Oprava karoserie-postup
Go to page Previous  1, 2, 3, 4  :| |:
-> Oktávky

#61: Re: Oprava karoserie-postup Author: rogalistaLocation: Podbořany PostPosted: Tue Jun 19, 2018 11:03 am
    ----
To, že se neředí vodou (nebo jsi to neředil) neznamená, že není voda již v barvě od výrobce. No a brousit něco natřené štětkou pod lak (resp. plnič) je pro lakýrníka pošušňáníčko...
I u profi vodou ředitelných auto laků platí, že nemají přijít na čistý plech a to se lakují v peci, kde téměř okamžitě usychají - má být pod nimi nějaký základ (plnič) bez obsahu vody. Když to natřeš štětkou někde v průjezdu, tak má ta voda v té barvě na holém plechu čas pracovat... Patlat na to další vrstvu něčeho jiného (epoxidu jak píšeš) rozhodně nemá smysl.
Nepodléhej však depresi (ta příjde ještě později v průběhu renovace). Není to zase tak tragické - je to pořád lepší než kdyby jsi tu karoserii nechal úplně holou. Budeš-li tu karoserii vyvařovat, tak část toho stejně uřežeš, opálíš a obrousíš a zbytek té základovky obrousíš hezky ručně nějakým hrubším smirkem (né zase však moc hrubým...)

#62: Re: Oprava karoserie-postup Author: bobi-hLocation: Kaplice PostPosted: Tue Jun 19, 2018 7:39 pm
    ----
Problém už je to. že, ti to zmoklo. to jsi se měl hned otočit a po oschnutí opískovat znovu ,když už pískuješ, nebo to obrousit na čistý plech a potom teprve stříknout základem. Určitě né štětkou, to už je i stříkání sprejem lepší, než šmrdlání štětkou.

#63: Re: Oprava karoserie-postup Author: rogalistaLocation: Podbořany PostPosted: Tue Jun 19, 2018 10:23 pm
    ----
Maler je, ze dvakrat opiskovane plechy budou rozmydlene jako rizek

#64: Re: Oprava karoserie-postup Author: bobi-hLocation: Kaplice PostPosted: Tue Jun 19, 2018 10:28 pm
    ----
Proto jsem napsal ,když už pískuješ, já osobně brousím, protože vím co dokáže pískovéní zmrvit.

#65: Re: Oprava karoserie-postup Author: radioelectrum PostPosted: Wed Jun 20, 2018 4:21 pm
    ----
abych zbytečně nezačínal nové téma tak to dám sem, protože to podle mne k tomu také patří. Nátěr spordku karoserie. Mám úplně odstranit starý nátěr tlumexem nebo čím to bylo, nebo pouze vybrousit ty části kde je vidět že je barva poškozená? pokud se na fotkách zdá že to je mokré, tak to je focena po tom co sjem celý spodek umyl vodou a kartáčem.

balekvaclav.sweb.cz/P1370206.jpg
balekvaclav.sweb.cz/P1370212.jpg
balekvaclav.sweb.cz/P1370217.jpg
balekvaclav.sweb.cz/P1370218.jpg
balekvaclav.sweb.cz/P1370222.jpg
balekvaclav.sweb.cz/P1370235.jpg

#66: Re: Oprava karoserie-postup Author: KIELocation: Plzeň PostPosted: Wed Jun 20, 2018 4:50 pm
    ----
piskovat se musi umet... a nesmi se spechat, malej tlak, z dalky a nejlepe opravdu pisek ....ne broky, jenze "piskovny" tam se s tim nemazou a casto to uplne rozstrili nebo natahnou (broky z blizka a jeste na plny koule).

Brouseni je desna pakarna, zvlast kdyz je tam tlumex ve vice vrstvach. A pri brouseni nevylezou tak pekne ty diry.

#67: Re: Oprava karoserie-postup Author: michaljrLocation: Jaroměř PostPosted: Thu Jun 21, 2018 7:17 am
    ----
radioelectrum wrote:
abych zbytečně nezačínal nové téma tak to dám sem, protože to podle mne k tomu také patří. Nátěr spordku karoserie. Mám úplně odstranit starý nátěr tlumexem nebo čím to bylo, nebo pouze vybrousit ty části kde je vidět že je barva poškozená? pokud se na fotkách zdá že to je mokré, tak to je focena po tom co sjem celý spodek umyl vodou a kartáčem

čau, pokud to máš takto rozložené, tak je nejlepší tlumex za chladného počasí oškrabat (šábr, tuhá a vhodně malá špachtle) a to co zůstane na spodku, tak následně umýt ředidlem. Poté by ti tam měla zůstat původní barva, rez a díry Very Happy Původní barva a rez už půjdou snadno obrousit. Dále bych spodek opatřil vhodnou antikorozivní a antiabrazivní ochranou. Takto jsem také postupoval a jsem s výsledkem spokojen, jen chvilku trvá škrabání a mytí.

#68: Re: Oprava karoserie-postup Author: radioelectrum PostPosted: Thu Jun 21, 2018 7:07 pm
    ----
michaljr: už jsem se rozhodl že to celé oškrabu. jakou mám použít základovku. každý mi tvrdí něco jiného. jeden tvrdí že musím použít odrezovač, druhý že odrezovač je již dávno překonaný, další že základovku ředitelnou vodou která zreaguje že odstraní rez, jiný že cokoli ředitelné vodou na kov ne. Tak jak to kdo děláte?

#69: Re: Oprava karoserie-postup Author: jirka2 PostPosted: Fri Jun 22, 2018 7:31 am
    ----
Ahojte, když jsem škrábal spodek auta já, tak jsem to nahříval horkovzduškou a škrábal špachtlí. Šlo to docela dobře, ale musí se hooooodně větrat. Po oškrábání jsem to ještě nechal se zbytkem kastle opískovat. Vylezly krásně všechny prorezlé díry.

#70: Re: Oprava karoserie-postup Author: rogalistaLocation: Podbořany PostPosted: Fri Jun 22, 2018 11:36 am
    ----
JJ, vystrčit to ven, horkovzdušná pistole, drátěný kartáč a špachtele a nakonec to hezky omýt ředidlem nebo benzínem - byla to opravdu boží práce a odvezl jsem toho plné kolečko...... Very Happy

#71: Re: Oprava karoserie-postup Author: DPeckaLocation: Světlá nad Sázavou PostPosted: Wed Jul 11, 2018 8:58 pm
    ----
Zde jsou fotky aktuálního stavu karoserie. Stříknout to na toto je dle mého názoru hloupost a brousit bude třeba.
postimg.cc/gallery/rhaxh5te/

#72: Re: Oprava karoserie-postup Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Fri Jul 13, 2018 5:11 am
    ----
Na vršku kastle nic na broušení nevidím. Tam už se dá stříknout základ, tmel, špryc, atd. Samozřejmě, pokud tam jsou nezbroušené svary, jako na spodku, obrousit.
Nevím co jsi vařil nahoře, ale povrch plechu je zbytečné brousit.. Nové jen odmastit.
Spodek není ani asfaltu prost, ani zabroušenej.
Takže obrousit svary, vzhledem k tomu, že na spodku je blbost tmelit, to zabrousit i se zásahem do kovu, je-li nutno, dodělat horkovzduškou, umýt acetonem, dobrousit a základ....



-> Oktávky

All times are GMT + 1 Hour

Go to page Previous  1, 2, 3, 4  :| |:
Page 4 of 4