Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: pokec
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3492

People Online:
Members: 0
Visitors: 130
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
31/12/2022
Silvestr
 
07/08/2023
SPARTAKYÁDA 2020
 

Fórum › Octavia Forum › Felicie › Vibrace
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Vibrace

Go to page 1, 2  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011
Posts: 254
PostPosted: Thu Oct 12, 2017 6:53 am    Post subject: Vibrace

Ahoj kolegové, potřebuji poradit, už nevim kde hledat problém s vibracema.
Když jedu po hladké rovné silnici, tak do 60 km vše o.k. Ale jak se blížim k 70 tak se auto začne pozvolna pomalu otřásat, jako by ze strany na stranu. Je to vidět na čelním okně, na přístrojovce, v sedadle cítim že se auto klepe jako celek. Se vzrůstající rychlostí se zrychlují i vibrace, zkoušel jsem to do 90 km. (Dřív jsem z Feldy vytáhl i 120 a v pohodě.)
Není to jako když jsou nevyvážená přední kola a klepe se řízení, volant se ani nehne.
Kola jsem dával několikrát vyvážit, na předku nové pneu, na zadku 50%, všechny diagonální Heidenau. Všechny kolové matice jsem vyměnil za nevymačkané, dosedací plochy nábojů kol a bubnů přesoustružené, vše sedí, matice utahuji momenťákem. Vůle v předních ložiskách kol seřízená. Na přední nápravě nové tlumiše (Š 100-120), sbíhavost 1 mm, zkoušel jsem i větší. Zadní tlumiče mají najeto asi 16tis. km, náhradu za ně zatím nemám.
Zadní ložiska taky bez vůle, vše utažené.
Už nevim co je špatně a kde hledat problém, třeba dělám něco blbě....
Řešil někdo něco podobného?
Dík. H.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
View user's profile
Back to top
Ladas450
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 19, 2007
Posts: 287
Location: okolí Litomyšle
PostPosted: Thu Oct 12, 2017 12:29 pm    Post subject: Re: Vibrace

Kardan?
_________________
je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
View user's profile Photo Gallery
Back to top
sagemcr
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 30, 2005
Posts: 807
Location: Praha 6
PostPosted: Thu Oct 12, 2017 12:59 pm    Post subject: Re: Vibrace

řešil jsem naprosto stejný problém, kardana vyvážená nový kříže vše prostě tak jak má být.. nakonec to způsobovali přední šrouby kardanu Very Happy vyvážil jsem je na jemné váze stím že jsem obýral aby komplety byly stejné těžko a od té doby je to paráda Smile
_________________
---------červík----------- 1957 -------
--------Liduška---------- 1939 -------
---------Funík------------ 1998 -------
--------Zeleňák---------- 1999 -------
--------Favo-------------- 1990 -------
View user's profile Send e-mail ICQ Number Photo Gallery
Back to top
Maverick
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 18, 2010
Posts: 170
Location: Slovensko, okres Brezno
PostPosted: Thu Oct 12, 2017 1:47 pm    Post subject: Re: Vibrace

Mám rovnaký problém, zistil som ale že mám zodratú strediacu maticu kardanu. Podarilo sa mi zohnať aj púzdro s maticou, tak v zime to budem riešiť. Na tie skrutky čo držia hardy spojku sa tiež pozriem, to je dobrý typ. Smile

Čo sa týka tej stredovej matice, tak na 1203 sa už zakladala aj tesniaca manžeta, ktorá mazivo udrží dnu v unášači. Podľa priloženého nákresu sa dá zhruba vydedukovať tvar, len či sa dá niekde zohnať.
Ešte sa chcem spýtať či používate mazivo G3 alebo A00 na toto uloženie. Vďaka Smile



kardan.jpg
 Description:
 Filesize:  26.01 KB
 Viewed:  273 Time(s)

kardan.jpg


img_20171012_143557.jpg
 Description:
 Filesize:  201.34 KB
 Viewed:  284 Time(s)

img_20171012_143557.jpg


_________________
Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. Very Happy
View user's profile ICQ Number Photo Gallery
Back to top
zdenda76
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 22, 2009
Posts: 149
PostPosted: Thu Oct 12, 2017 8:10 pm    Post subject: Re: Vibrace

Mám ten týž problém a bylo mi řečeno, že by to měl s největší pravděpodobností být kříž kardanu.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
WART
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Mar 23, 2011
Posts: 1720
Location: Ústecký kraj
PostPosted: Thu Oct 12, 2017 8:16 pm    Post subject: Re: Vibrace

