Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: čéza
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3435

People Online:
Members: 1
Visitors: 47
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
31/12/2021
Silvestr
 
07/08/2022
SPARTAKYÁDA 2020
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Brzdy
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Brzdy

Go to page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
esso
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 07, 2016
Posts: 32
PostPosted: Sun Sep 12, 2021 7:07 pm    Post subject: Re: Brzdy

Rozdělal jsem starý hlavní válec a porovnal s novým. Pružiny jsou stejné. Pístky mají jiný tvar, ale stejnou délku. Na funkci to nemá vliv. Našel jsem jen 2 výraznější rozdíly. 1) segerovka zajišťující píst ze zadní strany je u nového válce posunutá o 2 mm směrem dovnitř. Tím je píst s hlavní manžetou poz.6 blíže vyrovnávací dírce než u originálu. Proto ji ondra440 mohl mít zakrytou.
2) originální manžety měly jiný tvar a rozměry než novovýroba. Nové se mi zdají méně poddajné a tuhší. To je podle mě příčina proč zůstává v systému větší zbytkový tlak než je zdrávo. Přebytečný tlak se přepouští deformací pomocné manžety poz.3 o pomocný píst poz.4. Když je manžeta tuhá tak tah pružin brzdových čelistí nevytvoří dostatečný tlak aby se pomocná manžeta zdeformovala a tlak odpustil do vyrovnávací nadobky. Můžete tuto teorii potvrdit?:-)

Jako řešení bych viděl zakoupení pojistného ventilku z novovýroby viz. www.forveteran.cz/Vent...1-d199.htm

Nebo koupit nové manžety. Možná jsou ty moje už tuhé. Válec jsem měl cca 5 let uložený.

Co na to říkáte?



manzety_result.jpg
 Description:
 Filesize:  36.98 KB
 Viewed:  19 Time(s)

manzety_result.jpg


drazky_segerovek_result.jpg
 Description:
 Filesize:  38.72 KB
 Viewed:  12 Time(s)

drazky_segerovek_result.jpg


pruziny_result.jpg
 Description:
 Filesize:  50.85 KB
 Viewed:  12 Time(s)

pruziny_result.jpg


View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 718
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Sep 13, 2021 8:32 am    Post subject: Re: Brzdy

Hm...
Já tedy k fungování hlavního válce, podle logiky věci i podle popisů v dostupné literatuře, mám trochu odlišný názor.
1. fáze - brzdění; hlavní píst se posouvá tlakem pedálu vpřed a čelní kuželovitou manžetou stlačuje kapalinu. Pomocný píst tlakem pružiny + stoupajícím tlakem, který vyvíjí hlavní píst, narazí na koncovou narážku. Kapalina tlačená dál hlavním pístem proudí děrováním pomocného pístu a svým tlakem obteče jeho manžetu (ta ve směru od čela k rozšiřujícímu se okraji netěsní tak dokonale, tlak kapaliny odtlačí ten kuželovitý obvod od vývrtu válce) a dostává se do potrubí, válečků atd, kde vykoná svojí úlohu - rozevře čelisti, brzdíme.
2. fáze - odbrzdění; tlak pedálu na hlavní píst pomine, ten se vrací zpět silou vnitřní pružiny. Současně pružiny čelistí tlačí zpět pístky kolových válečků, čelisti se svírají. Přebytečná kapalina proudí potrubím zpět až do hlavního válce. A tady změna - tato vracející se kapalina stlačí pomocný píst zpět proti tlaku té kuželovité pružiny. Rozhodně ale tato kapalina neobteče pomocnou manžetu! Ten kuželovitý tvar to nedovolí. Postup pomocného pístu vzad je omezen pouze tlakem té pružiny, přebytečná kapalina z prostoru mezi hlavním a pomocným pístem se vraci zpět do nádobky oním otvůrkem. V systému tedy zůstává zbytkový tlak kapaliny, daný silou té kuželovité pružiny a pomocného pístu z jedné strany, z druhé strany protitlak není, neb čelisti/válečky sedí na dorazech. Ten zbytkový přetlak je nutný, aby do systému nemohl ani náhodou vniknout vzduch.
Proč je ten zbytkový tlak tak veliký, nevím.
Rozhodně bych nikam nepřidával žádné ventily, které v té pumpě nebyly. Spíš najít toho zakopaného psa...
Existovaly ventilové soustavy " Adamov" a "Klama", ale ty skončily s Tudorem. Pumpa Adamov byla na pohled stejná s Octavií, Klama úplně jiná s protisměrným pohybem.
A vůbec, není v té čelní zarážce pomocného pístu Vaší pumpy nějaký takový ventil, který tam nemá co dělat??

