Koupím vačku, pístní sadu a kliku
-> Felicie

#1: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: martin.grif PostPosted: Sat Aug 07, 2021 6:03 pm
    ----
Koupím tyto nové díly na Feldu super, pístní sadu, vačku,a klikovku.

#2: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: felmelLocation: Pardubice PostPosted: Sun Aug 08, 2021 6:06 am
    ----
Jen si dovolím poznámku (několik) pod čarou, daných mými osobními zkušenostmi (krátkými - jen od roku 1985) s těmito vozy. Podle všeho soudě s těmito vozy zřejmě začínáte, sháníte vyvažované zlatem, až neshnatelné. Nové díly z Mototechny (a nejlíp ještě naskládat do fungl nového bloku Very Happy ). To ale je bohužel myslitelné a realizovatelné u živého typu, těžko u veterána. I když výjimky se občas najdou, al to "občas" bývá tak nečasté, že než se tak stane, nového motoru se nedočkáte. Pokud mohu doporučit:
- válce, písty - před časem se objevil tento výrobek www.autotypautodily.cz...05-090000/ - osobní zkušenost nemám; než bych to na Vašem místě koupil, bylo by dobré vše vidět a zkontrolovat rozměry; jinak při nákupu zvlášť vložka + zvlášť píst pozor na toleranční třídu, měla by sedět stejná pro píst i vložku; nebo sehnat jete originál vložky a třeba tady brusirna.estranky.cz/ ještě letos vládli potřebnými výbrusovými písty; i kdybyste nějakým zázrakem sehnal originál novou sadu, doporučuji (nechat) upravit písty na novodobé stírací kroužky s expandérem

- vačka - nová originál se desítky let nevyrábí; riziko nákupu z neznámého (i známého Laughing ) zdroje - Vy poznáte, že jde skutečně o vačku do felicie? Já tedy i po těch letech věru ne a rozdíl od běžné Octavie a dalších derivátů až po 1203 se měří dost obtížně; moje doporučení - sehnat vačku 1203 (nejlépe i s blokem a klikou, viz níže) a někde, kde to umí, nechat nabrousit správné či ještě lepší (souučasné) časování; vybrat osvědčenou firmu viz internet

- klika (+ její uložení) - stejná situace jako u přechozích dílů, jen se snad objeví v prodeji nepatrně častěji; bacha, abyste nekoupil prohnutou či již (několikrát) přebroušenou; pokud nelpíte na 100% pohledové detailní dobové shodě, doporučuji sehnat výše zmíněný motor 1203 s obtokovým čističem a silnou klikou na tenkostěnných ložiskách, kliku nechat přebrousit a měla by být věčná (a nechat ji se setrvačníkem určitě vyvážit)

- další kapitolou je hlava, ale tu jste zde již tuším před časem řešil (nechat udělat u nekoho, kdo tomu hoví, nejlépe s aplikací novodobých výdobytků, jako gufera, tvrzená sedla, kvalitní ventily)
Podle mých zkušeností je tohle jedna z mála cest, jak se v reálném čase dopracovat k plně funkčnímu motoru s + - kvalitou nového. Nutno počítat s tím, že popsané řešení představuje investici přibližně dvou průměrných platů bez montáže.
Sorry za O-T román na nahozené téma Embarassed

#3: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: z6hurvinek PostPosted: Mon Aug 09, 2021 5:32 am
    ----
jj přesně tak, akorát já bych to asi dělal do původního bloku a nechal si odlít šály na klice a ojnice dal na tenkostěnná ložiska. Když jsem nechal dělat motor poprvé před 30 lety, tak mě po cca 3 tis. km praskla klikovka, podruhé se udělala jen klika a mám najeto cca 50 tis. km. Před těmi 30 roky jsem zjišťoval proč praskla a bylo mě řečeno že se o občas stávalo po přebroušení. Když jsem svoji 450 v roce 1990 koupil, měla na sobě 8 vrstev barvy, když jsem píchl šroubovákem do prahu vyteklo cca 5 litrů vody a bahna, sedadla plesnivý atd. Ale jela. Po rozebrání motoru na jednom pístu chyběl segrovka, takže ve vkložce byla vyfrézovaná drážka, jako bych ku vyrobil na frézce, atd atd... Ještě jsi zapomněl napsat že sháníš nový rozdělovač bez podtlaku.

#4: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: Berlingo PostPosted: Mon Aug 09, 2021 6:13 am
    ----
Ty písty a vložky jsou z jednoho zdroje a už mi na nich jezdí 3 motory a vše OK.

#5: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: martin.grif PostPosted: Mon Aug 09, 2021 9:10 pm
    ----
Ano začínám.
Hlavu už mám vyřešenou, nechám ji odborně udělat.
Vložky a písty mi byly opakovaně doporučeny z pragosu, tak teď nevím??
Klikovku nechám dle rad přebrousit, je to originál, stejně tak tu vačku,prý je to nebude problém.
Originál novou vačku jsem měl slíbenou a pak se skutečně ukazovalo,že jde o vačku na Octavii, jde to poznat podle ražby.
Takže teď největší otázkou je co ta sada pístu z Pragosu.

#6: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: felmelLocation: Pardubice PostPosted: Tue Aug 10, 2021 4:55 am
    ----
Vačku profilu Felicie či lepší z Octavie nepřebrousíte, musí se použít z 1203, která má více "masa". Osobně bych šel na otevření cca 265°.
U hlavy doporučím nepřehlédnout podceňovanou a přehlíženou klaviaturu, ve finále způsobující hlučné klepání. Téměř vždy vydřený čep a kladívka vahadel, natažené štelovací šroubky. Bacha na "nová" vahadla s pouzdry z Pragosu!!
Sada vložek, co nabízí Pragos, je podle fotky nejspíš stejná, jako jsem anoncoval v této diskuzi spolu s kolegou Berlingo. Je to novovýroba, vložky původní výroby nemají nahoře tak dlouhý náběh a nejsou zvnějšku obrobené. Kromě toho je Pragos nyní v nabídce nemá.
Já osobně bych 55 (či nepatrně více??) HP motor na přebroušenou kliku se slabšími hlavními čepy asi nestavěl...

#7: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: martin.grif PostPosted: Sat Aug 14, 2021 1:23 pm
    ----
Vahadla z Pragosu jsou tedy špatné?nějaký typ,jaké tedy dát? děkuji

#8: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: felmelLocation: Pardubice PostPosted: Sat Aug 14, 2021 1:53 pm
    ----
Vahadla Pragos - stará otryskaná vahadla, jen zabroušená kladívka, nevylestena. Pouzdra nevymenena, původní!. TYP je správný, ale TIP mohu nabídnout. Vzít svoje stará, nechat udělat s vystruzit bronzová pouzdra, zabrousit do oblouku a vyleštit kladívka. Vyměnit stelovaci šrouby za nové (kus s maticí cca 80,- Kč!). Tohle opakovat 8x a namontovat. Vyměnit čep vahadel za nový.

#9: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: martin.grif PostPosted: Sat Aug 14, 2021 7:41 pm
    ----
Já právě myslel,jestli nebudou typově stejné z jiné Škodovky,které by se daly sehnat nové. Opravím tedy moje. Děkuji

#10: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: felmelLocation: Pardubice PostPosted: Sat Aug 14, 2021 8:41 pm
    ----
Ne, neshoduje se s ničím!

#11: Re: Koupím vačku, pístní sadu a kliku Author: maisLocation: Plzeň PostPosted: Wed Aug 18, 2021 6:28 pm
    ----
martin.grif wrote:
Ano začínám.
Hlavu už mám vyřešenou, nechám ji odborně udělat.
Vložky a písty mi byly opakovaně doporučeny z pragosu, tak teď nevím??
Klikovku nechám dle rad přebrousit, je to originál, stejně tak tu vačku,prý je to nebude problém.
Originál novou vačku jsem měl slíbenou a pak se skutečně ukazovalo,že jde o vačku na Octavii, jde to poznat podle ražby.
Takže teď největší otázkou je co ta sada pístu z Pragosu.

Mně dělali písty přímo na motor - stačilo obětovat jeden předchozí jako vzor, zatím to vypadá výborně. Zkus zavolat do Ahry, nebo do Brusírny válců v Domažlicích
Novou vačku ti případně napáchají třeba tady:
www.vackykrejbich.cz/



-> Felicie

All times are GMT + 1 Hour

Page 1 of 1