Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004 Příspěvky: 8998 Bydliště: Brno |
Zaslal: St Čvc 30, 2014 12:04 pm Předmět: Nastavení sbíhavosti |
|
|
V rámci předspartakyádního chystání jsem konečně pověsil zrenovovanou přední nápravu pod Úderníka.
Že to je dost opruz dostat to vše pod kastli je jiná.
Příspěvek je o tom, jak jsem tentokrát měřil sbíhavost.
Mám udělaný jakýstakýs přípravek podle Andrta s integrovanou šuplerou a metodou popojíždění s celým vozem o půl kola jsem to už dělal... nic moc 
Tentokrát mne Úderník na špalkách inspiroval k jiné metodě.
Staré bubny, dva vingle přisvorkované, jak vidno zříti a na bázi průměru disku magnetem přichyceny dva svinící metry ... a kroucením spojovačky se postupně docílilo patřičné rozbíhavosti.
______¨
Zde si musím odskočit. Nikoliv na WC, ale jako onen švec do země krále Miloslava. Vyřvat se! 
Představte si nové řídící tyče, nové klouby do spojovačky. Samomazné, prostě HI-TEC!
Pěkně si vezmete úplně novou spojovačku ze syslátů (má takové krásné nové matice i ty zajišťovací podložky), vyšroubujete ty uplně nové (staré) kuláky, vše pečlivě natřete a těšíte se.
Po docela dlouhém funění dotáhnete poslední samojistící matku, pohlédnete pohrdavě na korunkové matice i nachystané závlačky a jměte se kroutit spojovačkou.
Kola se poslušně sbližují ... ale pořád je to nějaké rozšklebené ...
KUA! Co se děje?!
donesu starou spojovačku a ona je o dobré 3 cm kratší!!!!
Nojo... spojovačka 1202 ... tak vezmu tu starou, otlučenou a namontuji ji místo té nové.
Pak se to natře.
Kroutím, kroutím, kola ovšem stále vykazují rozbíhavost nad 10 mm a já jsem na konci závitů
Další srovnávací měření a ona je osa starého kuláku daleko blíže závitu než u toho nového.
Takže flexka a pak broušení kužele na konci a teprve po ubrání cca 5 mm na každém konci se podařilo se dostat ke kýženému nastavování ... malá rozbíhavost se mi líbí, tak ji tam dám zase.
je tam!
________
A to vše díky mému patentovanému habšopřípravku MR007, viz. obr.
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz 
|
|
Návrat nahoru |
 |
Dušan
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 25, 2007 Příspěvky: 791 |
Zaslal: St Čvc 30, 2014 12:20 pm Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Je to prostě nádhera, jak si dokáže človíček poradit. Ten cejchovaný kanystr je nejlepší.
|
|
Návrat nahoru |
 |
ital
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 15, 2007 Příspěvky: 137 |
Zaslal: St Čvc 30, 2014 2:45 pm Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
,
uctivý hlubokosklon.
Jak primitivní, ale jak účinné...
|
|
Návrat nahoru |
 |
MartinVrzal
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 24, 2010 Příspěvky: 91 Bydliště: Praha |
Zaslal: St Čvc 30, 2014 2:52 pm Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Ranchere,možná se pletu,ale ta sbíhavost bude asi uplně jiná až se to postaví na kola? nebo ne?
|
|
Návrat nahoru |
 |
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Zář 04, 2006 Příspěvky: 1633 Bydliště: Výchdní Čechy |
Zaslal: St Čvc 30, 2014 5:41 pm Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Přesně tak, sbíhavost se měří při nezatíženém voze, ale nikoli odlehčeném. Během propružení se geometrie mění.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004 Příspěvky: 8998 Bydliště: Brno |
Zaslal: St Čvc 30, 2014 7:42 pm Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Hmmm...okamžitý nápad a něco se nedomyslelo :/
No a zas budu muset sestavovat tu habšu
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz 
|
|
Návrat nahoru |
 |
Dušan
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 25, 2007 Příspěvky: 791 |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 7:16 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Nekažte mu radost.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004 Příspěvky: 8998 Bydliště: Brno |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 7:50 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Žejo?!
jSOU TO NEPŘEJÍCÍ HNIDOPYŠI, CO SE NIMRAJ V NEPODSTATNÝCH MALIČKOSTECH
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz 
|
|
Návrat nahoru |
 |
technocrat63
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 07, 2011 Příspěvky: 94 |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 7:58 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Čo si ja hmlisto pamätám , tak pri nastavovaní geometrie výrobca udával kontrolné zaťaženie prednej nápravy alebo presnejšie vzdialenosť ramena od nápravnice ktorá zodpovedá tomu predpísanému zaťaženiu u nového vozidla. Exzistujú vymedzovacie tyčky, ktorými sa pri meraní zablokovala PN v polohe ktorá zodpovedá predpísanej vzdialenosti. Takže nápad je dobrý , treba len zistiť tú vzdialenosť a vyrobiť prípravok.
|
|
Návrat nahoru |
 |
ital
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 15, 2007 Příspěvky: 137 |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 8:08 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
No já nevím, ale když tak vidím ten přípravek, tak pokud by se ten předek nepostavil na hever na střed nápravnice, ale buď na cihly a nebo na trojnožky tak, že by tím opěrným bodem na autě nebyl prostředek nápravnice, ale obě spodní misky u tlumičů (jak na levé, tak na pravé straně), tak by z pohledu "nezatíženosti" ale zároveň "neodlehčení", to bylo tak, jak to má být. Auto by si myslelo, že sedí na kolech, ale sedělo by na miskách a šlo by poměrně lehce tu geometrii tak, jak to vymyslel Rancher udělat, a nebo se mýlím?
|
|
Návrat nahoru |
 |
technocrat63
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 07, 2011 Příspěvky: 94 |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 8:16 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Výrobca udával že ak je vplyvom unavených pružín kontrolná vzdialenosť väčšia ako predpísaná - geometria sa nastavuje v takej polohe ako auto stojí. Teda stačí zistiť vzdialenosť hociktorého bodu ramena PN od nápravnice pri aute na kolesách a potom vložiť medzi nápravnicu a rameno kus tvrdého drevenneho hranolu a, zdvihnúť auto z drevennými hranolmi ktoré bránia ovisnutiu ramien a merať ...
|
|
Návrat nahoru |
 |
technocrat63
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 07, 2011 Příspěvky: 94 |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 8:18 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
pre itala
myslím že sa nemýliš
|
|
Návrat nahoru |
 |
MartinVrzal
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 24, 2010 Příspěvky: 91 Bydliště: Praha |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 8:29 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
No jo chlapci,ale tady je to o spartkovi tj.listová pružina a pákové tlumiče
|
|
Návrat nahoru |
 |
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004 Příspěvky: 8998 Bydliště: Brno |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 8:29 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
... že by na Southforkem*) o5 vycházelo slunce? 
____
*) ...název naší technické základny
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz 
|
|
Návrat nahoru |
 |
MartinVrzal
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 24, 2010 Příspěvky: 91 Bydliště: Praha |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 8:33 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Rancher : |
Žejo?!
jSOU TO NEPŘEJÍCÍ HNIDOPYŠI, CO SE NIMRAJ V NEPODSTATNÝCH MALIČKOSTECH  |
Omlouvám se šéfe,ale já měl ten problém když jsem se snažil udělat geometrii na podvozku bez motoru
|
|
Návrat nahoru |
 |
technocrat63
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 07, 2011 Příspěvky: 94 |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 8:43 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
V každom prípade je treba zdokumentovať polohu nápravy v polohe ako pri stojaceho auta a potom tú polohu nasimulovať pri meraní ... možností ako na to je ....
|
|
Návrat nahoru |
 |
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004 Příspěvky: 8998 Bydliště: Brno |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 9:06 am Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
MartinVrzal : |
Omlouvám se šéfe,ale já měl ten problém když jsem se snažil udělat geometrii na podvozku bez motoru  |
Se neomlouvej, jsem rád, že vím, že to po spuštění na kola bude ukazovat něco jiného... nějak by mi to asi nedošlo.
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz 
|
|
Návrat nahoru |
 |
spartakus
SPARTAKOVEC


Založen: Led 06, 2012 Příspěvky: 226 |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 2:43 pm Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Nojo, sbíhavost a odklon kol by jakž takž šel udělat, ale jak a podle čeho chcete změřit příklon/záklon čepů?? Navíc otázkou zůstává s jakou přesností jsme schopni při našich podmínkách to celé udělat... Jinak nápad itala jak ošulit auto, aby si myslelo, že stojí na kolech, ale přitom nestojí, se mi líbí
|
|
Návrat nahoru |
 |
činč
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 22, 2010 Příspěvky: 396 Bydliště: Brno |
Zaslal: Čt Čvc 31, 2014 6:19 pm Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Na záklon rejdového čepu použiješ tu moji šablonu co je na odklon a potom ten přípravek (z těch drátů) co je v dílenské příručce...Natočíš kola do rejdu-změříš a odečteš, natočíš kola do druhého rejdu a opět změříš a odečteš..to stejné na druhé straně..nepotřebuješ na to vůbec žádný high tech vybavení...
|
|
Návrat nahoru |
 |
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004 Příspěvky: 8998 Bydliště: Brno |
Zaslal: Ne Srp 03, 2014 6:15 pm Předmět: Re: Nastavení sbíhavosti |
|
|
Tak byl proveden opravný pokus s tím výsledkem, že rozdíl "podepřeného" a "zatíženého" (tj. předchozí nesprávné metody a zde popsané) vozu vyšel více jak 20 mm 
Takže změna podepření k simulaci vozu na kolech.
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz 
|
|
Návrat nahoru |
 |
|