View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 718
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Sep 13, 2021 9:16 am    Post subject: Re: Brzdy

A ještě - v označeném místě by měl být přepouštěcí ventilek - čelo pístku vrtané a přes to vrtání bronzová planžeta, někdy chycená nýtkem ve svém středu.
Přiznám se, že si moc nedokážu v duchu nasimulovat, kdy je tenhle ventilek v činnosti, ale originál tam byl (poz. 7 v katalogu).



pístek.jpg
 Description:
 Filesize:  40 KB
 Viewed:  21 Time(s)

pístek.jpg


View user's profile
Back to top
Srandik32
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 21, 2010
Posts: 58
Location: Chodov u Karl.Varů
PostPosted: Mon Sep 13, 2021 3:09 pm    Post subject: Re: Brzdy

Tak jak to tady čtu,tak mi to nedalo a kouknul jsem do faktur kde jsem kupoval brzdový válec a mám ho tedy taky z Pragosu.Kupováno 29.7.21.Válec jsem vyměnil a nezaznamenal jsem žádný problém.Válec válcuje jak má Wink
_________________
Škoda octavia 1961 (Ovečka),netrhá asfalt ale za srdce chytne Smile
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
esso
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 07, 2016
Posts: 32
PostPosted: Mon Sep 13, 2021 6:26 pm    Post subject: Re: Brzdy

S fází brzdění souhlasím bez výhrad. U odbrzdění si dovolím odborný spor:-) Je to v tomto případě řešeno velmi neintuitivně, ale průnik brzdové kapaliny skrz manžetu pomocného pístu je a musí být možný. Pomocný pístek poz.4 v sobě má otvory, které manžetu podpírají jen částečně a nedokonale. Když pustím pedál tak se hlavní píst vrátí tlakem pružiny do výchozí polohy a zprůchodní vyrovnávací otvor. Tím se uvolní tlak za pomocnou mažetou, ale z přední strany na ni tlačí tlak od brzdových válečků. Pomocná manžeta se opře o pomocný píst a protože je podpěra nedokonalá tak se manžeta zdeformuje a část tlaku propustí.

Je možné, že se mýlím a zasloužím dovzdělat, ale jinak si to vysvětlit nedokážu:-)

Proti katalogu u nového válce chybí kolík na poz.8 a ventil na poz.7, který byl nahrazený obyčejnou podložkou.

Podvolil jsem se a objednal nový válec z jiného eshopu. Snad budu mít tentokrát více štěstí a bude fungovat správně.

Děkuju za pomoc. Zvlášť Felmelovi. Když nebude fungovat tak se vrátím:-)

View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 718
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Sep 13, 2021 6:34 pm    Post subject: Re: Brzdy

Tak držím palce a jsem zvědav na výsledek!
View user's profile
Back to top
Berlingo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009
Posts: 401
PostPosted: Tue Sep 14, 2021 8:45 am    Post subject: Re: Brzdy

Z jakéhokoliv e-shopu jsou stejně všechny z Fragokovu. Ve čtvrtek budu taky jeden kupovat, tak se později podělím o zkušenosti :).
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 718
Location: Pardubice
PostPosted: Wed Sep 15, 2021 7:32 am    Post subject: Re: Brzdy

Ještě k té činnosti brzdy.
Podskalský, Matěj: Automobil Škoda 1101, 1102, 1200 - technický popis, řízení a údržba; SNTL 1955



brzda.jpg
 Description:
 Filesize:  193.34 KB
 Viewed:  27 Time(s)

brzda.jpg


View user's profile
Back to top
Rosťa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Mar 05, 2007
Posts: 503
Location: Tlučná
PostPosted: Wed Sep 15, 2021 7:53 pm    Post subject: Re: Brzdy

Berlingo wrote:
Z jakéhokoliv e-shopu jsou stejně všechny z Fragokovu. Ve čtvrtek budu taky jeden kupovat, tak se později podělím o zkušenosti :).

objednával jsem přímo u výrobce a mám s nimi jen dobré zkušenosti

View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Page 20 of 20


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy