka, můj postřeh je takový, že tak polovina motorů se dneška dožila zcela bez průtokového šroubu do filtru, takže se na nich dají najít i vcelku zachovalé vložky.

No vida a už tu máme narozměrovaný celý filtr Very Happy Dominic může začít kutit a pak se pochlubit výsledkem Very Happy

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 615
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Apr 27, 2020 2:38 pm    Post subject: Re: Olejový filter

Originální vložka staré výroby, tvrdá jako hrom, prsty nestlačitelná, jde namontovat a stáhnout šroubem naprosto dokonale. A potom funguje, jak má (= těsní na čelech). Cokoliv měkkého je k nepotřebě, jen atrapa. 1 - 2 mm je málo.
Toť můj názor, se kterým netřeba souhlasit.
Navrhuji diskuzi opustit, neb vše podstatné již bylo napsáno ;-))!

View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy