Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: Superfena
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3320

People Online:
Members: 1
Visitors: 39
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Přehřívání škoda 110L
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Přehřívání škoda 110L

Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 528
Location: Pardubice
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 6:39 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Víčko ani náhodou. To musí chladit bez vaření i bez něho ;-).
View user's profile
Back to top
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 07, 2010
Posts: 191
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 7:19 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

taky jsem si říkal, že tím to nebude.
Ještě jsem mluvil s jedním člověkem, co tomu rozumí, ale je záhadný.
Prý ví, čím to je, že na to 100 a 1000ky trpěly, něco se tam přicpávalo.
Nevím ale co a jediné co mě napadá jsou kanály někde v hlavě, je to možné ?
Protože vše ostatní je průchozí.

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 528
Location: Pardubice
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 8:59 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Já tedy nevím, ale protože jsem už starší rok výroby, tak jsem řadu (minimálně) 8 vozů této řady řádku let měl možnost sledovat v provozu (mimochodem i dvě "ixky" v jedné rodině, jedna je dodnes v mojí blízkosti) u lidí, se kterými jsem byl v denním kontaktu.
Řadu z nich jsem dokonce měl po technické stránce jistým způsobem ve své péči. Sice jsem zadovku nikdy jako v té době mladý nevlastnil (měl jsem v řadě několik Octavií, moderní zadomotory měli ti starší či finančně zajištění), ale 100% vím, že právě s chlazením, resp. jeho ucpáváním, nebyly problémy žádné. A to se jezdila Maďarska, Bulharska, Rumunska, Jugoslávie v nejparnějších létech. Rovněž těsnění pod hlavou se (na rozdíl třeba od Favoritů a jeho derivátů) měnila jen při generálce. Zato termostaty (hlavně malé u tisícovek), tekoucí kohouty topení, samočinné sytiče, koroze podlah, parabol a další bylo naopak na denním pořádku...
Tím si troufám říct, že to není po stránce chlazení žádný záludný, ale naopak velmi spolehlivý motor. Jestli ten člověk něco tvrdí, tak ať to řekne a ukáže. Celkem by mě to i zajímalo.... Co se může "samo, časem" ucpat? Chladič - budiž; tenká trubka k topení - zrezne a zaroste uvnitř, budiž. Ale v motoru? Snad jenom nějaké hrubě nepasující těsnění pod hlavu mě napadá, s velkými přesahy do vodních kanálů. Tady se stávalo, že na jeho hranách se na obnažených drátcích jejich vnitřku usazovala koroze a další bordýlek a průtok mezi hlavou a blokem pozvolna zarůstal. Ale aby se přerušil úplně průtok a motor se za venkovního chladu po 10 km svařil? Ne, to jsem fakt v životě neviděl.
Rozebíral jsem i motor (Octavia, d. f. totéž po stránce chlazení), kam se asi dolévala voda z louží, protože vložky byly do třetiny výšky zasypané nějakým pískem a kalem. Ale ten motor doposledka jel a chladil!
Buď je totálně ucpaný chladič (asi ne!), nebo voda nekoluje (ale kvůli ucpaným kanálům v hlavě tedy asi ne), nebo je pořád někde vzduch (ale kde, když píšete, že není), nebo tam fouká z válců. Čert ví. Asi se vzdávám. ALE - zázraky se fakt nedějí!

View user's profile
Back to top
Rapid1500
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Dec 05, 2010
Posts: 38
Location: Roudnice
PostPosted: Fri Mar 15, 2019 10:20 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Možná jsem to někde přehlédnul, ale: je čistý chladič z vnější strany?
_________________
Škoda Rapid 1,4 SV (1936)
Škoda Octavia (1962)
View user's profile
Back to top
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 07, 2010
Posts: 191
PostPosted: Sat Mar 16, 2019 2:31 am    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

To nevím jak vypadá chladič z vnější strany, venku jsem jej neměl.
Každopádně jsem trochu bezradný. Nechci dělat opravu pokus omyl tím, že vyměním za X tis chladič a nakonec to bude těsnění pod hlavou za 200.

felmel: to je hezké mít v péči nějaké dtlvkx

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
View user's profile Photo Gallery
Back to top
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 07, 2010
Posts: 191
PostPosted: Sat Mar 16, 2019 9:12 am    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Je hezké že jste měl tato auta v péči, ale já jsem zoufalý, protože mě přijde, že to je nějaká blbost...a nebo že by něco víc a proto původní majitel prodal....
Prostě mě nezbyde nic jiného než zkusit ten kompresor, protože nic jiného než těsnění pod hlavou nebo hlava nepřichází v úvahu.

Ještě mě napadá jedna drobnost.
Když nastartuji, otevřu chladič a kouknu do něj, nic se tam moc neděje, když přidám, trošku se hladin hýbe, tím jak voda koluje - jak moc se má při volnoběhu / lehkém přidání plynu voda "pohybovat" ?
Asi budu muset kouknout do jiného z vozů co tu mám, bude 120 nebo Octavii, jak rychle se voda hýbe tam. Ještě mě napadá jeslti se pumpa sice točí, má funkční lopatky, ale i přesto nefunguje jak má.

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 528
Location: Pardubice
PostPosted: Sat Mar 16, 2019 1:25 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Tím chci říct, že v tom chlazení žádný fígl není, jak tvrdí Váš známý.
Jinak asi už "sorry jako". Víc už toho na dálku nevyřeším.

View user's profile
Back to top
pastor58
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Nov 07, 2010
Posts: 311
Location: ,Praha 5 Zbraslav
PostPosted: Sat Mar 16, 2019 4:33 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Propláchnout chladič octem s vodou. To mě u Spartaka pomohlo. Jinak chladič ven není až tak velká demontáž. Asi to bude chtít razantnější zákrok než tam lít vodu.Propláchnout a jinak hlavu dolů. Jinak se nedá nic dělat.
_________________
Spartaka jsem koupil,snad jsem neprohloupil
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 07, 2010
Posts: 191
PostPosted: Sat Mar 16, 2019 5:16 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Právě se mi do hlavy nechce, tak zkusím ještě ten chladič
Pomůže a nemůžu ho nějak zničit když ho profouknu kompresorem ?

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
View user's profile Photo Gallery
Back to top
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 07, 2010
Posts: 191
PostPosted: Sun Mar 17, 2019 11:55 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Tak jsem sehnal jiný chladič, tak ho v týdnu zkusím vyměnit.
Pořád menší zlo než ta hlava.
Ale jen mám dotaz, už jsem to psal ale bez odpovědi - jak moc se má při volnoběhu a při přidání pohybovat voda v chladiči pohybem vodní pumpy ?
Kdyby ještě byla třeba ta pumpa nějakým způsobem špatná, i když nevypadá.
Můj stav je že na volnoběh není žádný pohyb vidět, při přidání se hladina pohybuje (koukám do chladiče), ale nevím jak moc se to má hýbat ? Nikdy jsem to u žádného auta nezkoumal.
Díky za radu

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
View user's profile Photo Gallery
Back to top
technocrat63
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Apr 07, 2011
Posts: 92
PostPosted: Mon Mar 18, 2019 2:40 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Vyzerá to naozaj na tesnenie pod hlavou , alebo prasknutá hlava , tesnenie nie je žiadna tragédia , výmena cca 2-3 h amaterskym kľudným tempom
View user's profile Photo Gallery
Back to top
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014
Posts: 353
Location: Podbořany
PostPosted: Mon Mar 18, 2019 3:50 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Ten "záhadný znalec" myslí ucpaným místem vývod v zadní části bloku za AC pumpou na propojovací hadičku k trubce topení co vede od vodní pumpy... Jak výše píše felmel o zanešeném bloku motoru humusem v chlazení, tak nejen na SPA/OCT i "zadomotory" mají směrem do zadku motoru nutkání si kupit vodní nečistoty.
Ovšem na začátku jsi psal (pokud se nemýlím), že jsi tam žádný termostat neměl a stejně ti to lítalo ven jak z Křižíkovo fontány. Takže neříkám, že to nemůže tam být ucpané nebo zanešený chladič, ale bez termostatu by jsi to neměl uvařit. Pokud jsi si jistý, že je chladič průchozí (tak nějak volně protéka), tak bych to viděl na tu hlavu dolu. Neboť pokud jsi jel pijánko klidnou jízdou, tak i mírně zanešený chladič by neměl vadit (kór bez termostatu). Zanešený chladič způsobí přehřívání pokud tomu dáš "pod ocas". (Samozřejmě vlastnost starých škodovek, je že se dá uvařit i když je vše OK a začneš ji pořádně šlapat na krk - což zřejmě není tento případ).
Já už bych přestal chytat rozumy po fóru a "záhadných znalcích" a začni konat. Natlakuj stlačeným vzduchem chladící okruh nebo jednotlivé válce jak píše felmel, ať nemusíš hloubat co by kdyby a můžeš vyloučit alespoň něco.

Odkud jsi? Kdyžtak ti mohu půjčit víčko chladiče na natlakování nebo i přípravek na fouknutí do válce (pokud se ti ho nechce vyrábět ze staré svíčky nebo nemáš soustružníka, který ti na kus trubičky nebo lépe šestihranu vytočí závit M14x1,25).

Jinak co se týče kvality hlav válců na Š1000/100, tak nejslabší místo (kde povětšinou praskla) bylo mezi ventily (znak Škoda uprostřed) a proto bylo toto místo u následníku Š105/120/130 zesíleno - ventily se posunuly dál od sebe (znak Škoda mezi 3. a 4. válcem + barevné odlišení pro daný typ podle spalovacího prostoru - za dobré paměti černý Š105, žlutý Š120, zelený 120LS, hnědý Š130) Svoji velkou roli hraje přesah válců, kolikrát byl motor již rozebíraný a tím jak nějaké hovado předtím utáhlo šrouby hlavy a tak tedy jak je blok v místech pro šrouby vytahaný nahoru (čímž si anuluješ hodnotu přesahu válců). Na druhou stranu pochybuji, že je tam původní těsnění a při jeho výměně po najetí pár stovek km (při první servisní prohlídce u nového vozu) se hlava přetahovala. Víš, že něco takového proběhlo?
Nejsem žádný velký pamětník", ale rozporoval bych felmelovi "nerozbitnost" těsnění a hlavy válců na "zadomotorech". Byl jsem v učení ve Škodováckém servisu po roce 95 a vyvařelé těsnění nebo hlava byla tak běžná závada a tyto vozy v té době dostávali punc "starého křápu", že se to dávalo dělat i učedníkům aby se dnes dostávali na výsluní jako veteráni.... Very Happy

View user's profile Photo Gallery
Back to top
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014
Posts: 353
Location: Podbořany
PostPosted: Mon Mar 18, 2019 3:57 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Jo ještě k tomu víše: to zesílení masa mezi ventily stejně moc nepomohlo a hlavy dál praskaly a ten vývod v zadní části bloku motoru u Š 105/120/130 byl zrušený a nahradila ho tenoučká hadička mezi oběma trubkami k topení pro odvzdušnění již tak složitého chladícího systému.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 528
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Mar 18, 2019 6:39 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Po roce 95 už to asi byly jenom dobíhající 120 a spol. Pochybuju, že někde v továrním servisu ještě dělali v té době tisícovky či jiné přes 20 let staré křápy ;-).
120 a jejich deriváty vařily díky komplikovanému okruhu chlazení, který často vykazoval časem hrubé závady, a notoricky se seroucím termostatům většinou polské výroby, daleko častěji než modely dřívější. Ale o těch novějších to znám jenom tzv. z druhé ruky. A o nich zde již dobrou čtvrthodinu přece, Mlho, nehovoříme :-)). Jinak pochopitelně souhlas s příspěvky výše. Nutno začít konat...

View user's profile
Back to top
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 07, 2010
Posts: 191
PostPosted: Mon Mar 18, 2019 11:39 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Díky za rady.
Zítra budu konat - jako první tam hodím ten jiný chladič, projedu a uvidím.
Pokud nepomůže, pustím se do hlavy.
Dneska jsem oslovil i kamaráda co se vyučil ještě na 120kách a s montáží nového těsnění pomůže. Nejsem žádný odborník, tak se nerad montuji do něčeho, čemu nerozumím. Takže rozebrat si to troufnu, ale na nahození zpět si jej pozvu, minimálně nasadit hlavu s těsněním.
Ale uvidíme, co zítra udělá chladič.

Jinak co se ucpání týče - ani u pumpy, ale ani vzadu u toho rozdělovače na konci hlavy, ve kterém je pak v hadici usazen termostat, není nikde žádný viditelný nepořádek.
Na to jsem rovnou také koukal, i jsem tam svítil, vypadá to průchozí.

rogalista: díky za nabídku, jsem z České Lípy, tak to nemám k tobě daleko, ale než bych dojel tam a zpět, tak bude při nejhorším opravdu hlava dole Smile

Zítra budu informovat, co se podařilo s novým chladičem.

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
View user's profile Photo Gallery
Back to top
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 07, 2010
Posts: 191
PostPosted: Tue Mar 19, 2019 10:11 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Tak jsem dnes konal - vyměnil jsem chladič za jiný ze škody 1000MB, takže plechový s víčkem uprostřed. Na mé 110L by měl být mosazný s víčkem vlevo.

Nicméně výsledek je ten, že bez termostatu jsem se ani po 40km jízdě v podstatě nedostal při dnešní teplotě cca 8°C ani pořádně do zeleného pole.

Takže byl opravdu jen neprůchozí chladič.

Všem díky za rady Smile

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
View user's profile Photo Gallery
Back to top
JAKJA
nováček
nováček


Joined: Mar 19, 2019
Posts: 6
Location: Litomyšl
PostPosted: Wed Mar 20, 2019 1:09 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Zdravím,
nyní to zkuste ještě s termostatem. Tento problém jsme měli při jakémkoli zrychlení na dvou Rapidech 136. Bez termostatu jsem mohl jezdit dál, ale s podchlazeným motorem. Po vrácení termostatu u staršího Rapida těsnění, u novějšího rovnou dvakrát hlava (druhá naštěstí v záruce).
Nikde žádný olej. Stačili otáčky na 3000 a termostat nestihl otevřít.

_________________
Autům nerozumím, ale snažím se ...
View user's profile Photo Gallery
Back to top
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 07, 2010
Posts: 191
PostPosted: Wed Mar 20, 2019 6:38 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Mě se to ale vařilo předtím i bez termostatu, takže to bude chladičem

Termostat mám nový, ale budu ho tam dávat až nechám zrepasovat chladič ...

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
View user's profile Photo Gallery
Back to top
JAKJA
nováček
nováček


Joined: Mar 19, 2019
Posts: 6
Location: Litomyšl
PostPosted: Thu Mar 21, 2019 12:05 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

Omlouvám se, pochopil jsem to tak, že tam ten chladič z MB zatím zůstane, tak jsem jen chtěl doporučit další test. Proč tam ten termostat už asi nebyl?

Bez termostatu jsem s Rapidem najezdil bez vaření přes 300 km, nevařil a netopil.

CentriFUGA wrote:
Tak jsem dnes konal - vyměnil jsem chladič za jiný ze škody 1000MB, takže plechový s víčkem uprostřed. Na mé 110L by měl být mosazný s víčkem vlevo.

Nicméně výsledek je ten, že bez termostatu jsem se ani po 40km jízdě v podstatě nedostal při dnešní teplotě cca 8°C ani pořádně do zeleného pole.

Takže byl opravdu jen neprůchozí chladič.

Všem díky za rady Smile

View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 528
Location: Pardubice
PostPosted: Thu Mar 21, 2019 12:07 pm    Post subject: Re: Přehřívání škoda 110L

JAKJA - přečtěte si prosím nejdřív celé vlákno, tam najdete vysvětlení....
View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy