<-- < -->
Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: kederjan
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3599

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 5
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2024
Silvestr
 
07/08/2025
SPARTAKYÁDA 2020
 

Magazín SPARTAKOVCI › Spartakovci vítězí na CŠW2006
Ze srazů a setkání Za všechny zúčastněné spartakovce a pro spartaky.cz sepsal Mathys
Původně jsme si mysleli, že budeme Prahu a okolí reprezentovat snad pouze my dva s Tomikem a našimi spartaky, ale nakonec bylo všechno úplně jinak. Jelo nás povícero a svým spartakem jel pouze Tomik, já si musel zapůjčit. Ale všechno popořadě…



S Tomikem jsme se už poměrně dlouho dopředu domluvili, že si „Bolku“ sjedem, i kdyby nikdo jiný nejel, protože měl svého skoro ještě nového Soudruha a nikde jsme takhle nebyli. Na Kladně, když někteří zjistili, že jedeme my dva, se k nám přidalo ještě pár lidí a začínalo to vypadat na poměrně slibnou, pomalu se pohybující, páteční ucpávku, která se bude ač ne omračující rychlostí, ale s jistotou a kompaktností sobě vlastní pohybovat směr Boleslav a dále pak Jičín, kde už je tradičně kemp na přespání.
"
" Já, jelikož mne s příchozím jarem opustilo STK na Matesovi, jsem se tedy dva týdny dopředu pustil ještě na výměnu gufer v zadní nápravě, která mi dávala tunami vazelíny v brzdách jasně najevo, že takhle teda už ne a že končí. Zakoupil jsem tedy sobě čtyři gufera a hned po burze na Kladně jsem vyrazil směr garáž. Přidal se ke mně i Myšák, který stejně neměl co dělat a já se tam alespoň nemusel bát tak sám :o).
"
" Jen taková malá vsuvka. Tam už jsem si přivezl i hotové, nově obložené čelisti, které jsem si udělal cvičně dvakrát, páč mi Myšák dal pakny, at si je udělám a že mu potom dám ty staré a ony byly octávkové, což jsme byli ujištěni Alvou, že mezi nimi není rozdíl. Tak já Vám tady říkám, že je! :o) Tak má Myšák udělanou sadu na své Oktávie, no…. Poslední dvě jsem dělal ještě s Ondrou Láskou, páč bylo potřeba je převrtat. Nutno uznat, že ve dvou šla ta práce naprosto fantasticky rychle a to i s tím vrtáním, protože když si to musí člověk sám držet a utahovat a přiklepávat…no není to úplně jednoduché, ale jde to taky
"
" Ale zpět k sesazování… Trvalo nám skoro půl hodiny,než jsme zjistili, že krom nasazení a utažení stahováku, se ještě musí povolit ty čtyři šrouby vzadu :o), ale pak už to šlo jako po másle. Chvilku nám ještě trvalo, než se nám podařilo povolit matici zezadu na ložisku, která byla opravdu dobře utažená, ale druhá strana už byla za necelou půlhodinu hotová komplet. Během utahování, jak jsme se tak hezky oba narvali do jednoho podběhu, abychom byli oba užiteční a jali se to utahovat, jsem si já málem přerazil nos sedmnáctkou očkem při jejím sklouznutí a následném směrování k mému výše zmíněnému čichovému orgánu, kdy se Myšák mohl po….at smíchy, jak jsem tam skákal a procvičoval své lingvistické znalosti z oboru anatomie a stavby těla! Ale pravdou taky je, že mi to potom až dojemně ošetřoval a jemně otíral svým z kapsy vytaženým, posmrkaným papírovým kapesníkem.
"
" Mezi námi děvčaty, o pár minut později si Myšák, tím samým nástrojem, při té samé činnosti, ale již s poměrně slušným úhybným manévrem, vytvořil o podběh parádní bouli na hlavě, právě jak uhýbal tomu klíči…. :o) Můžu Vám seriozně říct, že s přeraženým nosem se směje blbě!
"
" No nic. Během oné výměny jsem se ještě rozhodl, že půjdou i ložiska, kterážto jsem opravdu zakoupil a den na to je také vyměnil. Bohužel při odvzdušnování brzd před technickou, mi vpředu praskly gumičky u prasátek a já byl před poměrně jasnou, ale velmi těžce nesenou volbou. Než totiž udělat jen jedno kolo a jednu gumičku, kterou jsem v garáži měl, to si raději půjčím jiné auto od kluků a udělám si to pořádně potom. Stejně bych asi stěží stíhal i STK. Bohužel jsem tím ale přišel o jízdu Matesem s jeho novým, krásným interiérem, na kterou jsem se vážně moc těšil. Ale tohle prostě jinak nešlo. Jeli jsme v tom dva a riskovat, že někde prdne zbytek, to opravdu ne…
"
" Zavolal jsem tedy Burákovi, jestli má něco volného a ten, jelikož závody jet nechtěl, pouze se stavit na otočku v pátek, mi slíbil Áju a já si pro ni hned odpoledne dojel. Dovezl jsem ji k babičce a tam ji nechal do druhého dne ráno.
"
" V pátek jsem ještě dopoledne nakoupil maso, svezl babičku stylově na nákup, naložil ono zakoupené masiko pro ostatní a vyzvedl gril. Odpoledne ve čtyři už u mne zvonil Předseda a Tomik s Eviiikem a jejich Soudruhem. Nasedli jsme, vystáli si pěknou zácpu k Barrandovskému mostu, cestou ještě vyzvedli Burákova švagra Poblijonka (ten chlapec má opravdu smůlu, tohle už mu nikdo neodpáře) na Smíchově a vzhledem k tomu, že Kladeňáci měli sraz v šest v Dejvicích, vyrazili jsme za nimi, že počkáme.
"
" Z Dejvic už se jelo ve čtyřech autech. My s Cácorkou a Kiaruškou v Áje, Tomik s Eviiikem v Soudruhovi, Krokouš s Barčou v Perníkovi a zvyšok v Hurynově válečkovém combiku. Ale musí se nechat, že to tím válečkem vypadá docela slušně, fakt :o)
"
" Další scukové místo byly tradičně Kralupy a PARAMO pumpa za mostem, kterou nám místní zákeřně přejmenovali na Benzinu. My však jejich lest prokoukli a na pumpě se našli! Tady čekal Burák s litrem a Mára se svou jeho a jím nepopíranou vinou těhotnou způsobenou ženou a jejich Karlem. Takže z Kralup jsme vyráželi ve složení:
"
" Ája – Š440 Mathys, Cácorinka moje a naše Kiaruška
" Soudruh – Š440 Tomik a Eviiik
" Perník – Š Octavia nevím jaký rok Krokouš a Baruška
" Váleček (pracovní název pro ted)
" Octavia combi Huryna, Přeceda a Ital
" Embaso – 1968 Bu a Poblijonek
" Karel – Octavia Marek a Pavla
"
" Což bylo proti původním dvou autům poměrně slušné ucpání silnic a místních komunikací…
"
" Cesta byla velmi příjemná, svítilo sluníčko, my se kochali krajinou a nechali na oplátku, aby se osazenstvo domorodé krajiny kochalo námi, no bylo to príííííma. V Jičíně jsme byli kolem půl deváté, myslím, vyzvedli si klíče od chatek, které nám Bu zamluvil, dali si pivko a šli grilovat. Hezky jsme si rozdělali uhlí, dali si na to masíčko, grilovalo se, povídalo, popíjelo se pět dvanáctek, pro které vždycky někdo skočil a které nám Kiaruška nenápadně obíhala a upíjela a vůbec bylo fajn. U grilu jsme se zdrželi do jedenácti, kdy jsme se rozhodli, že ještě půjdeme zvednout tržbu do místní hospody, z čehož nás vyvedla velmi rychle paní hostinská slovy „Zavíráme!“. Tak jsme si každý dopili tu svou jednu pětinu pěti dvanáctek a šlo se spát kolem jedné.
"
" Ale stejně je fajn, že jdete takhle v deset na záchod, procházíte kolem jiných, stejně postižených majitelů Škůdek a oni Vás prostě jen tak pozvou na kus řeči k nim, nabídnou koštování jejich vlastního vína a bylo opravdu vynikající a vůbec….
"
" Ráno jsme v klidu vstali, nasnídali se, nechalo se mne, abych si to všechno po tom grilování uklidil a já tímto děkuji Eviiikovi a Cácorce, že mne v tom tak úplně samotného nenechali a v půl desáté, jsme všichni nadráždili svá vychrtlá, čtyřicetihlavá stáda koní a vyrazili směr Boleslav, protože letos se nestartovalo z Jičína, ale přímo od muzea Škodovky.
"
"
"
"
"
"
"
" Dorazili jsme v půl jedenácté, šli si prohlédnout autíčka a bylo jich požehnaně, pozdravit se se všemi kamarády a já měl obrovskou radost, že jsem potkal třeba člověka, kterého jsem neviděl už dobré dva roky. Všichni chodí mezi auty, klábosí, navzájem si to chválí, aby potom mohli dojít k té své a říct _Ty vole, Maruš, podívej, co ten vůl koupil za tolikatolik, no dala bys to za to?!!!“ a ta naše shovívavá stvoření ženského pohlaví jen souhlasně pokyvují hlavou a můžou si jí ukroutit, jak se strašně diví :o). Opravdu je občas obdivuju, co všechno s námi vytrpí….
"
" Proběhla samozřejmě i obligátní prohlídka depozitáře a pak už na start. Letos byl závod složen ze dvou etap. Dohromady byly dlouhé nějakých sto kilometrů, myslím. První – kratší – se jela podle šipkového itineráře a končila v Liberci v areálu pivovaru. Druhá pak podle kombinovaného itineráře s popisem trasy a vloženými mapkami. Dle způsobitelů bylo na vše dost času, ale nevím jak ostatní, nám ten čas vystačil tak tak a to jsme se nikde rozhodně neflákali a dopřáli si pouze krátký obídek.
"
" Navigace a úlohy regulovčíka se od počátku až do konce zhostila s více než precizním zpracováním Marta a od začátku až do konce nás provedla bez větší chybičky. A ty dva drobné kufírky jsme zjistili hned zpočátku a ten druhý navíc ani nebyl její. V druhé etapě dokonce našeho „vedení“ využívalo snad deset až patnáct aut. Docela slušná kolonka, jen Marťa měla z té jízdy tak nějak kulec, páč pořád přechmatávala z papírů do map a zpět a sem tam se dalo zaslechnout i to slovíčko, které z jejích úst až zas tak často neplynou….. :o)
"
" První etapa se jela více po vesničkách a během celého okruhu jsme museli zjistit stáří mostu po cestě, výši vstupného na zámek, jméno zříceniny ve vesnici Podhradí (pro zvídavé, je to Zvířenov), letopočet uvedený na památníku kdesi v lese (údaj tam ale žádný nebyl, což mělo být asi humorné až k potrhání a taky bylo, když kamarád balancoval na špičce pomníku a hledal tam datum) a druhy piva, které se točí v hospůdce pod kostelem. Ačkoliv jsem do výše zmíněné sám vlezl a šel si ověřit, stejně tam prý někde bula ještě jedna. Takže další vtip od pořadatelů, ale už méně podařený.
"
" Do pivovaru jsme dorazili tak nějak akorát, projeli cílovou rampou, odevzdali výkaz, recipročně obdrželi dvě pivča Konrád, zaparkovali a šli se podívat do místního muzea veteránistických nadšenců, kteří hlásali dvě rarity, co nemá mít ani Škodovka. Tak ta první byl traktor Škoda, který se vyrobil snad jenom ve dvou prototypech a tenhle zachránili paradoxně z hřiště Škodovky, která ho chtěla sešrotovat a druhý pak prazvláštní, čerstvě dovezené vozítko, které se podobalo Sedanu, akorát jakoby ufouknutému, nižšímu, užšímu a kratšímu, pouze s dvěma dveřmi, motorovým prostorem vzadu. Auto v pravdě zajímací, ale dělat bych to tedy nechtěl :o). Nicméně ač asi domoděl, auto je vskutku zajímavé a povedené.
"
"
"
"
"
"
"
"
"
" Po krátké pauze se vyráží na druhou etapu. Vedení se v tuto chvilku ujal místní, liberecký rodák Martin, taktéž spartakovec a aby potvrdil svou nominaci, po necelých pěti kilometrech špatně odbočuje, čehož už si ovšem všímá můj ostražitý spolujezdec, otáčíme a vracíme se kousek k přejetému a minutému mostíku, opět se tak dostáváme do jakéhosi vedení a to nám zůstává v podstatě po celou etapu.
"
" Druhá etapa byla co se týče navigace a trati náročnější, ale nám se líbila možná víc, nejen pro tu náročnost, ale i pro krajinu, kterou se projíždělo. Chvilku jel člověk lesem, pak mezi loukami a poli, poté vesničkami a pak zase do hlubokých lesů a soutěsek mezi skalami, no prostě paráda! I během této etapy následovaly úkoly a zkoušky. Zjistit jméno rodáka v jedné maličkaté vísce (Václav Laurin), koho je socha ve městě, které jsme projížděli (T.G.M. a tam jsme ani nemuseli brzdit, toho by poznal i slepý:o)). Naprosto fantastický tah pořadatelů však byla otázka, kdy se mělo odbočit z hlavní a vyjet v podstatě naprosto mimo civilizaci a další udané místo bylo až město asi sedm kilometrů vzdálené a v papírech bylo napsáno „Když už tam tudy pojedete, koukněte, co dělá Konrád…“. My jsme všichni jak trubky koukali po nějakém svatém u cesty, oči jsme si mohli vykoukat a po vjetí do onoho městečka mne do očí trkla cedule pivovaru KONRÁD :o) a já pořád, co mi to připomínalo…. Další úkol pak bylo zjistit firmu, která byla na křižovatce, nebo čím se zabyvají bratři Procházkové v jisté vesničce a to se musíme pochválit, protože toho jsme si všimli jako jedni z mála, nebo co je za firmu v budově na fotce.
"
" Během této části však došlo i na lámání chleba u zkoušek. První byla na čas a měli jsme přiřadit šrouby k matkám, přičemž samozřejmě obsahovaly levo a pravotočivý závit, různé velikosti apod., druhá byl krátký vědomostní test ze tří otázek a třetí byl parádní chyták, kdy nás nechali vylézt na skálu, že tam na nás čeká něco zvídavého. Rozhled tam pravda byl excelentní, ale nikde nikdo. Už cestou tam jsem pro jistotu počítal schody a bylo to ono! Jen s jednou drobnou, ale dost podstatnou vadou. Zatímco já spočítal všechny, oni chtěli pouze počet po první značku a tak ještě jednou hore a dole a měli jsme plný počet bodů..
"
" Do kempu jsme vjeli za tři minuty sedm (a to prý mělo být času habakuk) a hned ještě dostali vědomostní test o 25 otázkách, ovšem na pouhé dvě minuty s tím,že už to i dvě posádky dokázaly vyplnit celé. Stačilo to, čemuž jsem se divil, páč to bylo opravdu s vyplazeným jazykem, ale pohled té slečny, které jsem papíry dával se slovy „tady do máš“ ve chvíli, kdy mi odpočítávala posledních deset vteřin, tak ten taky stál za to. Pouze ho nevěřícně uchopila do svých paciček, chvilku koukala střídavě na mne a na ten papír a pak se slovy „von to stihnul“ opustila prostor :oD
"
" Odhady nevycházely ani dál, protože namísto vyhlášení v osm, bylo až po deváté. Co bych to zastíral, byli jsme první a spartakovci vytřeli všem zrak a pořadatelům ceny. I když…. Za vědomostní test měla být cena MB Škody – muzea a nic nebylo, tedy dostali jsme plyšového psíka…. Za třetí místo naše a druhé Alvovo (hádejte, jakým autem jel Alváš :o) jsme taky nic nedostali, což by se ale dalo pochopit. No a za celkově první místo naše a druhé místo Tomikovo (a hádejte,čím jel on?! :o)),jsme oba obdrželi poháry, šampus a dobové, čb fotografie se čtyřistapadesátkou a tehdejší Miss, krásná toť dílka a my z nich s Tomikem měli opravdu velkou radost a už visí na zdech.
"
" Ještě chvilku jsme pobyli, pak se pomalu rozloučili a vyrazili nach Prág, protože Marta ráno vstávala do práce. Ještě předtím jsem ale stačil poprosit vedení o jeden diplom navíc pro Cácorinku za její bezchybnou navigaci, protože si ho opravdu zasloužila a za její skvělé vedení jí patří velké díky.
"
" Do Prahy jsme dorazili někdy kolem půl dvanácté, utahaní, ale bylo to fajn. Tak třeba zase za rok.
"
" Vaši SPARTAKOVCI
"

Poznámka: V textu byly použity i fotografie Tomáše Kostrby
Z celkových výsledků:
1.místo M.Trhlík 25 b. (tj.plný počet!) - Spartakovec
2.místo T.Loukota 23 b. - Spartakovec
3.místo J.Kubíček 21 b. - Spartakovec

V soutěži "O pohár Hasičské vzájemné pojišťovny" se hodnotily výsledky dosažené v soutěžní jízdě.
1.místo M.Barborka - Spartakovec
2. T.Kostrba - Spartakovec
3. M.Trhlík - Spartakovec


V hlavní soutěži celé akce "O pohár primátora města Mladá Boleslav" bylo pořadí následující :
1.místo M.Trhlík Š440
2. M.Barborka Š440...ale jel kombíkem
3. T.Loukota Š440
4. T.Kostrba Š440
[CNW:Counter]


Poslal Mathysek Pátek, 24. Únor 2006 @ 20:07:09 CET
[ Administrace ]

Příbuzná témata

Od dopisovatelů

"Reportáže: Spartakovci vítězí na CŠW2006" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře
Práhy
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Re: Spartakovci vítězí na CŠW2006 (Skóre: 1 )
podle RR v Úterý, 06. Červen 2006 @ 21:13:05 CEST
do sedana to má daleko je to užší menší a je to na podvozku DKW nejspíš má to kapsy na torzky prostě ? rr


Re: Spartakovci vítězí na CŠW2006 (Skóre: 1 )
podle Rancher v Středa, 17. Květen 2006 @ 16:34:48 CEST

Koukni se sem http://forum-skoda.predseda.com/download.php/1,14152,616/mathysplnilukolysnasazenimzivota.jpg
a snad to poznáš. Bych to odhadl na Minora


Re: Spartakovci vítězí na CŠW2006 (Skóre: 1 )
podle Rancher v Středa, 17. Květen 2006 @ 16:38:28 CEST
Jo, a gratuluji k umístění :-))


Re: Spartakovci vítězí na CŠW2006 (Skóre: 1 )
podle Mathysek v Středa, 17. Květen 2006 @ 18:39:42 CEST
Jojo, to auto je opravdu Aero Minor II. Já si furt říkal, co mi ta prdelka připomíná a ono Ondrášova Minora, ale stačilo kuknout na disky a čumec a bylo jasno... sem utíkal, páč sem se bál, že bude pes chytací nějaký :o)


Re: Spartakovci vítězí na CŠW2006 (Skóre: 1 )
podle mirek v Středa, 17. Květen 2006 @ 17:37:06 CEST
Gratuluju k vítězství!!!! Super počteníčko. Škoda, že jsem nebyl. Ale zase mám na garáži na spartaka hotovou střechu.


Re: Spartakovci vítězí na CŠW2006 (Skóre: 1 )
podle Rancher v Středa, 17. Květen 2006 @ 15:47:26 CEST
Chtěl bych Mathysovi poděkovat za takovou hromadu krásných písmenek o jistě vydařené akci a poblahopřát mu k absolutnímu vítězství.
Věřím, že příští rok bude příležitost na větší účast Spartakovců.


Re: Spartakovci vítězí na CŠW2006 (Skóre: 1 )
podle Rancher v Středa, 17. Květen 2006 @ 15:57:09 CEST
Pro ty, kteří už si naklikali obrázky mám jednu změnu, Kliknite si znovu na to autíčko, co vypadá jako Sedan a není to sedan.


Re: Spartakovci vítězí na CŠW2006 (Skóre: 1 )
podle jirka v Středa, 17. Květen 2006 @ 16:25:17 CEST
v druhé etapě byl úkol: "identifikujte vůz stojící vpravo v kůlně u silnice" - neví někdo z ucastniku co to bylo? Zapomenul jsem si ověřit tip..



Facebook

_TOGGLE Příbuzné odkazy
 Více o Ze srazů a setkání

Nejčtenější článek o Ze srazů a setkání:
II. kaplické setkání škodovek s motorem vepředu

_TOGGLE Bodování článku
Průměrné skore: 0
Hlasů: 0
Najděte si chvilku na obodování článku:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


_TOGGLE Možnosti

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy