Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: Krakenlesni
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3389

People Online:
Members: 0
Visitors: 36
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Brzdy
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Brzdy

Go to page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Furec
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 06, 2017
Posts: 24
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 6:10 am    Post subject: Re: Brzdy

To, co si napisal, nie je ani mudre ani smiesne.
View user's profile
Back to top
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010
Posts: 719
Location: Habartov
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 6:45 am    Post subject: Re: Brzdy

Kolego... Řešíš tady na fóru nějaký svůj technický problém, a my se Ti snažíme pomoct a poradit - tak by to mělo být. Je faktem, že původní otázka zněla: "Kde seženu nové bubny" -> odpověď zde zazněla. Pak jsem se Ti snažil vysvětlit, že to, že Tvé bubny stáčelo už vícero obráběčů, a výsledek je pořád stejný (špatný), může ukazovat spíše na problém s nábojem (náboji), a ušetřit Ti tak zklamání z toho, že horko - těžko seženeš ty nové bubny, a problém kupodivu nezmizí. Dále zde zaznělo, že i to obrábění se musí umět udělat.

No a Tvé rekace jsou spíše toho rázu, že všechno víš a znáš...všechno máš změřené a všechno dělali ti nejlepší odborníci...v takovém případě nevím, co si o tom mám myslet.

K té Tvé poslední otázce: Ten buben se pro zachování souososti středového osazení a pracovní plochy musí při opravárenském obrábění za to středové uložení centrovat, nikoliv upínat. Při přímém upnutí do čelistí vřetena právě není zajištěna ta souosost jak popsáno výše. Lidi, kteří tomu opravdu rozumí, si v takovém případě vyrábí ad hoc centrovací přípravek (trn), buben na něj nasadí a upnou / zajistí čelně.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
Furec
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 06, 2017
Posts: 24
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 10:06 am    Post subject: Re: Brzdy

Prepac, ale s ovalitou na stk ma skoro každý problem, preto som chcel pocut ine moznosti, hlavne ju minimalizovat. Nechcem sa chvastat, ale ked uz to chces vediet, mam strojarsku priemyslovku, robil som prax na obrabacich strojoch plus zvaracske opravnenia. Zrenovoval som od srobiku Octaviu, teraz mam zrenovovany podvozok 445 + motor.
Asi si necital, ze som pisal ako stacali bubny a ze som meral naboj indikatorovymi hodinami , 0,03 mm rozdiel, takze naboj nie je krivy.
Dakujem za nazory.

View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 471
Location: Plzeň
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 10:21 am    Post subject: Re: Brzdy

Furec:
To jste se průmyslovce a na praxi na obráběcích strojích neučili nic o upínání obrobku a upínacích přípravcích? Je to tak, jak píše George a pokud Ti kopou brzdy, tak se taky podívej, jak to máš poskládané .. protože taky dost době nemusí být generátor problému buben, ale ostatní části brzdy

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010
Posts: 719
Location: Habartov
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 10:28 am    Post subject: Re: Brzdy

Ale já vůbec nerozporuju, že s pulsací / nerovnoměrným účinkem bubnových brzd je - zeména na starších / starých autech problém, viz výše - sám s tím mám bohaté (neblahé) zkušenosti. Ten výše uvedený fenomén ale nemusí znamenat ovalitu bubnů (tedy přesněji ovalitu té pracovní plochy), ale jejich excentricitu (tedy pracovní plocha je sice válcová, ale její osa se neshoduje s osou centrovaího otvoru). A dále - a tak je to i v mém případě - může být problém v náboji, kde analogicky nemusí být zajištěna souosost toho osazení pro buben vůči ose náboje / ose uložení ložisek. Rovněž může být problém v nedodržení kolmosti dosedací plochy pro buben vůči ose náboje, ten má tedy potom čelní házení a to se přenáší na buben.

Je tedy otázkou, jak jsi měřil ten náboj. A dále je otázkou, jak byly ve skutečnosti obráběny ty bubny (viz Tvé vyjádření výše "i já amatér vím, že se buben upíná za střed" -> neupíná).

Pokud je všechno v normě, pak to musí fungovat dobře. Pokud je vše v normě a i uživatelsky je vše OK, ale na STK prudí, jeď na jinou STK. Je to totiž také o tom, že po těch starých vehiklech zkrátka nemůžeme chtít to, co po nových autech, a to bohužel někteří technici na STK neumí pochopit.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
Furec
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 06, 2017
Posts: 24
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 11:34 am    Post subject: Re: Brzdy

Ja nechcem rozoberat do detailu upinanie pri stacani bubnov, ale stale to tu niekto opomina, strucne som vysvetlil, ze je dolezity na obrabanie otvor pre naboj a alfa omega je stocit obvod plus dosadaciu plochu naboja na jedno opnutie. Ja som to v zivote nerobil, a spustu veci tiez nie, neviem robit vsetko, ale ak niekto ano, tak je Truhlik. Robim to co viem. To, ze dosadacie plochy musia byt ciste bez hrdze, farbe a podobne základné problemy mam vychytane.
Ako som meral naboj ? Indikatorove hodiny su upnute na ramenach, napr. Ako vrtacka u zubara a koli ale ahoj je zapinaci magnet. Zapol som magnet o poloos, rameno, karoseriu, o akukolvek pevnu cast, prilozil snimaci hrot o naboj , zaistil a otacal nabojom. Robil si to niekety a bol moj postup spravny ?
Neviem ake su u vas v CR stk, lebo kamarat na VW Karmanne s tym problem v Olomouci nema, samozrejme, ma bubny.

View user's profile
Back to top
Furec
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 06, 2017
Posts: 24
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 11:45 am    Post subject: Re: Brzdy

Kolegovia, predajte mi 4 ks bubnov v 100% stave.
Inak sa na Spartakiadu nikdy nedostanem !

View user's profile
Back to top
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010
Posts: 719
Location: Habartov
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 12:11 pm    Post subject: Re: Brzdy

Furec wrote:
Ja nechcem rozoberat do detailu upinanie pri stacani bubnov, ale stale to tu niekto opomina, strucne som vysvetlil, ze je dolezity na obrabanie otvor pre naboj a alfa omega je stocit obvod plus dosadaciu plochu naboja na jedno opnutie. Ja som to v zivote nerobil, a spustu veci tiez nie, neviem robit vsetko, ale ak niekto ano, tak je Truhlik. Robim to co viem. To, ze dosadacie plochy musia byt ciste bez hrdze, farbe a podobne základné problemy mam vychytane.
Ako som meral naboj ? Indikatorove hodiny su upnute na ramenach, napr. Ako vrtacka u zubara a koli ale ahoj je zapinaci magnet. Zapol som magnet o poloos, rameno, karoseriu, o akukolvek pevnu cast, prilozil snimaci hrot o naboj , zaistil a otacal nabojom. Robil si to niekety a bol moj postup spravny ?
Neviem ake su u vas v CR stk, lebo kamarat na VW Karmanne s tym problem v Olomouci nema, samozrejme, ma bubny.

Ale tady nikdo nic neopomíná... Ano, ten středící otvor v bubnu je důležitý, ale ne pro přímé upínání, nýbrž ustředění při obrábění! A alfa a omega tedy spíše než to, co píšeš Ty, je dodržení souoososti toho středícího otvoru a pracovní plochy bubnu po obrobení.

Já ty bubny taky osobně neobráběl, nikde to nepíšu, ale vím, jak se to dělá a hlavně proč je takový postup důležitý (teoreticky i prakticky).

Ano, náboj jsem měřil a zvolil jsem obdobný postup jako Ty; tedy podle mě jsi to měřil správně a náboj by tedy měl být z obliga - minimálně co se týče excentricity osazení. Pak je ještě možný ten druhý fenomén, tedy čelní házení te dosedací plochy; lze ověřit podobným způsobem.

Ohledně přístupu na českých STK: určitě nelze paušalizovat a bude to silně individuální. Z mé osobní zkušenosti čím starší technik, tím větší pochopení pro starou techniku a "state of art" té doby.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
Furec
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 06, 2017
Posts: 24
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 1:27 pm    Post subject: Re: Brzdy

Mate urcite iny postup na stk. U nás to je uz o technikovi len pri teplote brz. kvapaliny, vole riadenia, netesnosti naplni, malej korozii..
Vsetko je u nas pod kamerami, musi sa dodrzat cas jednotlivych kontrol, aj sedacky kontrolujú, takze ked mu ukaze rozdiel v brzdeni, ovalitu, volu capov... vsetko je cez pocitac ukladane. Pred 3 rokmi mi chlap nechcel sadnut do auta aby ho neuspinil, dnes kontroluje rezervu, lekarnicku, pasy ( ak ma auto ). Ked to neurobi a pridu mu na to dostane pokutu, viacnasobne porusenie asi preskusanie plus sankcie dostane stanica.

View user's profile
Back to top
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010
Posts: 719
Location: Habartov
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 1:36 pm    Post subject: Re: Brzdy

Člověče, to mě zaujalo: Na Slovensku se v rámci STK měří teplota brzdové kapaliny??? Shocked
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Furec
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 06, 2017
Posts: 24
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 8:13 pm    Post subject: Re: Brzdy

Ano meria, kotroluju sa pneumatiky,lekarnicka, vsetky svetla, kontrola pasov, stav sedaciek, pri vstupe a vystupe sa snima kamerami ec, mobilom snima vin, na emisnu je vymedzeny cas a myslim ze aj pocet pokusov. Aby nedoslo k omylu , auta do 1970 nepotrebuju emisnu.
Ja chodim s siedmimi vozidlami, tak mam ake take znamosti, ale su veci ktore ti nemozu prepacit.

View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 471
Location: Plzeň
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 8:46 pm    Post subject: Re: Brzdy

K čemu je dobré měřit teplotu brzdové kapaliny u auta, co stojí? To nesjelo alpské velikány...nekontroluje se spíš bod varu - aby nebyl dobrák, co jezdí na desetiletej DOT3?

to ostatní mi kontrolovali i v čechách...moje zkušenost je taková, že je těžší dostat emise, protože napichují auto na OBD a pokud zrovna někde visí neodmazaná fake hláška, tak je to problém (a že těch fake hlášek v autech je)

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010
Posts: 719
Location: Habartov
PostPosted: Fri Jul 10, 2020 9:51 pm    Post subject: Re: Brzdy

No taky si myslím, že jde o nějaký omyl kolegy a jedná se o prověření teploty varu brzdové kapaliny, jinak mi to nedává žádný smysl.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Furec
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 06, 2017
Posts: 24
PostPosted: Sat Jul 11, 2020 7:39 am    Post subject: Re: Brzdy

Ide o meranie teploty bodu varu, ked ste pregnantni.
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 471
Location: Plzeň
PostPosted: Sat Jul 11, 2020 8:49 am    Post subject: Re: Brzdy

Což je naprosto logické a pravidelná výměna brzdové kapaliny je jedním ze základních bodů údržby auta
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy