Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: Otasek99
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3420

People Online:
Members: 1
Visitors: 73
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
13/08/2021
SPARTAKYÁDA 2021
 
31/12/2021
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Oprava karoserie-postup
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Oprava karoserie-postup

Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DPecka
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Dec 12, 2007
Posts: 77
Location: Jablonec nad Nisou
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 9:50 am    Post subject: Oprava karoserie-postup

Ahoj,
Mám už z Octavie sundanou karoserii a řeším další postup opravy. Původně jsem chtěl nechat karoserii pískovat, stříknout epoxidem a pak začít s vyvařováním. Dost mě ale od toho lidi zrazují, že by bylo lepší to tak nějak nahrubo obrousit doma, vyvařit a pak až písek a lak. To mi přijde složité ale zase e nebude hrabat do už nastříkané karoserie.
Druhá věc je zda sundat přední blatníky. Dle mě půjdou zachránit a původně bylo v plánu je odvrtat. To mi ale kamarád rozmlouvá, jsou nabodované hodně velkými body a má strach jak to pak bodnout zpět a taky aby seděli.
Nemám s Oktávku žádné zkušenosti tohoto typu a proto se ptám vás, zkušenějších. Jak byste postupovali?

_________________
Drogy jsou špatné, ááno!
View user's profile Send e-mail Visit poster's website ICQ Number
Back to top
michaljr
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 29, 2011
Posts: 65
Location: Jaroměř
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 11:11 am    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Ahoj, také se rozhoduji, zda pískovat nebo brousit. Určitě také záleží v jakém stavu je karoserie a kolik je na ní napatlané barvy. Já mám celé auto vyvařené, s dvěma vrstvami barvy. Budu pouze měnit prahy, které jsou udělané z tabulového plechu a nemají ten správný tvar a čelo kufru, které je značně promáčklé. Tyto díly budu nechávat na 100% pískovat ještě s dalšími drobnějšími karosářskými díly jako je maska, podnárazník atd. Zbytek auta budu buď opalovat a následně brousit a nebo jen vybrušovat místa, kde je lak prorezlý. Ještě se chci poradit s lakýrníkem, který mi bude auto lakovat.
View user's profile
Back to top
michaljr
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 29, 2011
Posts: 65
Location: Jaroměř
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 11:18 am    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Ještě doplním, že švagr renovuje Fiata 600 z roku 1957, teď ho má po laku. Nejprve ho nechal opískovat, aby zjistil jaký je to cedník. Následně ho stříknul základovou a pak vyvařil.
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 675
Location: Pardubice
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 12:27 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Ach to pískování, všelék současnosti....
Ale vážně - pokud má ta oprava být skutečnou opravou, tak určitě přední blatníky musí dolů. Pod nimi to bude horší, než jsou ony samy. Pokud pískováčka prorazí do podběhu, sloupku díry (a jako že prorazí), jak je budete s nasazeným blatníkem opravovat? Navíc s nasazenými blatníky se určitě nepodaří odrásat ten vnitřní prostor pod nimi tak, jako bez nich. Tedy dolů určitě.
Sundávání - je potřeba velmi pečlivě promyslet, co chci zachovat a co jsem ochoten v zájmu zachování protikusu zničit. Odvrtat "vratnou metodou" na 100% nepůjdou (vratná metoda = sundám a zase do stejného místa bez velkých úprav dám). Nejde jen o body v kapotovém žlábku, ale o oblast sloupku, prahu, předního čela - rámu masky. Všude jsou svary, i ne-bodové. Zachování blatníku = větší či menší obětování protikusu. Vše, co jsem uvedl o blatnících, platí i o prazích (vevnitř bude všechno rezaté, když ne úplně durch).
Sarkastická (ale až moc často reálná) na konec. On ten blatník určitě někde snadno odpadne skoro sám s totálně uhnilým protikusem. A druhá - aby po tom pískování něco zyblo....

View user's profile
Back to top
bobi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 25, 2006
Posts: 503
Location: Kaplice
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 1:14 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Přesně jak píše felmel pískování je poslední dobou velká móda, ale z vlastní zkušenosti vím, co pískování dokáže. Když si to nebudeš pískovat sám správným tlakem a hodně jemným pískem, tak je pískováčka schopna prostřílet i nový plech. Já jsem vybrousil co šlo a po vyvaření šla kastle k lakýrníkovi a ten se sám od sebe rozhodnul jí nechat opískovat a prostřílely i ty části co byly nově vyvařený. Takže znovu jednou tolik práce. Co se týká jestli sundat blatníky , tak určitě dolu i za cenu poškození blatníků. Ty se dají ještě sehnat nový. Pod nimi to bude určitě sežraný hlavně horní roh u okna.
_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
DPecka
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Dec 12, 2007
Posts: 77
Location: Jablonec nad Nisou
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 1:44 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Nechci to pískovat ale očistit laserem. U této metody by měly odpadnout všechny ty neduhy co má klasické pískování. Dostal jsem kontakt na firmu která toto dělá.
Sundání blatníků mě tedy, jak jsem se domníval nemine a celkem mě to štve. Pravý je horší ale řidičův má pouze jednu dírku v lemu a v místě spojení s maskou. Kvůli tomu bych nerad kupoval nový.

_________________
Drogy jsou špatné, ááno!
View user's profile Send e-mail Visit poster's website ICQ Number
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 675
Location: Pardubice
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 2:07 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Jedna dírka v lemu a druhá v místě spoje s maskou.... Výsledný efekt bude min. 1/2 blatníku pryč. Taková bývá povětšinou výsledná realita.
10 z devíti karosářů říká, že každá karoserie se před "rozbouráním" jeví asi 3 - 4x lepší, než je ve skutečnosti.

View user's profile
Back to top
DPecka
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Dec 12, 2007
Posts: 77
Location: Jablonec nad Nisou
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 4:06 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Blatníky tedy sundám a uvidí se co dál.
_________________
Drogy jsou špatné, ááno!
View user's profile Send e-mail Visit poster's website ICQ Number
Back to top
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014
Posts: 374
Location: Podbořany
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 5:01 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

rozhodně vyvařuj tu karoserii posazenou na rámu (ne mimo) - nejlépe na tom na kterém budeš jezdit
View user's profile Photo Gallery
Back to top
lukash
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Oct 24, 2013
Posts: 33
Location: Čelákovice
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 5:41 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Taky se na kastli letos, asi v létě, chystám. Zatím jsem si to představoval, že ji celou opiskuju a uvidím co vyleze. Do teď jsem si fandil že nebude zase tak shnilá, vím jen o jedné díře v podlaze kufru. Začínám se docela obávat co všechno vyleze.
View user's profile
Back to top
jirka2
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 30, 2014
Posts: 55
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 5:50 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Nejsem žádný odborník, ale u své Octavie jsem postupoval takto:
1. Oškrábání gumoasfaltů a tmelů atd.
2. Vyvaření a spasování nových dílů přímo na rámu (výměna blatníků + oprava sloupků dveří, prahů, podnárazníku, podlážek v kufru + zbytek se "zalátal".
3. Oškrábání co nejvíce barvy proto, aby to tou pískovačkou nemuseli moc trápit a poničilo se to co nejméně.
4. Pískování celku.
5. Nástřik základem a vyvaření drobných nedodělků objevených po opískování.
6. Hóóóódně moc vyklepávání - ta pískovačka to slušně poohýbala a nadělala do toho mraky důlků.
7. Nekonečné vyklepávání, vysávání, vyfoukávání a kdovíjaké ještě "ání" písku ze všech dutin.
8. Lakýrník na to stejně ještě nechal naběhnout klempíře, protože to stále byla hrůza = spoustu dalších peněz fuč Sad
9. Nástřik spodku.
10. Konečně lak Smile a poté vystříkání dutin sprejem na dutiny.

Závěrem - výsledek je nakonec super, ale velké plochy (dveře, střechu blatníky atd.) bych už asi celé nepískoval, jenom obrousil. Opískovat bych nechal jen bruskou nedostupné části, záhyby, drobné díly atd.

View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1164
Location: Plzeň
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 7:40 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

jirka2: tak ono u pískování dost záleží, kde to dělají a jaké používají abrazivo, když to dělá debil ocelovýma brokama tak se dá celé karoserie (zvlášť větší plochy - střecha, blatníky, hauptna) natáhnout a rozklepat, případně doslova rozstřílet. A bohužel většina firem se snaží postupovat rychle, takže tam naženou nějakého "zahraničního" pracovníka, vrazí mu pistoli do ruky a už to jede.

Musí se to dělat něčím drobnějším a třeba i z větší dálky...pak to jde, ale to s nima člověk musí domluvit na začátku (že mun jde o způsoben provedení a ne o rychlost) a třeba i vidět co dělali.

Já takhle zničil karoserii na tatru (tu jsme rozstříleli) a blatníky na moskviče (ty jsme natáhli). V poslední době mi takhle zničili kastlík na péráka (dělal to brigádník, kterýmu to bylo putna a úplně roztáhl ten rádius takže nesedělo víko/spodek).

A jinak já bych pískoval vše, tam kde jsem nepískoval a zůstalo něco "jako" obroušeného tak jsem si akorát zadělal na problém, může tam pak praskat lak, případně se úplně utrhnout, prostě tohle ne.


Jak říká felmel: tam kde je dírka nebo puchýřek nakonec bude lochna a vyhnilej bordel, ta koroze má tendenci bublat pod lakem (tmelem) a to co vyleze na povrch, to je často jen špička ledovce.

View user's profile Visit poster's website
Back to top
jirka2
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 30, 2014
Posts: 55
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 8:21 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Je fakt, že mi přijde, že lak a tmel drží lépe na tom opískovaném povrchu.
I když se člověk snaží sebevíce vysvětlit, že to potřebuje mít hlavně dobře udělané (a neponičené) a na penězích zas až tolik nezáleží, tak to stejně někdy nedopadne. Alespoň nic "nerozstříleli", ale jak říkám, důlků bylo požehnaně.

View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Tahoun123
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Dec 21, 2007
Posts: 81
Location: Praha
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 9:42 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Dobrý den. Když by jste měnily prahy a podlahu na rámu, nebo bez rámu? Viděl sem obojí.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1164
Location: Plzeň
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 9:48 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Urcite na ramu !! jinak hrozi ze se ti to rozleze. Porad to na tom ramu nekde musi drzet.
View user's profile Visit poster's website
Back to top
RR
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Apr 04, 2006
Posts: 455
Location: Chomutov
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 11:38 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

KIE
ani rám to nezachrání dělám to relativně často ,aby jsi mohl něco vyřezat
musíš to zajistit proti posuvu t.j. navařit rozpěry a pod
DPecka
pískoval mi člověk co to uměl ,ale zase byl nespolehlivej a ten pískoval
použitým pískem na malý tlak a ne najednou naostro takže dlouho a o to dráž každé opískování znamená zeslabení materiálu a nekdy o dost a problém s pískem ktrý je všude a musí pryč z důvodu vlhkosti a lakování
naši předkové nepískovaly a některé přelaky jezdí dodneska
jde hlavně o obroušeí a lakýrníkovu přípravu pod lak

View user's profile Photo Gallery
Back to top
tripworld
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 03, 2014
Posts: 129
Location: Trencin
PostPosted: Sat Feb 11, 2017 5:14 am    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Z mojich skusenosti mozem povedat, ze pieskovanie je dobre. Renovoval som 1000MB, Octaviu, Tatrana 125, Jawu Bizon. Vsetko som daval vzdy pieskovat a co sa zmestilo do vane sa zinkovalo.
Ked mas dobreho pieskovaca neni sa coho bat, a radsej nech pieskovacka odhali slabe miesta ako mat prah hruby ako alobal.
Ja som potupoval vzdy takto:
1. gumoasfalt oskrabat horkovzdusnou pistolou
2. na hrubo lak odstranit flexou s kartacom
tieto 2 kroky su dolezite cim viac sa da dole hlavne tmel a gumoasfalt tym menej sa plech prehrieva pri pieskovani
3. potom pieskovanie
4. po opieskovani striekam plechy s odhrdzovacom - super vec konzervuje plech aj na 2roky netreba striekat farbou
5. vyvaranie
6. znova prepieskovat vyvarene miesta - nech pieskovanie odhali slabo vyvarene miesta, ocisti zvary, ak treba znova prevarit
7. znova nastrek odchrdzovacom
8. potom farba
9. nastrek dutin!

View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Back to top
Maverick
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 18, 2010
Posts: 169
Location: Slovensko, okres Brezno
PostPosted: Sat Feb 11, 2017 10:07 am    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Ešte by som doplnil do tripworldového návodu medzi bod 7 a 8, je dobré použiť tmel na zvary. Mám skúsenosť že samotná farba nestačí a začne to hniť na zvaroch.
Na ošetrený plech dať základ 2 vrstvy, najprv veľmi riedku až skoro riedidlovú základnú farbu, a potom dať hustejší základ, následne po zaschnutí tmel na zvary, a až potom farba. Volá sa to Body 999 a nanáša sa to štetcom.



dsc00354.jpg
 Description:
Tmelenie zvarov pomocou Body 999
 Filesize:  89.27 KB
 Viewed:  317 Time(s)

dsc00354.jpg


_________________
Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. Very Happy
View user's profile ICQ Number Photo Gallery
Back to top
bobi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 25, 2006
Posts: 503
Location: Kaplice
PostPosted: Sat Feb 11, 2017 11:22 am    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

Otázka mimo téma na KIE jakého máš Moskviče?
_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
tomi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 25, 2005
Posts: 1663
Location: Kaplice
PostPosted: Sat Feb 11, 2017 2:15 pm    Post subject: Re: Oprava karoserie-postup

My to řešíme po vybroušení a odmaštění svárů, natřením Sigil Plastem. Natíral jsem to štětcem bez ředění, a pak přestříkal vrstvou přípravku 4v1 od firmy Forch. Jedná se o přípravek, který má antikorozní účinky a zároveň základní barvu. Pak už to půjde do rukou lakýrníka. Bobi


img_20170211_114643.jpg
 Description:
 Filesize:  111.92 KB
 Viewed:  276 Time(s)

img_20170211_114643.jpg


img_20170211_114616.jpg
 Description:
 Filesize:  92.98 KB
 Viewed:  331 Time(s)

img_20170211_114616.jpg


img_20170211_114558.jpg
 Description:
 Filesize:  78.71 KB
 Viewed:  205 Time(s)

img_20170211_114558.jpg


_________________
Fotky z akcí a našich aut najdete zde: tomih.rajce.idnes.cz/
View user's profile Send e-mail Visit poster's website ICQ Number Photo Gallery
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy