Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: LadaK
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3525

People Online:
Members: 0
Visitors: 104
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
07/08/2023
SPARTAKYÁDA 2020
 
31/12/2023
Silvestr
 

Fórum › Offtopic › Obecně › Tak, a jsme v p*deli
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Tak, a jsme v p*deli

Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexObecně
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Jan 13, 2004
Posts: 8993
Location: Brno
PostPosted: Tue Jan 02, 2018 6:32 pm    Post subject: Re: Tak, a jsme v p*deli

z FB pro info ostatním, kdo o tom neví. Česká kancelář pojistitelů bude znova vymáhat denní poplatek za nepojištěné auto na RZ. Předpokládám, že KIE to, jako náš právní expert, potvrdí, neb dementuje.
_________________________________________
______

I.) Dnem 1. 1. 2018 vstupuje v platnost novela zákona č. 168/1999 Sb. o pojištění odpovědnosti z provozu vozidel, v důsledku které se znovu do právního řádu zavádí systém příspěvku nepojištěných, tzv. úhradovou povinnost. Zákon nově stanovuje, že: a) v případě vozidla zapsaného v registru silničních vozidel podle zákona upravujícího podmínky provozu vozidel na pozemních komunikacích musí být povinnost pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona splněna po celou dobu, kdy je vozidlo zapsáno v registru silničních vozidel (RSV), s výjimkou doby, kdy je v registru silničních vozidel zapsáno jako vyřazené z provozu, vyvezené do jiného státu nebo zaniklé,a doby, kdy je vozidlo odcizené. b) na dálnici, silnici, místní komunikaci a účelové komunikaci, s výjimkou účelové komunikace, která není veřejně přístupná (dále jen "pozemní komunikace"), může provozovat vozidlo pouze ten, jehož povinnost nahradit újmu způsobenou provozem tohoto vozidla je pojištěna podle tohoto zákona; povinnost pojištění odpovědnosti musí být splněna i v případě ponechání vozidla na pozemní komunikaci.

II.) V případě porušení vznikne vlastníkovi povinnost zaplatit ČKP „příspěvek“ za každý den provozu nepojištěného vozidla. Výzva k zaplacení příspěvku bude obsahovat popis důvodu vzniku nároku na příspěvek, vyčíslení jeho výše a nákladů ČKP spojených s mimosoudním uplatněním práva na příspěvek ve výši 300 Kč. Dále bude obsahovat lhůtu k zaplacení příspěvku v trvání nejméně 30 dní ode dne doručení výzvy, poučení adresáta o jeho právech a povinnostech včetně možnosti doložit ČKP okolnosti vylučující vznik nároku na příspěvek (např.kopie platné pojistné smlouvy, kopie ZK, kopie kupní smlouvy, rozhodnutí dědického řízení apod.). Nebude např. možné akceptovat fotografie odstaveného vozidla nebo potvrzení servisu, že bylo v opravě nebo svědecké výpovědi, že vozidlo nebylo provozováno.

III.) Zákon ukládal (a ukládá pojišťovnám i nadále) nejpozději do 1 měsíce předat ČKP údaje o vzniku, zániku, změně či přerušení pojištění. Tím, že pojišťovny předávají tato data pozdě nebo s chybnými údaji, nedochází ke ztotožnění vozidel v databázi ČKP, což vedlo a opětovně může vést k neoprávněnému odeslání výzvy na adresu vlastníka vozidla.

_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smile
View user's profile Send e-mail Visit poster's website Photo Gallery
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1220
Location: Plzeň
PostPosted: Tue Jan 02, 2018 7:43 pm    Post subject: Re: Tak, a jsme v p*deli

Ano je to tak.

Pro pořádek dodám, že už to tady bylo, podobné ustanovení zákon obsahoval do 1.1.2015. Pak se řeklo, že to ČKP zneužívá a šikanuje lidi, kteří třeba na sebe jen mají napsané auta, která už ani nevlastní (zaniklá polopřevody - protíná se to s vyřazovací novelou, která vymazala vozidla z polopřevodu a dlouhodobě v depozitu, čímž se problém taky vyřešil).

Teď se (už) zase došlo k tomu, že když není sankce (sice teoreticky by to mohla pokutovat i PČR/obce - zákon na to máme - nejsou ovšem lidi) , že to lidi nepojišťují a roste počet nehod způsobených nepojištěnými auty (alespoň to tvrdí ČKP), takže se zpět zavádí věc, která platila od 1.1.2009-31.12.2014.

Hlavní rozdíl je v tom, že v minulosti se to týkalo jen provozování vozidel na pozem. komunikacích, včetně jejich ponechání tamtéž. Pak samozřejmě vznikaly dohady, když vlastník tvrdil, že vozidlo má doma v garáži a nejezdí s ním apod. (na což soudy byly ochotny jít s tím že vozidlo neprovozuje).

Dnes to obsahuje navíc ustanovení , že musí být v případě vozidla zapsaného v registru silničních vozidel podle zákona upravujícího podmínky provozu vozidel na pozemních komunikacích povinnost pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona splněna po celou dobu, kdy je vozidlo zapsáno v registru silničních vozidel, s výjimkou doby, kdy je v registru silničních vozidel zapsáno jako vyřazené z provozu, vyvezené do jiného státu nebo zaniklé, a doby, kdy je vozidlo odcizené.


Takže v zásadě pokud máte vozidlo na bílých značkách a je jedno, kde a jestli s ním vůbec jezdíte, tak musí být pojištěno.

Úmyslně jsem nahoře zvýraznil "silničních vozidel", protože zákon nemluví o registru historických a sportovních vozidel, takže lidi se zelenými značkami jsou tohoto ušetření (myslím toho "penále").

Druhá věc je, že se za vlastníka a provozovatele považují osoby zapsané v registru vozidel. Tj. je zde možnost případně prokázat, že vlastníkem vozidla nejsem (prodám, nový vlastník neposkytne součinnost, zmizí, nepojištěné vozidlo by byl můj problém, protoe jsem stále v registru, takhle je možnost se z toho případně vykroutit). V tomto ohledu doporučuji při prodeji vozidla mít nějakou písemnou smlouvu, aby bylo jasné, kdy jste se vozidla zbavili a komu bylo převedeno. (nezávisle na tom, zda se to pak realizuje na registru).

ČKP je povina nejpozději do roka od vzniku povinnosti poslat výzvu k zaplacení , jinak jejich nárok zaniká. Výzva k zaplacení příspěvku musí obsahovat popis důvodů vzniku nároku na příspěvek, vyčíslení výše příspěvku a nákladů Kanceláře, lhůtu ke splnění povinnosti zaplatit příspěvek v trvání nejméně 30 dní ode dne doručení výzvy, poučení adresáta o jeho právech a povinnostech včetně možnosti doložit Kanceláři okolnosti vylučující vznik nároku na příspěvek a poučení o možnosti Kanceláře uplatnit nárok na zaplacení příspěvku a nákladů Kanceláře u soudu.


Samozřejmě výzva, která nebude obsahovat náležitosti jako by nebyla.

POZOR - jsou povinni výzvu odeslat, což není totéž jako doručit (!!).
Pokud např. odešlou výzvu na adresu v registru vozidel , na které nejste nebo se výzva ztratí (soused vám ji vyhodí) a oni budou schopni prokázat odeslání (např. podací lístek), tak je to problém adresáta.

Vlastník a provozovatel (pokud jsou odlišní) odpovídají za poplatek společně.
Je taky dobře, aby vozidlo stále mělo nějaké pojištění (při převodu, při změně pojistitele) a nemohla vzniknou situace, kdy někdo smlouvu předčasně zruší a nová ještě neběží - díky té paušální náhradě nákladů i jeden den nepojištěného spartaka může vyjít na 300+35 Kč.

V tomhle ohledu tedy doporučuji:

a) ujasnit si na registru jaká vozidla na mě jsou psána
b) jaká vozidla mám dočasně, trvale vyřazena (opravdu), hlášena jako odcizená
c) zda tam je správná adresa provozovatele/vlastníka
d) u vozidel si vždy udělat smlouvu, abych měl nějaký papír pro případ, že ze systému vypadne, že dlužím


Níže aktualizované denní sazby poplatků za nepojištěná vozidla:

a) motocykl se zdvihovým objemem válců motoru do 50 cm3 včetně ve výši 4 Kč,
b) motocykl se zdvihovým objemem válců motoru nad 50 cm3 do 350 cm3 včetně ve výši 8 Kč,
c) motocykl se zdvihovým objemem válců motoru nad 350 cm3 do 500 cm3 včetně ve výši 21 Kč,
d) motocykl se zdvihovým objemem válců motoru nad 500 cm3 ve výši 25 Kč,
e) osobní automobil se zdvihovým objemem válců motoru do 1 000 cm3 včetně ve výši 30 Kč,
f) osobní automobil se zdvihovým objemem válců motoru nad 1 000 cm3 do 1 350 cm3 včetně ve výši 35 Kč,
g) osobní automobil se zdvihovým objemem válců motoru nad 1 350 cm3 do 1 850 cm3 včetně ve výši 47 Kč,
h) osobní automobil se zdvihovým objemem válců motoru nad 1 850 cm3 do 2 500 cm3 včetně ve výši 65 Kč,
i) osobní automobil se zdvihovým objemem válců motoru nad 2 500 cm3 ve výši 93 Kč,
j) obytný automobil ve výši 61 Kč,
k) sanitní automobil ve výši 94 Kč,
l) autobus s nejvyšší povolenou hmotností do 5 000 kg včetně ve výši 155 Kč,
m) autobus s nejvyšší povolenou hmotností nad 5 000 kg ve výši 290 Kč,
n) trolejbus ve výši 56 Kč,
o) nákladní automobil jiný než podle písmene r) s nejvyšší povolenou hmotností do 3 500 kg včetně ve výši 86 Kč,
p) nákladní automobil jiný než podle písmene r) s nejvyšší povolenou hmotností nad 3 500 kg do 12 000 kg včetně ve výši 145 Kč,
q) nákladní automobil jiný než podle písmene r) s nejvyšší povolenou hmotností nad 12 000 kg ve výši 261 Kč,
r) nákladní automobil, který je nebo má být v registru silničních vozidel zapsán jako tahač návěsů, nebo tahač přívěsů, ve výši 563 Kč,
s) traktor ve výši 16 Kč,
t) přípojné vozidlo s nejvyšší povolenou hmotností do 750 kg včetně ve výši 4 Kč,
u) přípojné vozidlo s nejvyšší povolenou hmotností nad 750 kg do 10 000 kg včetně ve výši 7 Kč,
v) přípojné vozidlo s nejvyšší povolenou hmotností nad 10 000 kg ve výši 70 Kč,
w) vozidla jiná než podle písmen a) až v) ve výši 20 Kč.

View user's profile
Back to top
Berlingo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009
Posts: 460
PostPosted: Tue Jan 02, 2018 8:06 pm    Post subject: Re: Tak, a jsme v p*deli

A jak je to v případě, že mám všechny značky doma, samozřejmě se smlouvou na rok, ale platím jen jeden měsíc v roce, tedy asi něco, jako sezonní? Mám to už asi 7 let u ČPP. Honza
View user's profile
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1220
Location: Plzeň
PostPosted: Tue Jan 02, 2018 9:21 pm    Post subject: Re: Tak, a jsme v p*deli

To je to sezonni pojištění. To funguje tak , že z pohledu zákona je auto pojištěno pořád (tj. není třeba dávat SPZ do depozita), ale ve smlouvě máš uvedeno, že pojišťovna kryje jen to období, co si zvolíš na ježdění.

Pokud by člověk vyjel s autem v době, kdy jako "není" pojištěn , tak když tě zastaví policie tak je vše OK (pojistka je ok, zelena karta je na celý rok), stejně tak z pohledu úřadu pojistku máš (nehrozí vyřazení vozidla) a nehrozí ani "penále" od ČKP vozidlo bude procházet databází jako pojištěné, ale v případě způsobení nehody by pak pojišťovna vymáhala případnou škodu, kterou by musela hradit.

Není třeba se kvůli spz (zápisu v registru) znepokojovat.

View user's profile
Back to top
sagemcr
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 30, 2005
Posts: 807
Location: Praha 6
PostPosted: Tue Jan 02, 2018 9:36 pm    Post subject: Re: Tak, a jsme v p*deli

KIE - poučné děkuji za skvělé shrnutí.. náhodou nevíš jak je to z depozitem? Dal jsem feldu do depozitu před 2 lety. po roce jsem nechal prodloužit depozit a tvrdili mu že už je to na dobu neurčitou dokud zase nebude čistka..

Díky O.

_________________
---------červík----------- 1957 -------
--------Liduška---------- 1939 -------
---------Funík------------ 1998 -------
--------Zeleňák---------- 1999 -------
--------Favo-------------- 1990 -------
View user's profile Send e-mail ICQ Number Photo Gallery
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1220
Location: Plzeň
PostPosted: Tue Jan 02, 2018 9:51 pm    Post subject: Re: Tak, a jsme v p*deli

Vyřazeno=depozit (zatím) může být neomezeně dlouho. Není třeba prodlužovat.
Jediné co se musí pokud je vyřazeno déle než 12 měsíců (v kuse) je vlastník povinnen sdělit úřadu adresu umístění vozidla a účel využití. (většina lidí to asi hlásila v době po "depozitové" novele, kdy se muselo to umístění/využití taky nahlásit pod hrozbou zrušení vozidla).

View user's profile
Back to top
sagemcr
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 30, 2005
Posts: 807
Location: Praha 6
PostPosted: Tue Jan 02, 2018 11:20 pm    Post subject: Re: Tak, a jsme v p*deli

Ano, to jsem hlásil po roce. Místo umístění a účel využití.
_________________
---------červík----------- 1957 -------
--------Liduška---------- 1939 -------
---------Funík------------ 1998 -------
--------Zeleňák---------- 1999 -------
--------Favo-------------- 1990 -------
View user's profile Send e-mail ICQ Number Photo Gallery
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1220
Location: Plzeň
PostPosted: Wed Feb 15, 2023 12:15 pm    Post subject: Re: Tak, a jsme v p*deli

Zase to tady trochu oživím, protože už tady dlouho nezazněly žádné zprávy se světa zákonů:


Od 1.3. 2023 je možné vytahovat auta z depozita bez STK (tj. k vyndání značek teď bude potřeba jen pojistka).

Od 1. 3. 2023 začíná běžet tříletá (3) lhůta, po jejímž konci začnou skartovat úřady SPZ uložené v depozitu.

NEJDE o likvidaci vozidel samých, ale myšlenka je taková, že to zabírá místo, takže kdo si 3 roky nevyzvedne SPZ, dostane následně (třeba po 5 letech) novou, pokud před uplynutím těch (prvních) 3 let nenahlásí, že chce původní SPZ zachovat.
Pokud tedy máte auto v depozitu a má třeba staré okresní značky nebo značku na přání nebo vůbec nějaké pěkné značky, které chcete zachovat doporučuji v průběhu období do toho (raději dříve než později) 1. 3. 2026 navštívit úřad a podat žádost o zachování SPZ (jinak o ni automaticky přijdete - auto bude v registru/v depozitu dál, ale už s novou SPZ, resp. dostanete novou SPZ při vyndání z depa).

Další věc co se změnila je možnost žádat o vracení ekopoplatku, a to (zjednodušeně) do 1 roku od zaplacení (tj. není možno žádat třeba 10 let zpátky!!), pokud doložíte testaci na historickou původnost (musí to tam být napsáno), jinak řečeno, poněkud někdo převedl vozidlo, zaplatil eko, až následně ho otestoval, tak má šanci dostat prachy ze státu zpět, když si požádá a zároveň doloží tu testaci (tj. předloží na úřadě testaci, dostane uznání na historickou původnost a s tím požádá o peníze).

Pokud jde o vyhnutí se ekopoplatku tak vznikla další možnost, a to přihlásit vozidlo na někoho se ZTP (bez poplatku), kdo je osoba blízká (rodiče, prarodiče, sourozenci, děti atd.) a následně bez poplatku na sebe, důležité pro ten následný převod je ta osoba blízká. Samozřejmě další převod z (vás) na osobu "neblízkou" už by zase byl zpoplatněn.

View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexObecně All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy