Hlavní nabídka
SpartakyWiki: Vyhledávání
Uživatelé
Vítejte Anonymous
Zápis:
Poslední: JiriOcta1963
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3580
Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 60
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:On-line není žádný člen!
Vyberte si jazyk
Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Pneumatiky na Octavii 1960
Pneumatiky na Octavii 1960
Jdi na stránku 1, 2 Další |
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
michalmart
SPARTAKOVEC aspirant
Založen: Pro 04, 2019 Příspěvky: 32 |
Zaslal: St Pro 04, 2019 7:40 pm Předmět: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Dobrý den,
rád bych koupil na svou Octavii nové pneu. Nabízené diagonální pneu 5,90-15" HEIDENAU s cenou okolo 3000,- není v mých finančních možnostech. Chtěl jsem se zeptat, zda máte zkušenosti s alternativou, tj. pneu 165/80 R15. Co třeba totok:
www.pneuok.cz/pneumati...gKSSvD_BwE
Vím, že to není originál. Ale zajímaly by mě Vaše názory z hlediska zaměnitelnosti a jízdních vlastností. Doporučujete i u těchto pneu použití duší?
Děkuji za odpověď. Přikládám fotku své nové Oktávky:-)
Popis: |
|
Velikost souboru: |
138.36 KB |
Čteno: |
263 krát |
|
Popis: |
|
Velikost souboru: |
138.36 KB |
Čteno: |
240 krát |
|
|
|
Návrat nahoru |
|
lubosto
SPARTAKOVEC
Založen: Říj 10, 2009 Příspěvky: 299 Bydliště: Ústí n.L. |
Zaslal: St Pro 04, 2019 9:23 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Michale zdravím tě. Ty pneu, které uvádíš v odkazu neznám, ale řešil jsem stejný problém. Na autě mám pneu TOYO 165/80 R15 (kupoval na CZC.cz)cena asi1100,-Kč/ks. Pěkné svezení, auto pěkně sedí na cestě. Na disk (s dušema) bez potíží namontovány. Za mě, mohu doporučit.
_________________ A přece se točí !
|
|
Návrat nahoru |
|
michalmart
SPARTAKOVEC aspirant
Založen: Pro 04, 2019 Příspěvky: 32 |
Zaslal: St Pro 04, 2019 9:49 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
lubosto : |
Michale zdravím tě. Ty pneu, které uvádíš v odkazu neznám, ale řešil jsem stejný problém. Na autě mám pneu TOYO 165/80 R15 (kupoval na CZC.cz)cena asi1100,-Kč/ks. Pěkné svezení, auto pěkně sedí na cestě. Na disk (s dušema) bez potíží namontovány. Za mě, mohu doporučit. |
Díky moc za tip. Rád bych postupně Oktávku dal do pěkného stavu. Dlouho stála, ale snad je to zvládnutelné:-)
|
|
Návrat nahoru |
|
lubosto
SPARTAKOVEC
Založen: Říj 10, 2009 Příspěvky: 299 Bydliště: Ústí n.L. |
Zaslal: St Pro 04, 2019 10:05 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Jasně že ji uděláš, jaký je to rok výroby? Podle fotky nevypadá úplně špatně. Moje stála asi 20 let, pak asi tři roky práce a dneska je to navoněná frajerka
Zrod najdeš v galerii, ale finále jsem tam ještě nedal.Doufám, že se uvidíme na Spartakyádě.P.S. S těmi pneu 165/80 R15 nebyl ani žádný problém na STK.
_________________ A přece se točí !
|
|
Návrat nahoru |
|
felmel
SPARTAKOVEC
Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 862 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 6:48 am Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Když tahle auta ještě jezdila v běžném provozu, tak právě 165/80 R15 byl (jediný) povolený "záměnný" rozměr radiálních pneumatik právě za diagonální 5,90-15. A to pro všechna auta, která takovéto diagonálky používala (+ namátkou Wartburg, Moskvič 403/407...). Stejně tak fungovaly jiné generálně platné náhrady za další u nás tehdy běžné rozměry diagonálních pneumatik. Nikam do dokladů se to tenkrát jako "alternativní rozměr" nepsalo. Prostě náhrada diagonálky doporučenou radiálkou a absolutně to nikdo nikdy (VB, STK) neřešil, protože to "každý" (= tedy i ten poslední řidič i příslušník) znal.
Dnes v době hyperkorektnosti a dalších eurohujerských hyperzvěrstev na to mohou však panovat názory deformované. Možná by pomohla dobová "Tabulka náhrad", třeba z katalogu pneu n. p. Rudý říjen Otrokovice....
|
|
Návrat nahoru |
|
michalmart
SPARTAKOVEC aspirant
Založen: Pro 04, 2019 Příspěvky: 32 |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 8:49 am Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
lubosto : |
Jasně že ji uděláš, jaký je to rok výroby? Podle fotky nevypadá úplně špatně. Moje stála asi 20 let, pak asi tři roky práce a dneska je to navoněná frajerka
Zrod najdeš v galerii, ale finále jsem tam ještě nedal.Doufám, že se uvidíme na Spartakyádě.P.S. S těmi pneu 165/80 R15 nebyl ani žádný problém na STK. |
Moje oktávka stála asi od roku 1997 v suché stodole. Letos jsme ji převezli na podvalu. Motor šel protočit, brzdy byly KO... Zkusili jsme nalít vodu do chladiče, vyměnit olej (původní tam ještě byl). Po dolití vody se projevila netěsnost na vodní pumpě, kterou jsem koupil novou. Poté jsem vymontoval palivovou nádrž, která byla hodně vyrezlá, vč. plováku, který byl na výměnu. Nádrž jsem vymořil kyselinou a zvenčí i zevnitř nechal nanést chemický nikl (pokoví i dutiny), takže ji mám zevnitř pokovenou, reznout by už neměla. Na nádrž jsem instaloval dobový čistič paliva, propláchl trubky, vyměnil membránu na palivovém čerpadle, rozpohyboval uzavírací ventil plováku v karburátoru, vyměnil svíčky, a světe div se, motor na podruhé naskočil. Potom přišly na řadu brzdy, a nechal jsem udělat STK.
V příštím roce plánuji renovaci karosérie, kde je místy bodová koroze (ve svárech blatníků např.), jak je toto problematické? Nejraději bych auto svěřil někomu na komplet renovaci karoserie a laku z Liberecka, protože s tím nemám vůbec žádné zkušenosti.
|
|
Návrat nahoru |
|
michalmart
SPARTAKOVEC aspirant
Založen: Pro 04, 2019 Příspěvky: 32 |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 8:52 am Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
lubosto : |
Jasně že ji uděláš, jaký je to rok výroby? Podle fotky nevypadá úplně špatně. Moje stála asi 20 let, pak asi tři roky práce a dneska je to navoněná frajerka
Zrod najdeš v galerii, ale finále jsem tam ještě nedal.Doufám, že se uvidíme na Spartakyádě.P.S. S těmi pneu 165/80 R15 nebyl ani žádný problém na STK. |
Jinak, ještě jsem zapoměl dodat, je to rok výroby 1960 v origo techničáku Škoda Octavia Super i na origo štítku, ale překvapil mě jen obsah 1.0 l, myslel jsem, že se Super se dělal jen 1.2l. Původní masku s vrtulí jsem již opatřil:-)
|
|
Návrat nahoru |
|
felmel
SPARTAKOVEC
Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 862 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 11:37 am Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Super VŽDY 1,2 (1221 ccm), ne-Super VŽDY 1,1 (1089 ccm).
1,0 motor (skoro) NIKDY. Jen první prototyp(y) měly motory s vrtáním tuším 65, což dávalo zdvihový objem těsně pod litr.
Kde (štítek, TP...) máte konkrétně uvedený ten údaj 1,0??
|
|
Návrat nahoru |
|
felmel
SPARTAKOVEC
Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 862 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 12:07 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
K těm radiálkám. Tady je to trochu nejasně, ale jasně vidět.
Popis: |
|
Velikost souboru: |
115.76 KB |
Čteno: |
531 krát |
|
|
|
Návrat nahoru |
|
michalmart
SPARTAKOVEC aspirant
Založen: Pro 04, 2019 Příspěvky: 32 |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 1:48 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
felmel : |
Super VŽDY 1,2 (1221 ccm), ne-Super VŽDY 1,1 (1089 ccm).
1,0 motor (skoro) NIKDY. Jen první prototyp(y) měly motory s vrtáním tuším 65, což dávalo zdvihový objem těsně pod litr.
Kde (štítek, TP...) máte konkrétně uvedený ten údaj 1,0?? |
Tak mám opravdu objem motoru v TP uvedený nějakých 980 ccm. A uvedené jako Super.
|
|
Návrat nahoru |
|
felmel
SPARTAKOVEC
Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 862 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 2:10 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Kravina... Dokonce dvojí. Pokud nevlastníte prototyp Spartaka s maskou až do půlky světel a zadním víkem až k nárazníku.
|
|
Návrat nahoru |
|
michalmart
SPARTAKOVEC aspirant
Založen: Pro 04, 2019 Příspěvky: 32 |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 3:19 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
felmel : |
Kravina... Dokonce dvojí. Pokud nevlastníte prototyp Spartaka s maskou až do půlky světel a zadním víkem až k nárazníku. |
Vyfotím štítek a TP a přiložím fotku.
|
|
Návrat nahoru |
|
radioelectrum
SPARTAKOVEC
Založen: Čvc 27, 2017 Příspěvky: 62 |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 4:56 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
to felmel. nebyla by ta tabulka celá někde ke stáhnutí. Určitě by udělala radost i dalším.
|
|
Návrat nahoru |
|
GeorgePower
SPARTAKOVEC
Založen: Srp 27, 2010 Příspěvky: 747 |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 7:23 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Ad Motor a zdvihový objem (dříve označován jako obsah): Pan nový kolega michalmart si zjevně spletl "typ" motoru a "obsah" motoru; oba tyto znaky jsou v původním TP hned nad sebou, v odstavci "4". V tomto odstavci je více informací o motoru, jako např. výrobce, výrobní číslo, palivo, počet válců, chlazení apod. No a také typ motoru, který je u těchto vozidel třímístný a začíná devítkou. V mém případě (Oct Super model 1963) jde o typ 993 (a příslušný "obsah" dle tehdejší terminologie je 1221 cm3). Nevím přesně, jaký byl typ motoru v případě O-Super modelu 1960, ale něco mi říká, že to bylo "98x".
Jestli má kolega už nový TP, je možné, že to nějaký chytrák na úřadě při přepisu zaměnil... Pokud má starý TP, jistě tam najde to, co popisuji výše (nepochybně včetně obsahu 1221 cm3 daného vrtáním 72mm a zdvihem 75mm).
|
|
Návrat nahoru |
|
Jan75
SPARTAKOVEC
Založen: Led 29, 2011 Příspěvky: 259 |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 10:01 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
felmel : |
K těm radiálkám. Tady je to trochu nejasně, ale jasně vidět. |
Ještě k těm pneu. Měl jsem na autě (tuším v roce 1997) Barum 165 R15 OR 6, což skutečně rozměrově se blížilo původním 5,90-15. Jenže tento rozměr tj.165 R15 už nikdo nevyrábí. Pneu s označením 165/80 R15 jsou o těch 20% menší na vnějším průměru. Hodnota 80 v označení je poměrové číslo. Takže 165 R15 odpovídá rozměru 165/100 R15, ale toto se na pneu neznačí.
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Návrat nahoru |
|
felmel
SPARTAKOVEC
Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 862 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 10:56 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Ale váš výklad je trochu nepřesný. Všechny radiály, které dříve neměly profilové číslo,byly 80. A to se neuvádělo. Uváděla se pouze jiná profilová čísla, v tehdejší době šlo d.f. prakticky pouze o 70. Tedy stručně. V 80. letech 165 R 15 = dneska 165/80 R 15. To snad ví každý, že normální radiála nikdy neměla profilové číslo 100! Prastaré diagonály měly 95 ( tzv. Balónové), běžné diagonály měly 90 - superbalonové. To byly právě 5,90-15. Kromě toho byly i nízkoprofilové diagonály třeba pro VW brouk, ty měly v označení L, třeba 5,60L-15 s profilovým číslem cca 85...
K té tabulce ve scanu. Našel jsem jen narychlo na netu. Doma pohledám originální katalog Barumu z konce 70. let. Tam tohle všechno je, a naskenuju. Neb hledejte...
Vše, co píšu, je 100% k ověření v dobové literatuře. Fakt si nevymýšlím, já s tím žil a aktivně pracoval.
|
|
Návrat nahoru |
|
Jan75
SPARTAKOVEC
Založen: Led 29, 2011 Příspěvky: 259 |
Zaslal: Čt Pro 05, 2019 11:52 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
díky za vyčerpávající vysvětlení problematiky označení pneu. Já jsem vycházel z informací, které jsem časem různě posbíral a z nějakých praktických měření a pozorování. Ono i ta Heidenau 5,90-15 nová, když jsem ji poměřil s nejetou původní Barum 5,90-15, tak byla na průměru menší o 3,5 cm.
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Návrat nahoru |
|
felmel
SPARTAKOVEC
Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 862 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: Pá Pro 06, 2019 1:51 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Tady je výtah z těch tabulek, jak jsem psal včera. Zdroj: Katalog pneumatik Barum; OP Barum, OTS; 1979
Popis: |
|
Velikost souboru: |
100.58 KB |
Čteno: |
468 krát |
|
Popis: |
|
Velikost souboru: |
111.38 KB |
Čteno: |
381 krát |
|
|
|
Návrat nahoru |
|
michalmart
SPARTAKOVEC aspirant
Založen: Pro 04, 2019 Příspěvky: 32 |
Zaslal: St Bře 04, 2020 4:27 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Chlapi, chtěl jsem se ještě zeptat, když použiji na octavii pneumatiku 165/80 R 15, můžu použít např. tuto duši 155/165-15 (https://bvbcz.cz/p34857-155-165-15-ventil-tr13-duse-pro-osobni-pneumatiky-kabat?gclid=EAIaIQobChMI9vrio4GB6AIVSUHTCh23KAqsEAQYASABEgIwp_D_BwE)
Děkuji předem za informaci.
Michal Martinek
|
|
Návrat nahoru |
|
felmel
SPARTAKOVEC
Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 862 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: St Bře 04, 2020 5:23 pm Předmět: Re: Pneumatiky na Octavii 1960 |
|
|
Velmi pravděpodobně ano, jenom ventilek má zřejmě menší průměr, než díra v disku pro něj. Existovaly do těch otvorů takové vložky - redukce průměru. Kdysi se to zde také řešilo. Ale s přihmouřením oka to jde i bez nich, jen usadit ten ventilek přesně na střed. Nebo vytočit z tvrdé gumy či pohledat nějakou odpovídající pryžovou průchodku...
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru Můžete stahovat soubory z tohot fóra
|
|