Náboj zadného kolesa
Go to page 1, 2, 3, 4  Next  :| |:
-> Oktávky

#1: Náboj zadného kolesa Author: Petko01Location: Láb PostPosted: Fri Jun 05, 2009 11:36 pm
    ----
Potreboval by som poradiť.Renovujem octaviu a zistil som že mám dva druhy nábojov.Nie som si úplne istý ale podla prilozených obr.je na lavo náboj OCT.a na druhom obrázku veko ložiska na lavo.Podla mna ten druhy naboj a veko su na 1202.

#2: Re: Náboj zadného kolesa Author: hanusak PostPosted: Sat Jun 06, 2009 11:35 pm
    ----
Taky mám oba typy a myslím si, že to je jak říkáš. Jen možná né 1202, ale Octávia Combi. Ale každoádně to bude pro nějaký z užitkových typů, které mají větší zatížení nápravy a myslám si, že se tam používala dvouřadá ložiska. Jo a bacha, ty náboje mají pravý a levý závit a jsou tedy pro pravou a levou stranu !! Nesmí se to zaměnit !!

#3: Re: Náboj zadného kolesa Author: kozzel PostPosted: Sun Jun 07, 2009 12:26 am
    ----
Jak píše Hanušák, ten vyšší je na dvouřadé ložisko pro užitkové verze ( 1200, 1201, 1202) jestli má octávia kombi taky dvouřadá netuším, ale z logiky věci jo.
Při montáži nepřitahuj moc, a nezapoměn vymezit vůli podložkam, ať se ti pak nehjbe celej domek na štítu brzdy. Vezmi to podle knížky. Stejně tak nepřetáhni ložiska, jinak je ohřeješ.
Sousedovi na feldě vycestovalo celej náboj ven o 5 cm ( uvolnilo se ložisko, vysypaly kuličky a i s poloosou to vylezlo ven a držela to manžeta.
CO to začlo dělat si dovedete představit..
Průšvih ovšem je, že štít brzdy v tu chvíly zůstává na svém místě, jak asi brzdí pakny do vzduchu u jednookruhových brzd si dovedete představit.
Další průšvih je, že v tu chvíli nefunguje ani ruční brzda že...
Stalose mu to na dálnici D5 před odbočkou u roztaženejch stehen.
Zastavil, ale musel si koupi nové boty, protože nějak zmizely podrážky( zvláště ta levá..)
takže bacha na to Very Happy

#4: Re: Náboj zadného kolesa Author: Petko01Location: Láb PostPosted: Sun Jun 07, 2009 9:19 am
    ----
Vdaka za radu chlapi.Viem že je pravý a lavý závit a takisto že aj treba domerat hlbkomerom tie vymedzovacie podložky.Len tak medzi nami daju sa tie podložky este zohnat?Pri demontáži náboja tam neboli.
Ešte by ma záujimal Váš názor na ložisko.Povodne tam bolo ložisko 6208 no má takú zvláštnu nitovanú klietku.V predajni ložísk mi povedali že to je špecialna zosilnená klietka.Aby som standartnu 6208 nedaval vraj to nevydrzi.No podla mna staci aj standartna 6208C3 na tých pár km čo z autom prejdem.

#5: Re: Náboj zadného kolesa Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sun Jun 07, 2009 1:16 pm
    ----
Jednoznačně trvej na C3!
To ložisko je totiž hlavně méně citlivé na případné excentricity.
Životnost běžného ložiska na tomtéž místě se pak může počítat pouze na stovky kilometrů. A dělat dvakrát za sezónu zadek mi nepřipadá rozumné.

#6: Re: Náboj zadného kolesa Author: viktorLocation: Praha, PostPosted: Sun Jun 07, 2009 3:00 pm
    ----
Mimochodem, vracím se k dotazu Petko 01, dají se někde sehnat podložky? A když jsem u toho, dají se sehnat podložky k seřízení předních čespů (š 440)?
Chti děd si s tím nedělal vrásky a tak na jednom kole podložka byla , na druhém ne (možná nebyla třeba?). Svisláky neměly originál krtyky a o podložkách nemluvě. Takže NEMÁM.

#7: Re: Náboj zadného kolesa Author: ondra440Location: Výchdní Čechy PostPosted: Sun Jun 07, 2009 3:25 pm
    ----
"To ložisko je totiž hlavně méně citlivé na případné excentricity."?!?

No nevím...

Označení C3 znamená, že má ložisko zvětšenou radiální vůli a díky ní je možno ho nalisovat s větším přesahem....

to viktor: Miska a kalená podložka je vždy stejná. Na míru se pak k ní vytočí podložka bronzová tak, aby neměl svislák axiální vůli.

#8: Re: Náboj zadného kolesa Author: jirkaLocation: přímo u zdroje PostPosted: Sun Jun 07, 2009 4:05 pm
    ----
Na C3 se ukládají motocyklové kliky, aby ložiska "pobrala" případnou nesouosost danou jinou polohou karterů při montáži než byla při obrábění. To asi bylo myšleno tou excentricitou

#9: Re: Náboj zadného kolesa Author: kozzel PostPosted: Sun Jun 07, 2009 4:35 pm
    ----
označení C na ložiskách označuje provozní vůli:
C1 - vůle menší než C2
C2 - vůle menší než normální
C3 - vůle vetší než normální
C4 - vůle většín ež C3
C5 - vůle větší než C4

Krom toho existuje označení ložisek třídou přesnosti P 4- P6 (plus další možnosti)
V případě označení ložska třídou přesnoti P.. se pak už písmeno C nepíše.
KDyž je tedy označení ložidska např C3 + P4 = P34, to jen pro upřesnění kdyby někdo takové ložisko měl doma.

Další věcí je teplotní stabilizace - označení S.
S0 - do 150°C
S1 - do 200°C
S2 - do 250°C
S3 - do 300°C
S4 - do 350°C

Nikdy jsem neslyšel, že by do zadního náboje mělo jít ložisko se zvětšenou vůlí a dokonce si myslím, že je to na škodu a ložisko se rychleji opotřebí. Ani katalog náhradních dílů o tom nic neříká...

#10: Re: Náboj zadného kolesa Author: kozzel PostPosted: Sun Jun 07, 2009 4:44 pm
    ----
Jo ještě co se klece kuliček týká, tak ta u kuličkovách ložisek nemá jinou úlohu, než držet kuličky v příslušné vzdálenosti od sebe. Rozhodně nepřenáší žádné síly, a už vůbec je jedno jestli je klec nýtovaná, bodovaná, nebo pertinaxová...
Na tom únosnost kuličkového ložiska opravdu nezávisí.
Krom toho kuličkové ložisko by správně žádné axiální síly přenášet nemělo ( nebo jen velmi malé, tedy pokud se nejedná o ložisko s kosoůhlým stykem), a tím spíš je klec úplně fuk.

#11: Re: Náboj zadného kolesa Author: ondra440Location: Výchdní Čechy PostPosted: Sun Jun 07, 2009 4:46 pm
    ----
No v katalozích na všechny spartaky je:

Kuličkové ložisko průměr 40/80x18 6208/C3 ČSN 02 4636...

Takže katalog o tom cosi praví a je to tak.

Co se týče uložení motocyklových klikovek. Je to opět kvůli možnosti nalisování s větším přesahem.

#12: Re: Náboj zadného kolesa Author: ondra440Location: Výchdní Čechy PostPosted: Sun Jun 07, 2009 4:54 pm
    ----
No a v katalogu na Š1201 (vydaní 1956) je to somože taky...

#13: Re: Náboj zadného kolesa Author: viktorLocation: Praha, PostPosted: Sun Jun 07, 2009 6:52 pm
    ----
Ach zóóó, už kapíruju,
Viktor

#14: Re: Náboj zadného kolesa Author: kozzel PostPosted: Sun Jun 07, 2009 8:09 pm
    ----
Ondro, projel sem všehcny katalogy který k sedanům mám, a jedinej ve kterym to je tak je rok 57, v jinech ani zmínka, 56 nevim ten nemám.
mám 52, 54, 55, 57, 58, 61.
JE mi divný, že někde to uvedli a někde ne...
a nechápu jedinej důvod, púroč by tam mělo bejt..

#15: Re: Náboj zadného kolesa Author: ondra440Location: Výchdní Čechy PostPosted: Sun Jun 07, 2009 8:47 pm
    ----
No mně přijde, že tam jsou ty ložiska docela nalisovaný, takže mi tam připadají patřičná...

Jinak jestli máš o ten katalog zájem tak se nějak domluvíme...

#16: Re: Náboj zadného kolesa Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sun Jun 07, 2009 9:04 pm
    ----
...no tak teda provozní vůli. Zkrátka, je to jako s těma karterama. Souosost (to je ta moje excentricita), utažení atd. Radši ať to vakluje, než aby se to tam drtilo.

Myslím, že to byl Krokouš, kterej C3 vynechal a doplatil na to, z tech, co mne napadli první. Ale jen myslím.

#17: Re: Náboj zadného kolesa Author: krokous PostPosted: Sun Jun 07, 2009 9:12 pm
    ----
Ano Ranchere byl jsem to já, dal jsem tam skf zapouzdřená ložiska v domnění, že to nebudu ani muset mazat. Za měsíc a ujetejch nemnoho desítek km začly hučet a pak škvrndat.

vyndal jsem ven jenom trosky, uplně vyhřátý, ten zapouzdřovací plíšek byl úplne zkroucenej, mazivo v pr...

Talže jsem se pokorně vrátil k tomu co tam patří (to jest ložisko C3 se zvětšenou vůlí) a naštudoval si mazací plán

#18: Re: Náboj zadného kolesa Author: RancherLocation: Brno PostPosted: Sun Jun 07, 2009 9:48 pm
    ----
Tý brďo!
To byla mentální archeologie a já tu informaci fakt v tech zbývajících pár mozkových buňkách po cca 3-4 letech našel! Laughing

#19: Re: Náboj zadného kolesa Author: viktorLocation: Praha, PostPosted: Mon Jun 08, 2009 4:22 am
    ----
Což mi připomíná, že já měl "ma zadku" v jednom náboji orig. ZKL a ve druhém jakousi Germanii (NDR?). No a jezdilo to dědoušovi, jezdilo......Germanie se mi po vyjmutí rozsypala, držela ji pohromadě jen zkaměněla NH2.
Viktor

#20: Re: Náboj zadného kolesa Author: burakLocation: Beroun PostPosted: Mon Jun 08, 2009 8:18 am
    ----
No, Káťa vypadala, že jí bouchá diferák a ty zvuky byly už neúnosné ke konci. No, nějakej debil tam dal ložiska, ale menšího průměru...



-> Oktávky

All times are GMT + 1 Hour

Go to page 1, 2, 3, 4  Next  :| |:
Page 1 of 4