Main Menu
Uživatelé
Welcome Anonymous
Membership:
Latest: milan.hnevnice
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3596
People Online:
Members: 0
Visitors: 14
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:No staff members are online!
Select Language
Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Seřízení chodu motoru
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
Joined: Sep 13, 2011 Posts: 407 |
Posted: Wed Jun 12, 2024 5:58 am Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Pořád to nechápu ty Vaše odpovědi, já měl na hřídelkách vůli, na sytič to krásně jelo, bez sytiče taky, ale nedrželo to volnoběh. Píše že tp zdechne když stáhne sytič. Pořád nějak nechápu jak to souvisí s tím jestli auto jede nebo ne. I kdyby maxi vůle a přísavalo to falešný vzduch kolem hřídelky, tak by auto nezdechaloa normálně jelo! Zdechalo by jen an volnoběh.
|
|
Back to top |
|
Pepča22
nováček
Joined: Nov 02, 2023 Posts: 8 |
Posted: Wed Jun 12, 2024 11:16 am Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Děkuji za dosavadní rady, včera jsem to zkoušel a motor zase chytl na sytič a v otáčkách běžel. Sytič na půlku začal chcípat. V chodu se dá udržet pouze plynem. Závada bude jistě v karbecu.
Začnu tím, že koupím znovu těsnění (jak se často sundaval), kouknu na trysky a pokusím se znova nastavit.
Nemáte někdo nějaký návod na nastavení karburatoru 32BS?
S popisem trysek a vzdušníků?
|
|
Back to top |
|
mais
SPARTAKOVEC
Joined: May 26, 2009 Posts: 551 Location: Plzeň |
Posted: Wed Jun 12, 2024 11:33 am Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
1)
www.alza.cz/beauty/lab...327350.htm
2) osazení podle návodu - napiš přesně jakej motor děláš, jsou tam odlišnosti - ale obecně by to nějak mělo fungovat dle Jikovu (Stanislav Ryba - Kaburátory os automobilů) difuzer 23, hlavní tryska 120, volnoběžná 50, tryska sytiče 110, hlavní vzdušník 200, vzdušník sytiče 4,5
3) nastavení podle sluchu, nějak volnoběžně přivřenou klapku -klidně vizuálně, aby jsi viděl, že šroub zabírá a pootevřel klapku a šroub vzduchu někde kolem 0,75 otáčky povoleno by to měl udržet (že to nepůjde za plynem je v tuhle chvíli jiná soutěž)
4) těsnění plovákovky, sytiče i spodku pokud mázneš vazelínou tohle testování vydrží - pokud to nepobere těsnění s vazelínou tak je to stejně tak křivý, že je třeba to řešit.
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Back to top |
|
Pepča22
nováček
Joined: Nov 02, 2023 Posts: 8 |
Posted: Tue Jun 18, 2024 12:09 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
mais wrote: |
1)
www.alza.cz/beauty/lab...327350.htm
2) osazení podle návodu - napiš přesně jakej motor děláš, jsou tam odlišnosti - ale obecně by to nějak mělo fungovat dle Jikovu (Stanislav Ryba - Kaburátory os automobilů) difuzer 23, hlavní tryska 120, volnoběžná 50, tryska sytiče 110, hlavní vzdušník 200, vzdušník sytiče 4,5
3) nastavení podle sluchu, nějak volnoběžně přivřenou klapku -klidně vizuálně, aby jsi viděl, že šroub zabírá a pootevřel klapku a šroub vzduchu někde kolem 0,75 otáčky povoleno by to měl udržet (že to nepůjde za plynem je v tuhle chvíli jiná soutěž)
4) těsnění plovákovky, sytiče i spodku pokud mázneš vazelínou tohle testování vydrží - pokud to nepobere těsnění s vazelínou tak je to stejně tak křivý, že je třeba to řešit. |
Je to 1221 octavia 1962
|
|
Back to top |
|
Ladas450
SPARTAKOVEC
Joined: Jun 19, 2007 Posts: 293 Location: okolí Litomyšle |
Posted: Sun Jul 07, 2024 6:13 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Ahoj, po dlouhé době se obracím o radu. Na své 450ce řešim seřízení chodu motoru. V minulosti někdo na motor nabastlil karburáto 32 EDSR s označením 2927 (ze 110Rka). Nikdy v minulosti s tim nebyl extra problém. Teď mě auto 2 roky nehnutě stálo a musel jsem pořešit vyčištění karburátoru. Při té přiležitosti jsem si řekl, že seřídím i kladívko v rozdělovači a předstih.
Včera se mě vše zdárně povedlo a při seřizování rozdělovače "na ucho" a následném dotahování rozdělovače se mě povedlo klíčem zaskratovat o dynamo.
Motor chvilku běžel a pak chcípl. Dalši start se už nepovedl. Pojistky se zdaji oka. Jiskru davaji všechny svíčky, vyměnil jsem pro sychr kondenzator. Nenapadá vás něco, motor nemá ani tendenci chytnout. Civka zapalování je po chvilce startování horká, že neudržím ruku. Koupit novou a začít tím? Dik za každou radu.
_________________ je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
|
|
Back to top |
|
mtucek
nováček
Joined: Oct 30, 2022 Posts: 4 |
Posted: Tue Jul 09, 2024 10:56 am Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Proměřil bych dynamo jestli zkrat přežilo a zkusil bych jinou civku.Civka by neměla být horká.
|
|
Back to top |
|
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
Joined: Jan 13, 2004 Posts: 8998 Location: Brno |
Posted: Tue Jul 09, 2024 4:27 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Ladas450 wrote: |
Ahoj, po dlouhé době se obracím o radu. Na své 450ce řešim seřízení chodu motoru. V minulosti někdo na motor nabastlil karburáto 32 EDSR s označením 2927 (ze 110Rka). Nikdy v minulosti s tim nebyl extra problém. Teď mě auto 2 roky nehnutě stálo a musel jsem pořešit vyčištění karburátoru. Při té přiležitosti jsem si řekl, že seřídím i kladívko v rozdělovači a předstih.
Včera se mě vše zdárně povedlo a při seřizování rozdělovače "na ucho" a následném dotahování rozdělovače se mě povedlo klíčem zaskratovat o dynamo.
Motor chvilku běžel a pak chcípl. Dalši start se už nepovedl. Pojistky se zdaji oka. Jiskru davaji všechny svíčky, vyměnil jsem pro sychr kondenzator. Nenapadá vás něco, motor nemá ani tendenci chytnout. Civka zapalování je po chvilce startování horká, že neudržím ruku. Koupit novou a začít tím? Dik za každou radu. |
Horká cívka = cívka kaput.
a) určitě dát novou
b) nenechals náhodou klíček ve skříňce? (nemyslím v šatně, ale zapalovací ) To u mne je vcelku konfekční způsob, jak o cívku přijít - ZLOZVYK Mám s sebou aspoň dvě...
b) koukni, jestli Ti neupadl/nevisí nějakej drát okolo cícky nebo spínačky.
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz
|
|
Back to top |
|
Ladas450
SPARTAKOVEC
Joined: Jun 19, 2007 Posts: 293 Location: okolí Litomyšle |
Posted: Tue Jul 09, 2024 4:49 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Tak závada odstraněna, šel jsem vylučovací metodou, na pragosu jsem objednal civku,kondik,svičky. Začal jsem civkou, pak kondikem a nakonec to asi odpalilo svičky, protože až po svičkach blafla a teď šlape jak za mlada diky i tak za rady
_________________ je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
|
|
Back to top |
|
felmel
SPARTAKOVEC
Joined: Sep 06, 2004 Posts: 869 Location: Pardubice |
Posted: Tue Jul 09, 2024 7:01 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Zkrat v elektroinstalaci nemúže(!!!!) zničit svíčky...
|
|
Back to top |
|
Ladas450
SPARTAKOVEC
Joined: Jun 19, 2007 Posts: 293 Location: okolí Litomyšle |
Posted: Tue Jul 09, 2024 7:22 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Taky tomu nerozumím, ale jak jsem psal, jako první jsem dal novou cívku, motor točil a nechytl, neblafl, ani naznak života. Jako druhý krok jsem vyměnil kondík. Situace byla stále stejná. Šáhl jsem po svíčáku, mrknul jestli je svíčka mokrá (byla) a jako další krok jsem se rozhodl vyměnit svíčky za nové a motor naskočil.
Leda že bych měl špatně nacvaknuté kabely od rozdělovače, ale to jsem předtím taky kontroloval. Tak nevím, jestli nějaká náhoda nebo nějaký múj blud.
_________________ je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
|
|
Back to top |
|
jag42
SPARTAKOVEC aspirant
Joined: Oct 28, 2010 Posts: 43 |
Posted: Wed Jul 10, 2024 6:02 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Moje hypotéza:
1) byla vadná indukční cívka –hřála
2) startování bez jiskry – mokré svíčky
3) výměna cívky – stále mokré svíčky, tudíž bez jiskry
4) nové svíčky a už to běží
|
|
Back to top |
|
Ladas450
SPARTAKOVEC
Joined: Jun 19, 2007 Posts: 293 Location: okolí Litomyšle |
Posted: Wed Jul 10, 2024 7:41 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
jag42 wrote: |
Moje hypotéza:
1) byla vadná indukční cívka –hřála
2) startování bez jiskry – mokré svíčky
3) výměna cívky – stále mokré svíčky, tudíž bez jiskry
4) nové svíčky a už to běží |
Dáva smysl
_________________ je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
|
|
Back to top |
|
Pepča22
nováček
Joined: Nov 02, 2023 Posts: 8 |
Posted: Fri Jul 26, 2024 11:54 am Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Ahoj, tak mám nové poznatky. Karburátor vyčištěn ultrazvukem, těsnění vyměněné. Na plný sytič motor krásně chytne a běží, pak postupně ubírám podle toho jak se motor zahřívá. když se dostanu pod půl a otáčky začínají vzdáleně připomínat volnoběh, motor nedrží. Chladič je teplý motor už musí být ohřátý ( vypilo to pivní flašku benzinu). Nemuže vadit na octavii super karburátor BS 32 dif 24? Jinak už fakt nevím.
|
|
Back to top |
|
mtucek
nováček
Joined: Oct 30, 2022 Posts: 4 |
Posted: Sat Jul 27, 2024 7:02 am Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Zkusil bych se podívat na:
Nastavení bohatost směsi
Trysky v karburatoru jsou ok?
Prisavani vzduchu mezi sacim potrubím a hlavou
Nastavení předstihu motoru.
|
|
Back to top |
|
mais
SPARTAKOVEC
Joined: May 26, 2009 Posts: 551 Location: Plzeň |
Posted: Sat Jul 27, 2024 6:49 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Pepča22 wrote: |
Ahoj, tak mám nové poznatky. Karburátor vyčištěn ultrazvukem, těsnění vyměněné. Na plný sytič motor krásně chytne a běží, pak postupně ubírám podle toho jak se motor zahřívá. když se dostanu pod půl a otáčky začínají vzdáleně připomínat volnoběh, motor nedrží. Chladič je teplý motor už musí být ohřátý ( vypilo to pivní flašku benzinu). Nemuže vadit na octavii super karburátor BS 32 dif 24? Jinak už fakt nevím. |
Co odtrh svíček? Je správně, není tam kilometr?
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Back to top |
|
ital
SPARTAKOVEC
Joined: Mar 15, 2007 Posts: 137 |
Posted: Mon Aug 05, 2024 9:14 am Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Octavia Combi má 1221 motor a difuzor 24. Tam chybu v principu nehledej.
To co popisuješ (na sytič OK, při zavídání sytiče chcíp) mi ukazuje na ucpání volnoběžné trysky nebo na špatně seřízený volnoběh.
|
|
Back to top |
|
Pepča22
nováček
Joined: Nov 02, 2023 Posts: 8 |
Posted: Fri Sep 13, 2024 12:16 pm Post subject: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
A ještě stačí ťuknout do plynu a motor hned letí do otáček. Je to fakt celý divný.
|
|
Back to top |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|