Nebude to tím že ta felda nemá střechu?
View user's profile
Back to top
lubosto
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 10, 2009
Posts: 299
Location: Ústí n.L.
PostPosted: Thu Oct 12, 2017 9:52 pm    Post subject: Re: Vibrace

WART wrote:
Nebude to tím že ta felda nemá střechu?
Smile Smile Smile Smile Smile

_________________
A přece se točí !
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011
Posts: 254
PostPosted: Fri Oct 13, 2017 5:33 am    Post subject: Re: Vibrace

Díky za věcné příspěvky, ale kardan v tomto případě si myslím že můžu vyloučit. Kardan se točí v řádově tisících otáček a způsobuje rychlé vibrace, řinčení a hluk. Původně jsem měl kardan s hardy spojkou a ten při ubrání plynu zařinčel, bylo to cítit v podlaze, když byl motor v tahu a jel jsem se STŘECHOU tak to při určité rychlosti uvnitř dunělo a na vnitřním zrdcátku byl rozmazaný odraz. Před loni jsem namontoval kardan nový kloubkový vyvážený a všechny tyhle projevy zmizely.
Tyhle vibrace jsou jiné, pomalé, když to přeženu tak okem postřehnutelný pohyb ze strany na stranu. Nejdřív jsem myslel že je volné kolo, nebo matice vymačkané. Podle mě to musí být něco od kol, ta se točí relativně pomalu a podle toho sebou i auto hází.
Když jezdim po rozmlácených okreskách do 60 km/h tak je to v pohodě....
H.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
View user's profile
Back to top
Maverick
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 18, 2010
Posts: 170
Location: Slovensko, okres Brezno
PostPosted: Fri Oct 13, 2017 7:36 am    Post subject: Re: Vibrace

Podobný problém s hlukom a dunením po založení strechy som vyriešil výmenou zadnej priečky nad diferenciálom za novší typ, so zvonmi.
No tvoj problém s vibrovaním mám tiež, to čo popisuješ sa mi presne deje, nad 60km/h sa auto rozvibruje a keď položím ruku na tunel podlahy tak to ide od kardanu a počuť ako sním hádže. Pozvoľna púšťam plyn a vibrovanie prestane. Verím že je to stredovou maticou a nevyvážením skrutiek čo držia hardy spojku o unášač. Ak to nepomôže skúsim dať vyvážiť celú zostavu a uvidím čo to povie...

Ty máš založený vpredu ale kríž, tento problém mať teda nemôžeš. Myslíš že by to všetko spôsobovalo niečo od prednej nápravy? Auto sa ti napriek tomu dobre ovláda a volant drží svoju polohu, predné tlmiče máš v poriadku? Kmitanie by sa potom mohlo vylúčiť. Ale keď to viac cítiš niekde od predku auta, nieje možné že tam je nejaká nevyváha zostavy remenica/kľukovka/zotrvačník? Je pravda že motor má oveľa vyššie otáčky, no už fakt neviem kde hľadať príčinu prečo ti to vibruje.

_________________
Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. Very Happy
View user's profile ICQ Number Photo Gallery
Back to top
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011
Posts: 254
PostPosted: Fri Oct 13, 2017 9:12 am    Post subject: Re: Vibrace

Maverick wrote:
Podobný problém s hlukom a dunením po založení strechy som vyriešil výmenou zadnej priečky nad diferenciálom za novší typ, so zvonmi.
No tvoj problém s vibrovaním mám tiež, to čo popisuješ sa mi presne deje, nad 60km/h sa auto rozvibruje a keď položím ruku na tunel podlahy tak to ide od kardanu a počuť ako sním hádže. Pozvoľna púšťam plyn a vibrovanie prestane. Verím že je to stredovou maticou a nevyvážením skrutiek čo držia hardy spojku o unášač. Ak to nepomôže skúsim dať vyvážiť celú zostavu a uvidím čo to povie...

Ty máš založený vpredu ale kríž, tento problém mať teda nemôžeš. Myslíš že by to všetko spôsobovalo niečo od prednej nápravy? Auto sa ti napriek tomu dobre ovláda a volant drží svoju polohu, predné tlmiče máš v poriadku? Kmitanie by sa potom mohlo vylúčiť. Ale keď to viac cítiš niekde od predku auta, nieje možné že tam je nejaká nevyváha zostavy remenica/kľukovka/zotrvačník? Je pravda že motor má oveľa vyššie otáčky, no už fakt neviem kde hľadať príčinu prečo ti to vibruje.

Ahoj Maveriku!
Já jsem na vystředění matice s kulovou plochou použil silonové pouzdro dělané na míru, aby ta "čočka" na matici šla do pouzdra suvně. Ono ta čočka na matici bude taky oběhaná provozem a když dáš nové ocelové pouzdro tak už ti tam půjde s vůli. Mě se ten silon osvědčil, životnost bez mazání byla větší než u ocelového pouzdra. Kardan už potom dojel na volné drážkování. Teď mám v Žilině v Kardanservisu na opravě další kloubkový kardan, musí vyměnit drážkování. Vyvažují pouze komplet kardany s kl. křížkama. Tenhle s hardyspojkou neupnou.

V řízení žádné vibrace necítim, náprava je tuhá 2 roky po G.O., řízení se vrací, když jedu sám tak to jede rovně i když pustim volant. Když mám spolujezdce, tak to lehce táhne doprava, což bych typoval na (ne)seřízenost odkonů a sklonu silnice.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 794
Location: Pardubice
PostPosted: Fri Oct 13, 2017 10:50 am    Post subject: Re: Vibrace

Ohnutá poloosa...? Nebo z jiné příčiny šmajdající (vyvážené a rovné) kolo...?
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 517
Location: Plzeň
PostPosted: Sat Oct 14, 2017 8:07 pm    Post subject: Re: Vibrace

jan75: začni z rychlosti, kde se začne klepat a odhadni (případně změř, máš-li jak - úplně stupidně se to dá dělat pro nástřel i přes aplikaci na android - pokud by jsi chtěl v po se můžu zeptat, co používá mé okolí), jakou frekvenci má vibrace (amplitudu v tu chvíli neřeš), pak si hoď do kalkulačky, co se vše točí a jakou to v má v té chvíli frekvence (budí vibraci), následně se v porovnávání soustřeď na odpovídající hodnotu + celé násobky - soustřeď se na polovinu a dvojnásobek, pokud něco vyjde s odchylkou +- pět procent máš s velkou pravděpodobností, co řešit
pokud tohle spektrum bude čisté, tak dál hledat nté celé násobky, co se s čím může z interferovat (pokud se něco dostane do fáze, takto může být neskutečný brajgl) a podle toho, jak to vibruje - tedy hledej budiče, které se překrývají, jak stejnou frekvencí, tak jejími násobky - bacha na kola, i super vyvážená kola atd umí výborně potrápit svojí šišatostí (naše auta dost dlouho stávají na jednom místě) a pokud se každá pneu ostojí jinak může být o generátor vibrace postaráno, to samé, pokud by jsi měl na jedné pneu vybrzděnou plošku (ale to snad s našimi brzdami nehrozí).
Ještě z netočivých součástí upozorním na výfuk, umí to být pěkná trubka na vyšších harmonických, nicméně tam se obávám, že by ti pomohla jen spektrální analýza vibrací pomocí kladívka, nicméně znělé tóny může dáš šikovným poklepem klíčem, či paličkou, záleží, jak moc jsi zvyklý tohle sluchem hledat.
Pokud nenajdeš takhle na začátku, tak vyšší a vyšší rychlost opakovat...
případně se dá udělat ještě standové měření, ale bacha přijdeš o zpětnou vazbu vozovky - zvedneš auto na zvedák, projedeš (eliminuješ předek), sundáš zadní kola....a metodou pokus omyl budeš odpojovat a hledat - problémy téhle metody jsou dva- nepoznáš interference a máš zjednodušenou soustavu - když v práci hledáme vlastní frekvence, používáme kombinaci obého + to paralelně simulujeme a snímáme tvary vibrace

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Jan 13, 2004
Posts: 8993
Location: Brno
PostPosted: Mon Oct 16, 2017 6:45 am    Post subject: Re: Vibrace

Maisi, to je tak sofistikovaná rada, že ...
Jak praví ten Vogon ve Stopařově průvodci: "Ne, že bych všemu rozuměl a ne, že bych všemu nerozuměl..."

To by chtělo vyrobit Excelovou aplikaci pro hodnoty našich vozů Razz

Ten popis pomalých vibrací a průvodních jevů mi evokuje jízdu v jedné staré oktávce, která byla určena jako dárce motoru a jinak dost bída. Tam se dělo něco podobného, nebo stejného (?) z důvodů, že jsem při rozborce zjistil jednak vytržené silentbloky pod pedálovou podlahou a pak totální kolaps silentbloků. Ta kastle určitě nesouvisela s podvozkem ve všech bodech správně... vono je to cca 35 let, takže si pamatuju jen ty průvodní jevy.
Bacha! Na dálnici se to zklidnilo při přímé jízdě a cca 110 Exclamation Dneska bych na tenhle experiment už neměl odvahu.

