Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: MiMo
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3308

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 37
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Přehřívání škoda 110L
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Přehřívání škoda 110L

Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Ne Bře 10, 2019 2:07 pm    Předmět: Přehřívání škoda 110L

Ahoj lidi, omlouvám se že můj dotaz není ohledně octavky, ani jiné škodovky s rámem, ale máme nově škodu 110L a jistě je zde spousta chytrých hlav, tak mi třeba někdo poradí.

Jelikož teklo topení co je vzadu pod sedačkou, podařilo se sehnat jiné a vyměnit. Vše ok. Potřebuji jsem dolil fridex a destilku, celkem cca 4,5 litrů a jal se auto projet.

No co se nestalo - po ujetí cca 8km i při teplotě 6°C se auto ohřálo a přehřálo, tak jsem hned zastavil a z pod zadní kapoty pára. I víčka to bublalo, přetékala voda přepadem, něco ven. Po vychladnutí úplně lehce 60km/h na 4 ku pomalu domů a teplota hned zase vysoká.

Samozřejmě, že tam teď bude něco chybět, co vyteklo ven, ale zajímá mě čím to může být ? Vyměněny radiátor krásně hral, všechny hadice teplé... čím to může být ? Nevím jeslti se to někde a jak musí odvzdušnit ?

Díky moc za radu.

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
michaljr
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 29, 2011
Příspěvky: 63
Bydliště: Jaroměř
OdeslatZaslal: Ne Bře 10, 2019 7:02 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Ahoj, i když nemám toto auto, tak mě jako první napadlo, že máš zarostlý chladič vodním kamenem. S první Octavií jsme měli stejný problém po uvedení do provozu Mrk
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Ne Bře 10, 2019 7:19 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Také mě to napsalo, ale všechny hadice byly teplé, jak přívodní tak vývody, tak i malý okruh právě do vyměněného topení...
_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Po Bře 11, 2019 5:21 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Jestli jste nalil jenom 4,5 litru a chladič byl plný, tak někde byla vzduchová bublina a chladivo nekolovalo. Máte funkční teploměr? Pokud ano, co ukazoval při tom svaření? Pokud byl systém plný, musela rafika jít úplně "za roh" ještě dřív, než vyrazila pára. Pokud ne, nebyl systém plný.
Dále - hadice musely, pokud by jimi protékala kapalina u horkého motoru, být ne teplé, ale úplně žhavé (i dolní), že se na nich nedá udržet ruka. Pokud byly jen teplé, je to špatně, kapalina nekolovala. I teplota vratné kapaliny je okolo 70°C.
Další možnosti - termostat zaseknutý v uzavřené poloze a neotevírající se, netočící se vrtulka ve vodní pumpě (utržená od hřídele např. tím, že se nastartuje zamrzlý motor). Korozí sežrané, tedy d. f. chybějící, lopatky na této vrtulce, ale to by nejspíš netopilo to topení, kdyby nefungovalo čerpadlo...
Pokud by byl chladič "jenom" zanesený, pak by se to takhle brzo nesvařilo. To by musel být úplně neprůchozí.
Osobně tipuju na ten termostat, nejdřív při dolévání nepustil vzduch a kapalinu do horní komory chladiče a zůstala tam bublina mezi hlavou a chladičem. Potom se neotevřel (třeba ani nemohl, protože k němu kapalina vůbec nedosáhla). Tam bych začal a zkusil jej před další jízdou vyndat (je v horní hadici ke chladiči).

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Po Bře 11, 2019 6:39 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

No teploměr má střed 80°, zelené pole je do 90°, maximum je tam 120, ale toho jsem nedosáhl, zastavil jsem hned po tom co ručička byla mezi 80-120, odhadem 105°.
Takže tipujete spíš vzduch v systému?
A ten termostat se vyndá jak ? A tím systém odvzdušnim ?
Hadice byly dost teplé, ale nikoliv vařící, i topení, na vše se dalo sáhnout (sahal jsem po 3-4minutach stání).
Je to tedy nějak zavzdušňěno ?
Díky

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Po Bře 11, 2019 8:05 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Ještě doplním, že jsem nejdříve vypustil něco vody - měnil jsem kohout na topení. Tu jsem z velké části nalil zpět a dolil.
Poté jsem celé topení demontoval a propojil v motorovém prostoru hadice na přímo, jelikož jsem nevěděl jak dlouho bude trvat sehnání nového.
Tam se něco vypustilo, něco většina opět nalila zpět. Akorát co zůstalo v topení tak vyteklo mimo.
A potřetí jsem sundal hadice a nestihnul chytit, takže co bylo v hadicích vyteklo a po usazení nového topení jsem dolil oněch 4,5litru. Neměl jsem systém vypuštěný kompletně, ale špatně se odhaduje kolik mi toho vycintalo ven...

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Berlingo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 15, 2009
Příspěvky: 339
OdeslatZaslal: Po Bře 11, 2019 9:44 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Předpokládám, že před zásahem se auto nepřehřívalo.
Pokud pominu náhodně zaseklý termostat, pak bych si dovedl představit, že nebudou dobré lopatky čerpadla a tím nedokážou systém řádně prohnat a odvzdušnit. Měl jsem něco podobného u Lady, jen s tím, že nebyla dostatečně malá spára mezi tělesem a lopatkovým kolem - téměř se mi motor nepovedlo odvzdušnit, pořád se dle ukazatele přehříval. Povedlo se až po několika dlouhých trápeních, kdy se ručička ustálila sice výše, ale ustálila. Nikdy předtím jsem takový problém nezaznamenal. Po nějaké době mi to nedalo, protože obecně teplota byla výše, než jsem byl zvyklý a řešil jsem a přišel na toto výše popsané, po opravě, novém napuštění systému se odvzdušnilo v podstatě ihned. Honza

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Po Bře 11, 2019 11:02 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Honzo díky za reakci - jak mám ten systém ale zkusit odvzdušnit ?
Jinak auto jsem koupil před nedávnem a jel jsem s ním jel jen po městě takže nevím jestli se předtím přehřívalo nebo ne.

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Po Bře 11, 2019 11:11 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Termostat je v hadici, vedoucí od hlavy válce do horní komory chladiče. Povolit pásky, sundat hadici a další páskou z vnějšku je temostat stažen do rozšíření hadice.
Termostat musí otevřít při cca 82 - 85°C (přesná hodnota je vyražena na jeho talířku). Dále je v taliřku malá dírka cca fí=3 mm, ve které je navolno rozklepnutý nýtek. Únikem bzduchu okolo něho se systém odvzdušní sám. Otvůrek či ten nýtek bývá zalepený šlemem, nutno ho uvolnit, aby měl vzduch kudy jít pryč. Pokud je zalepený, zůstane v horní části motoru bublina a kapalina nekoluje (a teploměr ukazuje nesmysly, neb má čidlo nahoře v hlavě, a to není potopené v kapalině).
Prohlédnout také, zda není ucpaná ta tenká hadička od té hliníkové komory termostatu na hlavě (pokud ji na autě máte - těch komor bylo několik různých průměrů a provedení).

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Po Bře 11, 2019 11:20 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Termostat vím kde je, šlo mi o to jak jej vyndat. Ale řekl bych že ukazuje správně, když ukazoval hodně, a z chladiče šla pára. TO, že by ukazoval nesmysly nemyslím, když vylítla teplota, ale opravdu se z pod kapoty valila pára...

Ještě doplním, že pára šla jen z chladiče, nikde jinde, a nahoře u víčka chladiče to vařilo a bublalo, takže to pak teklo pěkně pod auto.

Mám tedy sundat ten termostat preventivně ?

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Po Bře 11, 2019 11:21 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Termostat vím kde je, šlo mi o to jak jej vyndat. Ale řekl bych že ukazuje správně, když ukazoval hodně, a z chladiče šla pára. TO, že by ukazoval nesmysly nemyslím, když vylítla teplota, ale opravdu se z pod kapoty valila pára...

Ještě doplním, že pára šla jen z chladiče, nikde jinde, a nahoře u víčka chladiče to vařilo a bublalo, takže to pak teklo pěkně pod auto.

Mám tedy sundat ten termostat preventivně ?

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Út Bře 12, 2019 9:55 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Tak nikdo další rady ?
Dneska zkusím sundat termostat.
Tak sem dám večer info.
Ještě mě napadlo - nemůže být třeba u pumpy je střihnutý klínek ?

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Út Bře 12, 2019 10:34 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Přečtětě si prosím znovu pečlivě příspěvky ode mě a od uživatele "Berlingo". O této a dalších možnostech se tam píše. Jelikož se obvykle nedějí zázraky, nic dalšího skoro nepřichází do úvahy. Sundat hadici a vyndat temostat je práce na pět minut vč. opětovného nastartování a zahájené další zkoušky. Nevím, nad čím dále špekulujete, rozebrat si to musíte sám už ;-)...
Když to nebude termostatem, pokračovat v dalších doporučených místech.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Út Bře 12, 2019 11:46 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Jasné, ale vyndám termostat a co pak ? Zkusit auto projet bez něj ?
_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Út Bře 12, 2019 12:05 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Asi skutečně moc pečlivě nečtete - viz můj příspěvek č. 509 z 11. 3. 2019, cituji doslova:
"Osobně tipuju na ten termostat, nejdřív při dolévání nepustil vzduch a kapalinu do horní komory chladiče a zůstala tam bublina mezi hlavou a chladičem. Potom se neotevřel (třeba ani nemohl, protože k němu kapalina vůbec nedosáhla). Tam bych začal a zkusil jej před další jízdou vyndat (je v horní hadici ke chladiči)."

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Út Bře 12, 2019 12:11 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Omlouvám se, četl jsem vše ale ne že jej mám vyndat.
Odpoledne vyzkouším a uvidíme

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Út Bře 12, 2019 12:16 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Tak ať se to podaří!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Út Bře 12, 2019 1:00 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Snad jo. Termostat by byla ta nejjednodušší oprava.
_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Út Bře 12, 2019 4:08 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Tak jsem sundal hadici a termostat tam vůbec není.... ?
_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Út Bře 12, 2019 4:09 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Omlouvám se, píši z telefonu, tak jsem odeslal dřív než jsem chtěl.
Takže špatným termostatem to nebude. Dal teda shodit řemenici a kouknout na vodní pumpu ?
Díky

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy