
Main Menu

Uživatelé
 Welcome Anonymous
Membership:
 Latest: TomOndrc
 New Today: 0
 New Yesterday: 0
 Overall: 3562
People Online:
 Members: 0
 Visitors: 8
 Bots: 0
 Staff: 0
Staff Online:No staff members are online!

Select Language

Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Felicie › Motor do Felicie 1961
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Berlingo
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009 Posts: 485 |
Posted: Tue Nov 22, 2022 1:20 pm Post subject: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Který motor patří do Felicie 1961 z konce roku 1961?
Description: |
|
Filesize: |
40.17 KB |
Viewed: |
234 Time(s) |

|
Description: |
|
Filesize: |
47.42 KB |
Viewed: |
205 Time(s) |

|
Description: |
|
Filesize: |
66.61 KB |
Viewed: |
191 Time(s) |

|
|
|
Back to top |
 |
Krenik
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 18, 2009 Posts: 52 Location: Praha, Radotín |
Posted: Tue Nov 22, 2022 9:43 pm Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Co to je za dotaz? Vzdyt ten druhej ma jen jeden karburator?
|
|
Back to top |
 |
GeorgePower
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010 Posts: 747 |
Posted: Tue Nov 22, 2022 9:53 pm Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Nejsem znalec Felicií, ale myslím, že možná odpověď je, že oba... Pokud si dobře vzpomínám, na některé vývozní trhy (nap. NDR) se Felicie skutečně z výroby dodávaly s jedním karburátorem.
Takže myslím, že je to od kolegy Berlinga trochu chyták! 
Co vím určitě je to, že tam nepatří ta převodovka s žebrovaným blokem, ta je mnohem mladší...
|
|
Back to top |
 |
Jan75
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011 Posts: 258 |
Posted: Tue Nov 22, 2022 9:58 pm Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Krenik wrote: |
Co to je za dotaz? Vzdyt ten druhej ma jen jeden karburator? |
No přesně, ten s jedním karburátorem to bude obyč. Octávka a má Al vanu z Felicie nebo TS.
No a dvoukarburátorový motor má zase navíc trubičku na podtlak k rozdělovači, ale rozdělovač vypadá že je bezpodtlakový.
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Back to top |
 |
jag42
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Oct 28, 2010 Posts: 41 |
Posted: Tue Nov 22, 2022 11:04 pm Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Nevím, který je správně, ale všiml jsem si různých odlitků bloku. Rozdíly jsou u nálitku pro spojku, nebo mě fotky klamou?
|
|
Back to top |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004 Posts: 853 Location: Pardubice |
Posted: Wed Nov 23, 2022 5:42 am Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Ono nejde o ty karburátory, až tak. Ty lze nasadit na ledasco. Ale o tvar bloku! Ten na první fotce s velkým nálitkem pod čidlem tlaku oleje je starší, než ten druhý, "hubenější" v těch místech. Pocity mi říkají, že ten druhý je až moc nový, tím pádem A je správně; kdy byl ale čas zlomu, přesně z hlavy nevím. Zkusím porovnat s tvary a čísly bloku v zásobách doma, ale musím prohledat potřebné prostory. Jestli tedy to má smysl a nejde o chyták kolegy. Škoda, že nejsou vidět čísla. Pokud jsou originál ražby, pozná se to na první dobrou.
|
|
Back to top |
 |
Berlingo
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009 Posts: 485 |
Posted: Wed Nov 23, 2022 8:13 am Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Prosím nic nehledat !
Jedná se tak trochu o chyták a rozproudění diskuse .
Ani jeden motor, tak, jak jsou na obrázku není do Felicie 1961.
Ten první, dvoukarburátorový by tam mohl jít, jen by nesměl mít přípojku podtlaku na druhém karburátoru. Dalším skrytým prvkem je "paprsková" spojka Sachs průměru 200mm, přítlačák je vyroben na míru. Druhou skrytou věcí je vrtání 72 a písty s deflektorem, gufero vpředu na klice a poslední je hlava s "tvrdými" sedly a gufery. Což by mohlo být OK, pokud by to byla Felicie Super, což původně nebyla, motor je z Felicie 12/1960, kam se nyní po GO vrátí. Převodovka je věc jiná, vím o tom, je tam kvůli ladění spojky.
Nicméně ten druhý motor je vizuálně skutečně nejblíž motoru do Felicie 1961, vývozní do NDR, kde se z důvodu nekvalitního benzinu používal motor 1202 a jeden karburátor. Tento motor má modifikovanou spojku (190),písty, gufero a hlavu viz výše. To jsou ale věci neviditelné. Jediné, kde mám pochybnost je vana - ta by zřejmě měla být plechová (vycházeje z toho, že je to 1202), nicméně tady již byla AL, tak jsem nechal. Motor je lehce zajetý (3000km) a původně se dvěma karburátory SOPC po jejich repasi chodil perfektně. A až jednou dostavím zbytek auta (zatím je kastle ve 2 dílech a hromada dílů), tak to bude originálka NDR (kupoval jsem před 7-8 lety v Berlíně) včetně origo NDR TP.
|
|
Back to top |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004 Posts: 853 Location: Pardubice |
Posted: Wed Nov 23, 2022 8:43 am Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Přípojka podtlaku není nikde vidět, naopak na druhém chybí podtlaková hadička od rozdělovače ke trubce. Na prvním motoru je špatně palivové vedení a velmi pravděpodobně tím i palivové čerpadlo. Špatný kondenzátor. Přes nevelkou velikost a mizernou kvalitu snímků podvědomě tuším "třináctkový" a navíc zinkovaný spojovací materiál nejen na bimbajícím se šroubu dynama s úděsnou samojistnou maticí, chybná barevnost je evidentní u obou exemplářů na více místech. Zinkované napínáky dynama. Co není vidět, je blbost řešit (a navíc je to k lepšímu).
A proto: Ani jeden z vyfocených motorů tak jak je nepatří do Felicie 1961 
Pěkný jsou ty vozejčky pod motorama a konec konců i ty motory . A já blbec starej s bolavejma kolenama jsem se chtěl hrabat pod regálama ve sklepě...
|
|
Back to top |
 |
Berlingo
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009 Posts: 485 |
Posted: Wed Nov 23, 2022 12:40 pm Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Super postřehy!
O barevnosti netřeba diskutovat, ta opravdu není správně. "Rezavé" šrouby rád nemám, tak jsou ty i jiné z výroby bez povrchové ochrany díly v zinku. Z druhé strany papoušek to také není. Kromě oněch samojistících matek na dynamu, které jsou oku schované a umožňují mít dotažené a stále pohybující se dynamo pro napínání, jsou všechny ostatní šrouby a matice s hlavou 14. Palivové potrubí (hadička) je uzpůsobeno karburátorům SPOPc (vzadu přípojka na hadici, vpředu závit), sadu zrepasovaných "béček" a propojovací trubku mám, ale montovat nikdy nehodlám. Benzinová pumpa je staršího provedení (ne 1203), ale s výstupem na hadičku (oba motory) mám jako exponáty pumpy "oběma" závity, dokonce i ten úplně nejstarší typ, ale je to pouze exponát. Kondenzátor jsem netušil, zase jsem se něco dozvěděl. Mohl bych fotku toho "správného"? Podíval bych se, jestli se mi někde netoulá :). Ty vozíčky jsou z nouze cnost, asi 2 roky zpět jsem koupil ve slevě 4ks těchto vozíků pod kola auta primárně určených k hýbání s ním, teď se mi docela hodí :). Jo a hadička zrovna doma nebyla, dnes koupím
|
|
Back to top |
 |
Flachsik94
nováček


Joined: Aug 23, 2023 Posts: 2 |
Posted: Mon Sep 18, 2023 10:05 am Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Dobrý den víte o někom seriózním kdo dělá GO motoru na feldě. Děkuji
|
|
Back to top |
 |
KIE
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005 Posts: 1239 Location: Plzeň |
Posted: Mon Sep 18, 2023 12:32 pm Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Ono je ošidné to slovo "seriozní"... v dnešní době bych za nikoho nedal ruku do ohně , v jakémkoliv směru.
Zkus třeba strojvo.eu , ale nevím jak termíny....a vůbec viz výše.
|
|
Back to top |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004 Posts: 853 Location: Pardubice |
Posted: Mon Sep 18, 2023 3:08 pm Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Ona by ta otázka spíš měla znít "kdo je vůbec schopen"? Strojírna Vodrlind by měla být záruka..., ale zda vůbec, to je ta otázka? Nejspíš to dokážou tady:
brusirna.estranky.cz/
je/byla to firma s tradicí desítek let zpátky, ale stáří fachmani stárnou a mizí a některé současné názory na opravy takových historických exemplářů jsou rozporuplné. Každopádně si to (asi všichni) nechají zaplatit. Další otázkou je, co ve výsledku bude ta GO? Dělal jsem (si sám většinou, s pomocí subdodavatelů speciálních prací) před dvěma lety něco, co se GO mělo co nejvíc přiblížit (GO = všechno nové nebo do stavu nového opravené) a vím, že některé věci už dneska prostě nové nesezenete a opravit se rozumně prostě nedají, namátkou čep vahadel, vahadla jako taková (pozor na Pragos!), zdvihátka atd. Každopádně pokud někoho najdete rozumného, počítejte s částkou vyšších (hodně) desetitisíců, s vědomím výše uvedeného a toho, že i opravené součástí toho pravděpodobně pamatují i víc než majitel vozu se všemi důsledky (například klikový hřídel, i vzorně přebroušení, bych si asi do motoru Felicia už nedal, praskaly i jako nové...). Přeji hodně zdaru a šťastnou ruku.
|
|
Back to top |
 |
z6hurvinek
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011 Posts: 396 |
Posted: Tue Sep 19, 2023 6:02 am Post subject: Re: Motor do Felicie 1961 |
|
|
Mě ve Feldě (450) praskla klikovka po GO po najetí cca 1000 km, v roce 1993, dal jsem další a ta drží od té doby do teď.
|
|
Back to top |
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|