Takže pro jistotu zkus zkouknout ty body se silentblokama.

_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smile
View user's profile Send e-mail Visit poster's website Photo Gallery
Back to top
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011
Posts: 254
PostPosted: Mon Oct 16, 2017 11:37 am    Post subject: Re: Vibrace

Maisi díky za vyčerpávající popis, jsem strojař a snad ve škole jsme něco takového se učili ohledně vyvažování. Ale tohle je na mě moc a technologii s Androidem nemám.
Ale bude to něco od kol, o víkendu jsem to zkoušel, přední pneu upustit na 1,1 atm a zadní na 1,3 atm. Auto jelo těžceji a horší v zatáčkách. ale vibrace do 80 km jsem téměř necítil žádný. Pak jsem kola nafoukal na předeps. 1,4 a 1,7 atm a už se to zase projevilo.
Po důkladném prozkoumání zadních pneu jsou po obvodě na vnějších stranách nestejnoměrně opotřebované, 10 až 15 cm délky vzorku skoro chybí, pak je zase asi 20 cm hloubka vzorku dobrá cca 3 mm, stejná jako na středu a druhém kraji pláště.
Otázka je jestli je tohle důvod oněh vibrací, proč došlo k takovému nestejnoměrnému opotřebení. Kdyby to bylo od tlumičů budou pneu "oskákané" na krátkých ploškách.
Na příští sezónu koupím nové pneu na zadek, pak se uvidí.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
View user's profile
Back to top
sagemcr
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 30, 2005
Posts: 807
Location: Praha 6
PostPosted: Mon Oct 16, 2017 12:03 pm    Post subject: Re: Vibrace

ja si myslím, že by to mohlo být tou atmosférou v pneumatikách. Kde to nafukuješ? na horách nebo v nížinách?
_________________
---------červík----------- 1957 -------
--------Liduška---------- 1939 -------
---------Funík------------ 1998 -------
--------Zeleňák---------- 1999 -------
--------Favo-------------- 1990 -------
View user's profile Send e-mail ICQ Number Photo Gallery
Back to top
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011
Posts: 254
PostPosted: Mon Oct 16, 2017 12:15 pm    Post subject: Re: Vibrace

sagemcr wrote:
ja si myslím, že by to mohlo být tou atmosférou v pneumatikách. Kde to nafukuješ? na horách nebo v nížinách?

V podhůří Krkonoš 352 m n.m. Pneu mám diagonální Heidenau, dlouhodobě předek foukám na 1,4 a zadek 1,7 atm. Doma máme tři manometry z Kovo Brno. Dva měří stejně, ten nejnovější ukazuje o 0,2 atm více, ten nepoužívám.
Zkusim udělat fotku pneu.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 794
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Oct 16, 2017 12:18 pm    Post subject: Re: Vibrace

Bingo! Místo kružnice rotující n-úhelník jako budič kmitání Idea !
View user's profile
Back to top
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Jan 13, 2004
Posts: 8993
Location: Brno
PostPosted: Mon Oct 16, 2017 8:21 pm    Post subject: Re: Vibrace

Takže informace o vyvážených kolech byla nepravdivá Razz
_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smile
View user's profile Send e-mail Visit poster's website Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 794
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Oct 16, 2017 8:51 pm    Post subject: Re: Vibrace

Ono to i vyvážené být mohlo. Jen je divný, že si nikdo (vyvažovač) nevšiml, že kola jsou hranatý. Určitě je to tím, ten vliv vyššího tlaku na stoupající intenzitu tomu nahrává.
View user's profile
Back to top
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011
Posts: 254
PostPosted: Tue Oct 17, 2017 5:59 am    Post subject: Re: Vibrace

Tak posílám foto n-uhelníku. Jsou to kola z přední nápravy, která už jsem vyměnil na jaře za nová. To ojetí jsem připisoval loňské cestě na východní Slovensko, kde mají příšerně vyjeté koleje a vůbec se nadalo jet rovně, auto lítalo ze strany na stranu celou cestu tam a zpět.
Stávající zadní kola vypadají stejně, v červeně označených místech je více vzorku, modrá místa jsou skoro holá. Obě kola jsem měl v září na převážení, pán posunul závaží a říkal o.k. takže jsem považoval kola za způsobilá provozu.
Ale zajímá mě od čeho tohle nestenoměrný opotřebení může vznikat.



s6302299.jpg
 Description:
 Filesize:  111.12 KB
 Viewed:  353 Time(s)

s6302299.jpg


_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2  Next
Page 1 of 2


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy