Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: MiMo
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3308

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 1
Návštěvníků: 33
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Přehřívání škoda 110L
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Přehřívání škoda 110L

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Pá Bře 15, 2019 5:39 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Víčko ani náhodou. To musí chladit bez vaření i bez něho ;-).
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Pá Bře 15, 2019 6:19 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

taky jsem si říkal, že tím to nebude.
Ještě jsem mluvil s jedním člověkem, co tomu rozumí, ale je záhadný.
Prý ví, čím to je, že na to 100 a 1000ky trpěly, něco se tam přicpávalo.
Nevím ale co a jediné co mě napadá jsou kanály někde v hlavě, je to možné ?
Protože vše ostatní je průchozí.

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Pá Bře 15, 2019 7:59 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Já tedy nevím, ale protože jsem už starší rok výroby, tak jsem řadu (minimálně) 8 vozů této řady řádku let měl možnost sledovat v provozu (mimochodem i dvě "ixky" v jedné rodině, jedna je dodnes v mojí blízkosti) u lidí, se kterými jsem byl v denním kontaktu.
Řadu z nich jsem dokonce měl po technické stránce jistým způsobem ve své péči. Sice jsem zadovku nikdy jako v té době mladý nevlastnil (měl jsem v řadě několik Octavií, moderní zadomotory měli ti starší či finančně zajištění), ale 100% vím, že právě s chlazením, resp. jeho ucpáváním, nebyly problémy žádné. A to se jezdila Maďarska, Bulharska, Rumunska, Jugoslávie v nejparnějších létech. Rovněž těsnění pod hlavou se (na rozdíl třeba od Favoritů a jeho derivátů) měnila jen při generálce. Zato termostaty (hlavně malé u tisícovek), tekoucí kohouty topení, samočinné sytiče, koroze podlah, parabol a další bylo naopak na denním pořádku...
Tím si troufám říct, že to není po stránce chlazení žádný záludný, ale naopak velmi spolehlivý motor. Jestli ten člověk něco tvrdí, tak ať to řekne a ukáže. Celkem by mě to i zajímalo.... Co se může "samo, časem" ucpat? Chladič - budiž; tenká trubka k topení - zrezne a zaroste uvnitř, budiž. Ale v motoru? Snad jenom nějaké hrubě nepasující těsnění pod hlavu mě napadá, s velkými přesahy do vodních kanálů. Tady se stávalo, že na jeho hranách se na obnažených drátcích jejich vnitřku usazovala koroze a další bordýlek a průtok mezi hlavou a blokem pozvolna zarůstal. Ale aby se přerušil úplně průtok a motor se za venkovního chladu po 10 km svařil? Ne, to jsem fakt v životě neviděl.
Rozebíral jsem i motor (Octavia, d. f. totéž po stránce chlazení), kam se asi dolévala voda z louží, protože vložky byly do třetiny výšky zasypané nějakým pískem a kalem. Ale ten motor doposledka jel a chladil!
Buď je totálně ucpaný chladič (asi ne!), nebo voda nekoluje (ale kvůli ucpaným kanálům v hlavě tedy asi ne), nebo je pořád někde vzduch (ale kde, když píšete, že není), nebo tam fouká z válců. Čert ví. Asi se vzdávám. ALE - zázraky se fakt nedějí!

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Rapid1500
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Pro 05, 2010
Příspěvky: 36
Bydliště: Roudnice
OdeslatZaslal: Pá Bře 15, 2019 9:20 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Možná jsem to někde přehlédnul, ale: je čistý chladič z vnější strany?
_________________
Škoda Rapid 1,4 SV (1936)
Škoda Octavia (1962)
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: So Bře 16, 2019 1:31 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

To nevím jak vypadá chladič z vnější strany, venku jsem jej neměl.
Každopádně jsem trochu bezradný. Nechci dělat opravu pokus omyl tím, že vyměním za X tis chladič a nakonec to bude těsnění pod hlavou za 200.

felmel: to je hezké mít v péči nějaké dtlvkx

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: So Bře 16, 2019 8:12 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Je hezké že jste měl tato auta v péči, ale já jsem zoufalý, protože mě přijde, že to je nějaká blbost...a nebo že by něco víc a proto původní majitel prodal....
Prostě mě nezbyde nic jiného než zkusit ten kompresor, protože nic jiného než těsnění pod hlavou nebo hlava nepřichází v úvahu.

Ještě mě napadá jedna drobnost.
Když nastartuji, otevřu chladič a kouknu do něj, nic se tam moc neděje, když přidám, trošku se hladin hýbe, tím jak voda koluje - jak moc se má při volnoběhu / lehkém přidání plynu voda "pohybovat" ?
Asi budu muset kouknout do jiného z vozů co tu mám, bude 120 nebo Octavii, jak rychle se voda hýbe tam. Ještě mě napadá jeslti se pumpa sice točí, má funkční lopatky, ale i přesto nefunguje jak má.

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: So Bře 16, 2019 12:25 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Tím chci říct, že v tom chlazení žádný fígl není, jak tvrdí Váš známý.
Jinak asi už "sorry jako". Víc už toho na dálku nevyřeším.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
pastor58
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Lis 07, 2010
Příspěvky: 309
Bydliště: ,Praha 5 Zbraslav
OdeslatZaslal: So Bře 16, 2019 3:33 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Propláchnout chladič octem s vodou. To mě u Spartaka pomohlo. Jinak chladič ven není až tak velká demontáž. Asi to bude chtít razantnější zákrok než tam lít vodu.Propláchnout a jinak hlavu dolů. Jinak se nedá nic dělat.
_________________
Spartaka jsem koupil,snad jsem neprohloupil
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: So Bře 16, 2019 4:16 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Právě se mi do hlavy nechce, tak zkusím ještě ten chladič
Pomůže a nemůžu ho nějak zničit když ho profouknu kompresorem ?

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Ne Bře 17, 2019 10:55 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Tak jsem sehnal jiný chladič, tak ho v týdnu zkusím vyměnit.
Pořád menší zlo než ta hlava.
Ale jen mám dotaz, už jsem to psal ale bez odpovědi - jak moc se má při volnoběhu a při přidání pohybovat voda v chladiči pohybem vodní pumpy ?
Kdyby ještě byla třeba ta pumpa nějakým způsobem špatná, i když nevypadá.
Můj stav je že na volnoběh není žádný pohyb vidět, při přidání se hladina pohybuje (koukám do chladiče), ale nevím jak moc se to má hýbat ? Nikdy jsem to u žádného auta nezkoumal.
Díky za radu

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
technocrat63
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 07, 2011
Příspěvky: 92
OdeslatZaslal: Po Bře 18, 2019 1:40 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Vyzerá to naozaj na tesnenie pod hlavou , alebo prasknutá hlava , tesnenie nie je žiadna tragédia , výmena cca 2-3 h amaterskym kľudným tempom
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 353
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Po Bře 18, 2019 2:50 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Ten "záhadný znalec" myslí ucpaným místem vývod v zadní části bloku za AC pumpou na propojovací hadičku k trubce topení co vede od vodní pumpy... Jak výše píše felmel o zanešeném bloku motoru humusem v chlazení, tak nejen na SPA/OCT i "zadomotory" mají směrem do zadku motoru nutkání si kupit vodní nečistoty.
Ovšem na začátku jsi psal (pokud se nemýlím), že jsi tam žádný termostat neměl a stejně ti to lítalo ven jak z Křižíkovo fontány. Takže neříkám, že to nemůže tam být ucpané nebo zanešený chladič, ale bez termostatu by jsi to neměl uvařit. Pokud jsi si jistý, že je chladič průchozí (tak nějak volně protéka), tak bych to viděl na tu hlavu dolu. Neboť pokud jsi jel pijánko klidnou jízdou, tak i mírně zanešený chladič by neměl vadit (kór bez termostatu). Zanešený chladič způsobí přehřívání pokud tomu dáš "pod ocas". (Samozřejmě vlastnost starých škodovek, je že se dá uvařit i když je vše OK a začneš ji pořádně šlapat na krk - což zřejmě není tento případ).
Já už bych přestal chytat rozumy po fóru a "záhadných znalcích" a začni konat. Natlakuj stlačeným vzduchem chladící okruh nebo jednotlivé válce jak píše felmel, ať nemusíš hloubat co by kdyby a můžeš vyloučit alespoň něco.

Odkud jsi? Kdyžtak ti mohu půjčit víčko chladiče na natlakování nebo i přípravek na fouknutí do válce (pokud se ti ho nechce vyrábět ze staré svíčky nebo nemáš soustružníka, který ti na kus trubičky nebo lépe šestihranu vytočí závit M14x1,25).

Jinak co se týče kvality hlav válců na Š1000/100, tak nejslabší místo (kde povětšinou praskla) bylo mezi ventily (znak Škoda uprostřed) a proto bylo toto místo u následníku Š105/120/130 zesíleno - ventily se posunuly dál od sebe (znak Škoda mezi 3. a 4. válcem + barevné odlišení pro daný typ podle spalovacího prostoru - za dobré paměti černý Š105, žlutý Š120, zelený 120LS, hnědý Š130) Svoji velkou roli hraje přesah válců, kolikrát byl motor již rozebíraný a tím jak nějaké hovado předtím utáhlo šrouby hlavy a tak tedy jak je blok v místech pro šrouby vytahaný nahoru (čímž si anuluješ hodnotu přesahu válců). Na druhou stranu pochybuji, že je tam původní těsnění a při jeho výměně po najetí pár stovek km (při první servisní prohlídce u nového vozu) se hlava přetahovala. Víš, že něco takového proběhlo?
Nejsem žádný velký pamětník", ale rozporoval bych felmelovi "nerozbitnost" těsnění a hlavy válců na "zadomotorech". Byl jsem v učení ve Škodováckém servisu po roce 95 a vyvařelé těsnění nebo hlava byla tak běžná závada a tyto vozy v té době dostávali punc "starého křápu", že se to dávalo dělat i učedníkům aby se dnes dostávali na výsluní jako veteráni.... Ščástnééé

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 353
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Po Bře 18, 2019 2:57 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Jo ještě k tomu víše: to zesílení masa mezi ventily stejně moc nepomohlo a hlavy dál praskaly a ten vývod v zadní části bloku motoru u Š 105/120/130 byl zrušený a nahradila ho tenoučká hadička mezi oběma trubkami k topení pro odvzdušnění již tak složitého chladícího systému.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Po Bře 18, 2019 5:39 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Po roce 95 už to asi byly jenom dobíhající 120 a spol. Pochybuju, že někde v továrním servisu ještě dělali v té době tisícovky či jiné přes 20 let staré křápy ;-).
120 a jejich deriváty vařily díky komplikovanému okruhu chlazení, který často vykazoval časem hrubé závady, a notoricky se seroucím termostatům většinou polské výroby, daleko častěji než modely dřívější. Ale o těch novějších to znám jenom tzv. z druhé ruky. A o nich zde již dobrou čtvrthodinu přece, Mlho, nehovoříme :-)). Jinak pochopitelně souhlas s příspěvky výše. Nutno začít konat...

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Po Bře 18, 2019 10:39 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Díky za rady.
Zítra budu konat - jako první tam hodím ten jiný chladič, projedu a uvidím.
Pokud nepomůže, pustím se do hlavy.
Dneska jsem oslovil i kamaráda co se vyučil ještě na 120kách a s montáží nového těsnění pomůže. Nejsem žádný odborník, tak se nerad montuji do něčeho, čemu nerozumím. Takže rozebrat si to troufnu, ale na nahození zpět si jej pozvu, minimálně nasadit hlavu s těsněním.
Ale uvidíme, co zítra udělá chladič.

Jinak co se ucpání týče - ani u pumpy, ale ani vzadu u toho rozdělovače na konci hlavy, ve kterém je pak v hadici usazen termostat, není nikde žádný viditelný nepořádek.
Na to jsem rovnou také koukal, i jsem tam svítil, vypadá to průchozí.

rogalista: díky za nabídku, jsem z České Lípy, tak to nemám k tobě daleko, ale než bych dojel tam a zpět, tak bude při nejhorším opravdu hlava dole Smíšek

Zítra budu informovat, co se podařilo s novým chladičem.

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: Út Bře 19, 2019 9:11 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Tak jsem dnes konal - vyměnil jsem chladič za jiný ze škody 1000MB, takže plechový s víčkem uprostřed. Na mé 110L by měl být mosazný s víčkem vlevo.

Nicméně výsledek je ten, že bez termostatu jsem se ani po 40km jízdě v podstatě nedostal při dnešní teplotě cca 8°C ani pořádně do zeleného pole.

Takže byl opravdu jen neprůchozí chladič.

Všem díky za rady Smíšek

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
JAKJA
nováček
nováček


Založen: Bře 19, 2019
Příspěvky: 2
Bydliště: Litomyšl
OdeslatZaslal: St Bře 20, 2019 12:09 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Zdravím,
nyní to zkuste ještě s termostatem. Tento problém jsme měli při jakémkoli zrychlení na dvou Rapidech 136. Bez termostatu jsem mohl jezdit dál, ale s podchlazeným motorem. Po vrácení termostatu u staršího Rapida těsnění, u novějšího rovnou dvakrát hlava (druhá naštěstí v záruce).
Nikde žádný olej. Stačili otáčky na 3000 a termostat nestihl otevřít.

_________________
Autům nerozumím, ale snažím se ...
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
CentriFUGA
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 07, 2010
Příspěvky: 189
OdeslatZaslal: St Bře 20, 2019 5:38 pm    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Mě se to ale vařilo předtím i bez termostatu, takže to bude chladičem

Termostat mám nový, ale budu ho tam dávat až nechám zrepasovat chladič ...

_________________
Škoda Octavia combi, r.v. 1969
Škoda 110L, r.v. ,1971
Wartburg 353W, r.v. 1975
Škoda 120L, r.v. 1979
ČZ 125/453/05 DeLuxe, r.v. 1965
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
JAKJA
nováček
nováček


Založen: Bře 19, 2019
Příspěvky: 2
Bydliště: Litomyšl
OdeslatZaslal: Čt Bře 21, 2019 11:05 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

Omlouvám se, pochopil jsem to tak, že tam ten chladič z MB zatím zůstane, tak jsem jen chtěl doporučit další test. Proč tam ten termostat už asi nebyl?

Bez termostatu jsem s Rapidem najezdil bez vaření přes 300 km, nevařil a netopil.

CentriFUGA :
Tak jsem dnes konal - vyměnil jsem chladič za jiný ze škody 1000MB, takže plechový s víčkem uprostřed. Na mé 110L by měl být mosazný s víčkem vlevo.

Nicméně výsledek je ten, že bez termostatu jsem se ani po 40km jízdě v podstatě nedostal při dnešní teplotě cca 8°C ani pořádně do zeleného pole.

Takže byl opravdu jen neprůchozí chladič.

Všem díky za rady Smíšek

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 520
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Čt Bře 21, 2019 11:07 am    Předmět: Re: Přehřívání škoda 110L

JAKJA - přečtěte si prosím nejdřív celé vlákno, tam najdete vysvětlení....
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy