<-- < -->
Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: Vlastik
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3553

People Online:
Members: 0
Visitors: 13
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
31/12/2023
Silvestr
 
03/08/2024
SPARTAKYÁDA 2010
 
07/08/2024
SPARTAKYÁDA 2020
 

ČlánkyNapsali o SpartakuDobový zahraniční tisk › Test Spartaka v USA 1957

Dobový zahraniční tisk
Test Spartaka v USA 1957
Posted by: Rancher on Sunday October 31, 2004 (11:19:58)   (65303 Reads)

 
Obálka časopisu
Obálka časopisu

Občas se ze zahraniční korespondence vyloupne poklad.
Po předčasně vzdané bitvě o vydražení amerického časopisu Motor Trend - říjen 1957 na ebay.com jsem se odvážil oslovit výherce. Prodávající na Ebay v titulku totiž kromě vozu Ford Edsel uváděl v obsahu i test vozu Skoda 440(!).
No a kupec - Mike "Maico" - se mi ozval a na moji supliku o scan uvedeného článku reagoval vstřícně! Takže si v článku můžete test přečíst...

Pro ty, kdo neumí anglicky (občas americky) uvádím, že test je psán ve velmi pozitivním duchu. Viz již volně přeložený začátek:

Celkově je poslední Škoda působivá ze tří hledisek: Je to první vůz zpoza Železné opony, který zlákal dealery na Východním pobřeží Atlantiku (Škoda 1200 */ dopadla bídně před zhruba dvěma lety); 440ka má důvěrně známé linie, snad naznačující tajný obdiv nešťastných československých tvůrců k jejich původní orientaci na západní styl života; a konečně, spolu s elegantním vzhledem nabízí i více opravdové techniky než vozy ze Sovětského svazu, které jsme dříve testovali.
Ze článku jen namátkově:
  • důvěra v trvanlivost čalounění ... asi nemysleli, že to budou renovovat po 50ti letech Wink
  • poloha šoféra na tomhle sedadle se jim líbila ...asi neměřil 190 cm a nevážil metrák Smile
  • byli trošku zmatení z barevných světýlek na tachecu ... já taky, zvláště z dálkovek, ale sou pěkné a oživují interiér.
  • perfektní, dnes vzácné, tlumiče přední nápravy ... to plně souhlasí
  • vynikající jízdní vlastnosti na všech površích ... no comments. To je každému Spartakovci jasné. To nám nemusí říkat zaloužisté. Very Happy
  • Závěr je bombastický:
    Krátce shrnuto, 440ka je překvapivě dobře postavené auto a mohla by se prodávat stejně dobře jako těžko sehnatelný wolfram z Rudé Číny... Je velmi dobrá.
    */ V časopise Sports Cars Illustated - listopad 1955, který jsem obdržel ze Stálů nedávno, je zdrcující recenze na Sedany. O dovoz Sedanů se pokusila jedna společnost v rámci bartrového obchodu za chemikálie, které tehdejší Československo potřebovalo a na které nemělo dolary. Kromě vně jších "zajímavých" linií na něm prakticky nenašli nic pozitivního. Zejména nekvalita zpracování a nedotaženost detailů byla předmětem úvah o možné sabotáži dělníků :-). Článek je zajímavý i z jiného hlediska. ukazuje na totální mělkost informací autora o Československu. Možná, že, bude-li zájem, tento článek taky uveřejníme. Je na rozdíl od jednostránkového popisy Spartaka velmi obsáhlý.
    Od února 2007 je překlad uveřejněn na předsedových stránkách. Je to přece jen o Sedanovi... Takže si počtěte o Spartaku v rukou amerického redaktora Džou Éjč Uéryho ... enjoy it!



     
     

     

     


     
     



     
     

    optimalizace PageRank.cz
    Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy