
Main Menu

Uživatelé
 Welcome Anonymous
Membership:
 Latest: Otasek99
 New Today: 0
 New Yesterday: 0
 Overall: 3420
People Online:
 Members: 1
 Visitors: 73
 Bots: 0
 Staff: 0
Staff Online:No staff members are online!

Select Language

Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Oprava karoserie-postup
Oprava karoserie-postup
Go to page 1, 2, 3, 4 Next |
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
DPecka
SPARTAKOVEC


Joined: Dec 12, 2007 Posts: 77 Location: Jablonec nad Nisou |
Posted: Fri Feb 10, 2017 9:50 am Post subject: Oprava karoserie-postup |
|
|
Ahoj,
Mám už z Octavie sundanou karoserii a řeším další postup opravy. Původně jsem chtěl nechat karoserii pískovat, stříknout epoxidem a pak začít s vyvařováním. Dost mě ale od toho lidi zrazují, že by bylo lepší to tak nějak nahrubo obrousit doma, vyvařit a pak až písek a lak. To mi přijde složité ale zase e nebude hrabat do už nastříkané karoserie.
Druhá věc je zda sundat přední blatníky. Dle mě půjdou zachránit a původně bylo v plánu je odvrtat. To mi ale kamarád rozmlouvá, jsou nabodované hodně velkými body a má strach jak to pak bodnout zpět a taky aby seděli.
Nemám s Oktávku žádné zkušenosti tohoto typu a proto se ptám vás, zkušenějších. Jak byste postupovali?
_________________ Drogy jsou špatné, ááno!
|
|
Back to top |
 |
michaljr
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 29, 2011 Posts: 65 Location: Jaroměř |
Posted: Fri Feb 10, 2017 11:11 am Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Ahoj, také se rozhoduji, zda pískovat nebo brousit. Určitě také záleží v jakém stavu je karoserie a kolik je na ní napatlané barvy. Já mám celé auto vyvařené, s dvěma vrstvami barvy. Budu pouze měnit prahy, které jsou udělané z tabulového plechu a nemají ten správný tvar a čelo kufru, které je značně promáčklé. Tyto díly budu nechávat na 100% pískovat ještě s dalšími drobnějšími karosářskými díly jako je maska, podnárazník atd. Zbytek auta budu buď opalovat a následně brousit a nebo jen vybrušovat místa, kde je lak prorezlý. Ještě se chci poradit s lakýrníkem, který mi bude auto lakovat.
|
|
Back to top |
 |
michaljr
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 29, 2011 Posts: 65 Location: Jaroměř |
Posted: Fri Feb 10, 2017 11:18 am Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Ještě doplním, že švagr renovuje Fiata 600 z roku 1957, teď ho má po laku. Nejprve ho nechal opískovat, aby zjistil jaký je to cedník. Následně ho stříknul základovou a pak vyvařil.
|
|
Back to top |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004 Posts: 675 Location: Pardubice |
Posted: Fri Feb 10, 2017 12:27 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Ach to pískování, všelék současnosti....
Ale vážně - pokud má ta oprava být skutečnou opravou, tak určitě přední blatníky musí dolů. Pod nimi to bude horší, než jsou ony samy. Pokud pískováčka prorazí do podběhu, sloupku díry (a jako že prorazí), jak je budete s nasazeným blatníkem opravovat? Navíc s nasazenými blatníky se určitě nepodaří odrásat ten vnitřní prostor pod nimi tak, jako bez nich. Tedy dolů určitě.
Sundávání - je potřeba velmi pečlivě promyslet, co chci zachovat a co jsem ochoten v zájmu zachování protikusu zničit. Odvrtat "vratnou metodou" na 100% nepůjdou (vratná metoda = sundám a zase do stejného místa bez velkých úprav dám). Nejde jen o body v kapotovém žlábku, ale o oblast sloupku, prahu, předního čela - rámu masky. Všude jsou svary, i ne-bodové. Zachování blatníku = větší či menší obětování protikusu. Vše, co jsem uvedl o blatnících, platí i o prazích (vevnitř bude všechno rezaté, když ne úplně durch).
Sarkastická (ale až moc často reálná) na konec. On ten blatník určitě někde snadno odpadne skoro sám s totálně uhnilým protikusem. A druhá - aby po tom pískování něco zyblo....
|
|
Back to top |
 |
bobi-h
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 25, 2006 Posts: 503 Location: Kaplice |
Posted: Fri Feb 10, 2017 1:14 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Přesně jak píše felmel pískování je poslední dobou velká móda, ale z vlastní zkušenosti vím, co pískování dokáže. Když si to nebudeš pískovat sám správným tlakem a hodně jemným pískem, tak je pískováčka schopna prostřílet i nový plech. Já jsem vybrousil co šlo a po vyvaření šla kastle k lakýrníkovi a ten se sám od sebe rozhodnul jí nechat opískovat a prostřílely i ty části co byly nově vyvařený. Takže znovu jednou tolik práce. Co se týká jestli sundat blatníky , tak určitě dolu i za cenu poškození blatníků. Ty se dají ještě sehnat nový. Pod nimi to bude určitě sežraný hlavně horní roh u okna.
_________________ Když to moc chceš, tak to koupíš.
|
|
Back to top |
 |
DPecka
SPARTAKOVEC


Joined: Dec 12, 2007 Posts: 77 Location: Jablonec nad Nisou |
Posted: Fri Feb 10, 2017 1:44 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Nechci to pískovat ale očistit laserem. U této metody by měly odpadnout všechny ty neduhy co má klasické pískování. Dostal jsem kontakt na firmu která toto dělá.
Sundání blatníků mě tedy, jak jsem se domníval nemine a celkem mě to štve. Pravý je horší ale řidičův má pouze jednu dírku v lemu a v místě spojení s maskou. Kvůli tomu bych nerad kupoval nový.
_________________ Drogy jsou špatné, ááno!
|
|
Back to top |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004 Posts: 675 Location: Pardubice |
Posted: Fri Feb 10, 2017 2:07 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Jedna dírka v lemu a druhá v místě spoje s maskou.... Výsledný efekt bude min. 1/2 blatníku pryč. Taková bývá povětšinou výsledná realita.
10 z devíti karosářů říká, že každá karoserie se před "rozbouráním" jeví asi 3 - 4x lepší, než je ve skutečnosti.
|
|
Back to top |
 |
DPecka
SPARTAKOVEC


Joined: Dec 12, 2007 Posts: 77 Location: Jablonec nad Nisou |
Posted: Fri Feb 10, 2017 4:06 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Blatníky tedy sundám a uvidí se co dál.
_________________ Drogy jsou špatné, ááno!
|
|
Back to top |
 |
rogalista
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014 Posts: 374 Location: Podbořany |
Posted: Fri Feb 10, 2017 5:01 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
rozhodně vyvařuj tu karoserii posazenou na rámu (ne mimo) - nejlépe na tom na kterém budeš jezdit
|
|
Back to top |
 |
lukash
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Oct 24, 2013 Posts: 33 Location: Čelákovice |
Posted: Fri Feb 10, 2017 5:41 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Taky se na kastli letos, asi v létě, chystám. Zatím jsem si to představoval, že ji celou opiskuju a uvidím co vyleze. Do teď jsem si fandil že nebude zase tak shnilá, vím jen o jedné díře v podlaze kufru. Začínám se docela obávat co všechno vyleze.
|
|
Back to top |
 |
jirka2
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 30, 2014 Posts: 55 |
Posted: Fri Feb 10, 2017 5:50 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Nejsem žádný odborník, ale u své Octavie jsem postupoval takto:
1. Oškrábání gumoasfaltů a tmelů atd.
2. Vyvaření a spasování nových dílů přímo na rámu (výměna blatníků + oprava sloupků dveří, prahů, podnárazníku, podlážek v kufru + zbytek se "zalátal".
3. Oškrábání co nejvíce barvy proto, aby to tou pískovačkou nemuseli moc trápit a poničilo se to co nejméně.
4. Pískování celku.
5. Nástřik základem a vyvaření drobných nedodělků objevených po opískování.
6. Hóóóódně moc vyklepávání - ta pískovačka to slušně poohýbala a nadělala do toho mraky důlků.
7. Nekonečné vyklepávání, vysávání, vyfoukávání a kdovíjaké ještě "ání" písku ze všech dutin.
8. Lakýrník na to stejně ještě nechal naběhnout klempíře, protože to stále byla hrůza = spoustu dalších peněz fuč 
9. Nástřik spodku.
10. Konečně lak a poté vystříkání dutin sprejem na dutiny.
Závěrem - výsledek je nakonec super, ale velké plochy (dveře, střechu blatníky atd.) bych už asi celé nepískoval, jenom obrousil. Opískovat bych nechal jen bruskou nedostupné části, záhyby, drobné díly atd.
|
|
Back to top |
 |
KIE
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005 Posts: 1164 Location: Plzeň |
Posted: Fri Feb 10, 2017 7:40 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
jirka2: tak ono u pískování dost záleží, kde to dělají a jaké používají abrazivo, když to dělá debil ocelovýma brokama tak se dá celé karoserie (zvlášť větší plochy - střecha, blatníky, hauptna) natáhnout a rozklepat, případně doslova rozstřílet. A bohužel většina firem se snaží postupovat rychle, takže tam naženou nějakého "zahraničního" pracovníka, vrazí mu pistoli do ruky a už to jede.
Musí se to dělat něčím drobnějším a třeba i z větší dálky...pak to jde, ale to s nima člověk musí domluvit na začátku (že mun jde o způsoben provedení a ne o rychlost) a třeba i vidět co dělali.
Já takhle zničil karoserii na tatru (tu jsme rozstříleli) a blatníky na moskviče (ty jsme natáhli). V poslední době mi takhle zničili kastlík na péráka (dělal to brigádník, kterýmu to bylo putna a úplně roztáhl ten rádius takže nesedělo víko/spodek).
A jinak já bych pískoval vše, tam kde jsem nepískoval a zůstalo něco "jako" obroušeného tak jsem si akorát zadělal na problém, může tam pak praskat lak, případně se úplně utrhnout, prostě tohle ne.
Jak říká felmel: tam kde je dírka nebo puchýřek nakonec bude lochna a vyhnilej bordel, ta koroze má tendenci bublat pod lakem (tmelem) a to co vyleze na povrch, to je často jen špička ledovce.
|
|
Back to top |
 |
jirka2
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 30, 2014 Posts: 55 |
Posted: Fri Feb 10, 2017 8:21 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Je fakt, že mi přijde, že lak a tmel drží lépe na tom opískovaném povrchu.
I když se člověk snaží sebevíce vysvětlit, že to potřebuje mít hlavně dobře udělané (a neponičené) a na penězích zas až tolik nezáleží, tak to stejně někdy nedopadne. Alespoň nic "nerozstříleli", ale jak říkám, důlků bylo požehnaně.
|
|
Back to top |
 |
Tahoun123
SPARTAKOVEC


Joined: Dec 21, 2007 Posts: 81 Location: Praha |
Posted: Fri Feb 10, 2017 9:42 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Dobrý den. Když by jste měnily prahy a podlahu na rámu, nebo bez rámu? Viděl sem obojí.
|
|
Back to top |
 |
KIE
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005 Posts: 1164 Location: Plzeň |
Posted: Fri Feb 10, 2017 9:48 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Urcite na ramu !! jinak hrozi ze se ti to rozleze. Porad to na tom ramu nekde musi drzet.
|
|
Back to top |
 |
RR
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Apr 04, 2006 Posts: 455 Location: Chomutov |
Posted: Fri Feb 10, 2017 11:38 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
KIE
ani rám to nezachrání dělám to relativně často ,aby jsi mohl něco vyřezat
musíš to zajistit proti posuvu t.j. navařit rozpěry a pod
DPecka
pískoval mi člověk co to uměl ,ale zase byl nespolehlivej a ten pískoval
použitým pískem na malý tlak a ne najednou naostro takže dlouho a o to dráž každé opískování znamená zeslabení materiálu a nekdy o dost a problém s pískem ktrý je všude a musí pryč z důvodu vlhkosti a lakování
naši předkové nepískovaly a některé přelaky jezdí dodneska
jde hlavně o obroušeí a lakýrníkovu přípravu pod lak
|
|
Back to top |
 |
tripworld
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 03, 2014 Posts: 129 Location: Trencin |
Posted: Sat Feb 11, 2017 5:14 am Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Z mojich skusenosti mozem povedat, ze pieskovanie je dobre. Renovoval som 1000MB, Octaviu, Tatrana 125, Jawu Bizon. Vsetko som daval vzdy pieskovat a co sa zmestilo do vane sa zinkovalo.
Ked mas dobreho pieskovaca neni sa coho bat, a radsej nech pieskovacka odhali slabe miesta ako mat prah hruby ako alobal.
Ja som potupoval vzdy takto:
1. gumoasfalt oskrabat horkovzdusnou pistolou
2. na hrubo lak odstranit flexou s kartacom
tieto 2 kroky su dolezite cim viac sa da dole hlavne tmel a gumoasfalt tym menej sa plech prehrieva pri pieskovani
3. potom pieskovanie
4. po opieskovani striekam plechy s odhrdzovacom - super vec konzervuje plech aj na 2roky netreba striekat farbou
5. vyvaranie
6. znova prepieskovat vyvarene miesta - nech pieskovanie odhali slabo vyvarene miesta, ocisti zvary, ak treba znova prevarit
7. znova nastrek odchrdzovacom
8. potom farba
9. nastrek dutin!
|
|
Back to top |
 |
Maverick
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 18, 2010 Posts: 169 Location: Slovensko, okres Brezno |
|
Back to top |
 |
bobi-h
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 25, 2006 Posts: 503 Location: Kaplice |
Posted: Sat Feb 11, 2017 11:22 am Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
Otázka mimo téma na KIE jakého máš Moskviče?
_________________ Když to moc chceš, tak to koupíš.
|
|
Back to top |
 |
tomi-h
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 25, 2005 Posts: 1663 Location: Kaplice |
Posted: Sat Feb 11, 2017 2:15 pm Post subject: Re: Oprava karoserie-postup |
|
|
My to řešíme po vybroušení a odmaštění svárů, natřením Sigil Plastem. Natíral jsem to štětcem bez ředění, a pak přestříkal vrstvou přípravku 4v1 od firmy Forch. Jedná se o přípravek, který má antikorozní účinky a zároveň základní barvu. Pak už to půjde do rukou lakýrníka. Bobi
Description: |
|
Filesize: |
111.92 KB |
Viewed: |
276 Time(s) |

|
Description: |
|
Filesize: |
92.98 KB |
Viewed: |
331 Time(s) |

|
Description: |
|
Filesize: |
78.71 KB |
Viewed: |
205 Time(s) |

|
_________________ Fotky z akcí a našich aut najdete zde: tomih.rajce.idnes.cz/
|
|
Back to top |
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|